Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=20224
Strona 3 z 3

Autor:  SzMuD [ 2016-07-26 16:12:00 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

U mnie takie szarpniecie rowniez wystepuje. A dzisiaj rozmawialem na torze z osoba co ma Fz6 S1 i tez ma takie szarpniecie. O tyle co w codziennej jezdzie jakos specjalnie to nie przeszkadza o tyle jak juz sie wjedzie na tor strasznie denerwuje, zwlaszcza jak przed zakretem odpusciles gaz a potem w zakrecie go dodajesz, a tu szarpniecie.

Wiec chyba TTTM

Autor:  PaMan [ 2016-07-26 21:06:35 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Też mam ten problem w moim FZS 600. Jest to troche denerwujące, szczególnie na pierwszym i drugim biegu. Czasami jak ruszam i jeszcze dodatkowo skrecam to muszę uważać żeby nie odjąć nawet na chwilę gazu bo inaczej może sie to nawet skończyć glebą. Moim zdaniem jest to wina zbyt dużego luzu pomiedzy wałem korbowym a kołem. Jak postawię motocykl na centralce i zapne bieg to moge dosyć mocno obrócić kołem przód -tył. Jak dla mnie ten luz jest zbyt duży i nie ma znaczenia który bieg jest zapięty. Teraz pytanie czy ten typ tak ma czy też jest to wynik zużycia jednej lub kilku części. Troche z mechaniką miałem już do czynienia ale to mój pierwszy motocykl wiec nie wiem.

Autor:  Piniu [ 2016-07-26 21:27:13 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Panowie zacznijcie od sprawdzenia luzu łańcucha czy jest odpowiedni, następnie zlikwidujcie luz na manetce gazu na pewno to troche pomoże. Kolejnym krokiem może być korekta ustawienia TPS-a

Autor:  dominik94m [ 2016-07-26 22:47:35 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

łancuch naciągnięty powiedziałbym "książkowo", luz na manetce chwilowo zlikwidowalem na "zero" i luz nadal wystepuje. Piniu sugerujesz aby sie pobawić korektą, którą sie ustawia w liczniku ?

Autor:  Piniu [ 2016-07-27 07:25:37 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Tylko pod warunkiem że wyjdzie ci jakieś odstępstwo os prawidłowego ustawienia. Jak zaczniesz ruszać tps-a potem musisz zrobić reset adaptacji itp. Generalnie to jest mega czuły czujnik, wystarczy poluzować śrubki i wynik się zmienia. W speed triplu mam oprogramowanie ktorym poprzez obdII moge regulować wszystkie parametry włącznie ze zmianami map i kilka razy ustawialem tps ...dotkniecie tego paskuda zmienia napięcie o kilka dzięsiątych. Takze jesli chcesz to robic na wlasna reke to ostrożnie

Autor:  tomasz1500 [ 2017-03-25 09:56:35 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Odkopuję temat, bo mam tak samo...S2 z 2009r - nowy napęd...dokładnie tak samo się zachowuje jak na filmie. Udało się to 'naprawić' ?

Autor:  dominik94m [ 2017-03-28 10:19:10 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Niestety do dzis nie udało mi sie zlikwidować tego szarpania. Zakupiłem nowy napęd, ale w niewielkim stopniu to pomogło. Szarpanie nadal jest, moze tylko troszke mniejsze.

Autor:  glenroy [ 2017-03-28 18:35:54 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Nie wiem czy wzięliście pod uwagę taki szczegół, że silniki w FZS i FZ6 są typowymi szlifierkowymi wysokoobrotowcami i kompletnie im nie po charakterystyce pracować na niskich obrotach, bo na dole te silniki walczą tylko o to, żeby po prostu nie zgasnąć, dodatkowo konstrukcja motocykla jest dość lekka i szarpnięcie przy odjęciu gazu to normalna rzecz, bo zaczynacie hamować silnikiem, a mniejsza masa, to mniejszy problem dla silnika. Dodatkowo nie oszukujmy się, mamy maszyny, które mają za sobą już i swój przebieg i swoje lata, gaźniki/wtrysk nie trzymają już tak parametrów, skrzynie są już w pewnym stopniu wyeksploatowane, no z wiekiem nic się ciaśniejsze Panowie nie robi :). Poza tym dodając jeszcze luz na napędzie, bo łańcuch nie jest sztywnym połączeniem, więc pewien swój zakres bezwładności ma, no nie ma siły, żeby nic nie poszarpywało.

Nie mamy tak rozbudowanych układów przeniesienia napędu, jakim dysponują samochody, tym samym nie mamy pierdyliarda części, które niwelują wszelakie wstrząsy i szarpnięcia. Samochód na pierwszym biegu ma bardzo twardą reakcję na dodanie i ujęcie gazu, co dopiero motocykl.

Autor:  excop [ 2017-03-29 10:33:01 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

U mnie był problem, że jak odpuszczałem trochę gaz, to występowały poszarpywania. Wspomnę, że zanim moto kupiłem to trochę postało niejeżdżone na Sycyli :D . W każdym razie po sprawdzeniu wszystkich elementów problem nadal się czasami pojawiał. Mój kolega a zarazem mechanik zaproponował mi lanie paliwa 98 na renomowanych stacjach. Od tego czasu problem zniknął. Panowie możecie myśleć na ten temat co chcecie, ale w moim przypadku po prostu tak było. Nie wiem co będzie jak zacznę znów lać paliwo 95. Na razie jednak zostaję przy 98. Pozdrawiam

Autor:  tomasz1500 [ 2017-04-01 09:40:57 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

Ja też zmieniłem napęd i nie pomogło.
Wyczytałem gdzieś, że Fazery z wtryskiem dość gwałtownie odcinają paliwo przy skręcaniu manetki ( albo całkiem odcinają) i póżniej ciężko jest płynnie dodać gazu, ale za to mało pali. Podobno pomaga na to PowerCommander.
Próbowałem też zwiększyć CO1 i CO2 na 50 - też nie pomogło
Może po prostu trzeba się przyzwyczaić...jeśli ktoś wcześniej jeździł starszym moto na gaźnikach.
Spróbuję jeszcze pojeździć inną szlifierką i zobaczę czy jest różnica. Ewentualnie chip tuning....dam znać czy coś się udało
Pozdrawiam

Autor:  MazdaMX3 [ 2017-04-27 23:02:11 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie po spuszczeniu i dodaniu gazu

A sprawdzałeś jakie ma obroty? może ma za niskie i trzeba mu troszkę podkręcić :)

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/