Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-08-03 20:54:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-08-03 20:28:43
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz1 Fazer
Witam serdecznie wszystkich mądrzejszych i bardziej doświadczonych niż ja.
Szukałem odpowiedzi na moje pytanie, ale niestety nie znalazłem, dlatego napisałem i liczę, że ktoś rozwieje moje wątpliwości :).
Otóż, moje moto to yamaha fz1 fazer 2007, chcę założyć sobie wydech akcesoryjny, ale...
wlasnie, co mam zrobic z zaworem exup.
Czy odpiąć linki, podwiesić gdzieś i się nie przejmować, czy jeszcze coś innego ?
Monostwo fazerek śmiga na wydechach bez exup, ale tylko ja nie wiem jak ogarnąć temat.
Z góry bardzo dziękuję za info, dzięki któremu wreszcie założę coś bardziej brzmiącego :)

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-03 20:54:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-08-03 20:58:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
silverfazer napisał(a):
Witam serdecznie wszystkich mądrzejszych i bardziej doświadczonych niż ja.
Szukałem odpowiedzi na moje pytanie, ale niestety nie znalazłem, dlatego napisałem i liczę, że ktoś rozwieje moje wątpliwości :).
Otóż, moje moto to yamaha fz1 fazer 2007, chcę założyć sobie wydech akcesoryjny, ale...
wlasnie, co mam zrobic z zaworem exup.
Czy odpiąć linki, podwiesić gdzieś i się nie przejmować, czy jeszcze coś innego ?
Monostwo fazerek śmiga na wydechach bez exup, ale tylko ja nie wiem jak ogarnąć temat.
Z góry bardzo dziękuję za info, dzięki któremu wreszcie założę coś bardziej brzmiącego :)

Pozdrawiam
Paweł


Linki wywal całkowicie i zostaw sam silniczek żeby komputer błędu nie pokazywał.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-03 21:03:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Wiem wiem znowu moralizator ale tak przez ciekawosc zapytam, czy jak dajesz w palnik na serii to nie slyszysz ryku silnika?
Mam taki moto w serii i powiem szczeze ze halas jest straszny i z checia zalozylbym jakiegos dbkilera.

Odpowiadajac na pytanie ewentualne konsekwencje:
-problemy z policja, sasiadami
-Wypalone zawory
-Dziora w mocy
- Dziora w kieszeni

Pozdrawiam fanatykow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-03 21:05:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-08-03 20:28:43
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz1 Fazer
Kurczę, ale szybko dostałem odpowiedź , dzięki :)
To znaczy, odpiąć je mam u góry przy module, natomiast samego urządzenia ( modułu ) nie wypinać , czy tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-03 22:55:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
silverfazer napisał(a):
Kurczę, ale szybko dostałem odpowiedź , dzięki :)
To znaczy, odpiąć je mam u góry przy module, natomiast samego urządzenia ( modułu ) nie wypinać , czy tak ?


Tak wypiac przy silniczku a sam silniczek zostawić podpięty do kostki. I to wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 08:33:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
Dawid125, miałeś problem po zmianie wydechu z tym co pisze tuzmen?
Dawid125 napisał(a):
-problemy z policja, sasiadami
-Wypalone zawory
-Dziora w mocy


Ja wczoraj zamontowałem u siebie MIVV suono i też trochę mam obawy co do policji. Drugi problem jaki widzę to mogą mnie nie wpuścić na tor w poznaniu jak będę chciał poćwiczyć. Mają limit 98db. Nie wiem ile tych DB jest z db-kilerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 09:03:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Z tych rzeczy co napisał tuzmen to jedynie ludzie z osiedla na mnie gadają ale szczerze mam to gdzieś.

Jeśli założyłes nowy tlumik to licz się z tym że będzie chodził głośniej. Ja na moim mam zrobione ponad 30tys km i różnica jest spora. Z policją problemów nie mialem, jeżdżę dużo za granicą i zawsze mam przy sobie kartę z tłumika na której jest homologacja.

Normalnie jeśli tłumik ma homologację drogową to i na tor powinni wpuścić.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 09:08:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
wafel

Nigdy się tym nie zajmowałem, ale jeśli masz powerCommander i dostroisz wydech + spotowy filtr powietrza to dostaniesz moc extra.

Sam wydech tylko zubaża mieszankę, zmienia charakter doładowania rezonansowego.
Dodatkowo wywalenie exupa pogarsza elastyczność przy mocnym odkręceniu z niskich/średnich obrotów.
Jeśli chodzi o katalizatory, a są dwa, to w Polsce i tak nikt nie sprawdza czystości spalin - taka smutna prawda.

Wg mojej subiektywnej opinii efekt końcowy nie jest wart tych niemałych pieniędzy jakie trzeba za to zapłacić, no chyba że kupujesz już z modami. No może wygląd, taki mivv czy skorpion wygląda zajebiście w porównaniu do serii. Ale jak jeżdżę to ciężko się patrzy na wydech :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 09:34:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
tuzmen napisał(a):
Nigdy się tym nie zajmowałem, ale jeśli masz powerCommander i dostroisz wydech + spotowy filtr powietrza to dostaniesz moc extra.

Na mocy nigdy mi nie zależało w FZ1. Po prostu brakowało mi tego basu :D
Jak byłem w Chorwacji, to mnie wszyscy "przygłuszali" swoimi GSami itp:)
Poza tym mivv suono wygląda naprawdę fajnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 11:12:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Tak jak wspominali koledzy, po wywaleniu EXUPa należałoby skorygować dawki paliwa (AFR) i poprawić charakterystykę w zakresie 2-6k rpm. Po demontażu zaworu EXUP i zmianie wydechu na MIVV Suono (obowiązkowo z "kolankiem" rezonansowym, sam taki chciałem zakupić ;) ) nadal zostaje jeden katalizator i sonda Lambda więc jeszcze jakaś kontrola ECU nad tym co się dzieje będzie istniała.
Podepnę się z innym pytaniem:
Zmieniłem oryginalny wydech na zmodyfikowany przez Edka przelot, zostawiłem EXUPa, pierwszy katalizator i sondę Lambda. Zrobiłem już na takim zestawie 6k km i zauważyłem znaczne obniżenie spalania (z 6.7L na 6.1L/100km), a styl jazdy się nie zmienił. Dodatkowo temperatury silnika w trasie spadły z około 86oC na 79oC. Pytanie: czy obecnie dzieje się coś niekorzystnie wpływającego na żywotność silnika (wszystko jest stockowe oprócz końcowej puszki)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 11:32:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
W Fz1 exup must be, bo nawet pcIII nie nadrobi się dołu.
Jak zakładacie akcesoryjne wydechy to co za problem dorobić dolot do nich nowy z kwasiaka, fakt drogo ale wszystko jest tak jak powinno być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 12:09:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
t1studiospl

Zbadaj AFR, jeśli w widełkach to nie powinno się nic stać mechanicznie.
Co do paliwa, to sądzę że wywalenie kata jest najbardziej prawdopodobną przyczyną lepszych parametrów, ale powinno bardziej śmierdzieć, coś za coś...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 12:46:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
tuzmen napisał(a):
t1studiospl

Zbadaj AFR, jeśli w widełkach to nie powinno się nic stać mechanicznie.
Co do paliwa, to sądzę że wywalenie kata jest najbardziej prawdopodobną przyczyną lepszych parametrów, ale powinno bardziej śmierdzieć, coś za coś...


na standardowym zestawie AFR byl bogaty (11.8-12.5) ale podobno "Yamaha tak ma", rozumiem ze stabilne wartosci AFR pomiedzy 13.0-14.0 powinny byc uznane za poprawne? Po zmianie wydechu faktycznie gazy spalinowe sa bardziej wyczuwalne, ale za to jest ladny bulgot przy odwijaniu z niskich obrotow (czego nie bylo) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-04 14:01:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
t1studiospl

Może coś w tym być "yamaha tak ma"
U mnie w serii miałem/mam problemy z padającą swiecą/cewką na 3 cylindrze. Może to być wynikiem właśnie bogatej mieszanki. Ponadto od zawsze słyszę dopalające się paliwo w wydechu przy odpuszczeniu manety z wysokich obrotów. Co ciekawe nie ma kopcenia w żadnym zakresie obrotów.
Może więc pochopnie stwierdziłem że wolny wydech będzie problemem dla składu mieszanki akurat w tym motocyklu.
Nie hamowałem go nie wiem jaki jest AFR, mam to gdzieś :) ale 3 komplet świec boli. Wymieniłem wszystkie cewki i problem na razie zażegnany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-10 19:39:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-02-22 21:37:46
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N 2008
PCIII must be.!

IMHO , nie da się założyć przelotu i nie ustawić mieszanki. Miałem przelot przez jakieś 2 miesiące bez PCIII . Kable Exupa wypięte. Dół jakoś bez różnic ale była dziura w okolicy 4 tyś.. Przy hamowaniu silnikiem już z 6ciu tyś. strzelało z wydechu w cholerę. Z dBkillem mniej ale też.
Zapiąłem PCIII, wgrałem mapę , i było lepiej od strzała!.
Trochę regulacji i jest git. Dół jest - środek jest. Moto zapiernicza aż miło i nie strzela jak powalone przy hamowaniu silnikiem.

Tak, że Exupem bym się nie martwił. Wystarczy te linki odpiąć.
PCIII albo hakowanie ECU, za to obowiązkowo!!!
Inaczej zawory cierpią a moto nie oddaje mocy w należyty sposób.

Dla mnie PCIII to najlepszy zakup jaki zrobiłem do moto. 500PLNów za używkę to nie wiele w stosunku co on daje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org