Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-01-11 18:28:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Witam!
Posiadam Yamahę FZS 600 Fazer 2003r. (lift). Przejechałem w sezonie 2016 kilkaset kilometrów bez problemu, odstawiłem moto do garażu. Przed sylwestrem zrobiłem serwis podzespołów mechanicznych typu klocki, lagi, wymiana oleju itp.
Niestety po włożeniu akumulatora moto nie chce odpalić. Po sprawdzeniu co jest nie tak wyszło, że nie ma iskry. Sprawdziłem kilkanaście obwodów instalacji ze schematem w rękach i to co sprawdzałem było ok.
Przechodząc do konkretów:
-rozrusznik kręci,
- przekaźnik cut off pomierzyłem diody raczej ok,
- na cewki dochodzi 12V na czerwono-czarnym kablu,
- bezpieczniki ok,
- czujnik stopki, neutral ok,
- stacyjka z tego co sprawdzałem też załącza,
- drugi moduł kupiony na allegro też nic nie pomógł,
- akumulator naładowany ma jakieś 12,5V kręci bez problemu,
-impulsator ma prawidłową oporność,

Generalnie czytałem, że odłączając cewkę i podłączając zamiast niej żarówkę powinna zapalać się i gasnąć(bo moduł daje sygnały impulsowo), lecz nic takiego się nie dzieje. Dlatego doszedłem do wniosku, że po prostu cewki nie dostają sygnału masowego w celu wyzwolenia impulsów.

Zaobserwowałem jeszcze, że na początku tych całych problemów nie działał mi prawy reflektor od krótkich świateł, potem wszystko było ok. Nie wiem czy to połączenie głównej instalacji z zegarami i światłami(okolice lewego przedniego kierunkowskazu) może powodować takie objawy? Nie rozłączałem tych kostek jeszcze, reszte popsikłaem kontakt spreyem.
Wszystko robię na odłączonym czujniku zbiornika paliwa, wiecie może co daje modułowi sygnał z tego czujnika bo zauważyłem połączenie z tym czujnikiem.
Wiem, że może to być jakaś pierdoła możecie pomóc? Z tego co jeszcze robiłem to podłączałem aku samochodowe kiedy motocyklowe siadało ale nie zrobiłem żadnego zwarcia, poza tym wiele razy tak już robiłem w innych moto i nic się nie działo. HELP!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 18:28:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-01-11 21:00:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak pamiętam sterowanie cewek jest takie że 12V jest stałe, a sygnał jest masą.
Co do modułów to są różne 1998-2002 i inny jest w 2003r.

Sprawdź sobie przekaźnik pod lewym boczkiem
http://allegro.pl/przekaznik-yamaha-faz ... 19683.html
Tak wygląda, pod lewym boczkiem, na lewo od otworu zamka kanapy
Piny wyczyść i zobacz czy sygnały dochodzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 22:11:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wojt@s napisał(a):
Jak pamiętam sterowanie cewek jest takie że 12V jest stałe, a sygnał jest masą.
Co do modułów to są różne 1998-2002 i inny jest w 2003r.

Sprawdź sobie przekaźnik pod lewym boczkiem
http://allegro.pl/przekaznik-yamaha-faz ... 19683.html
Tak wygląda, pod lewym boczkiem, na lewo od otworu zamka kanapy
Piny wyczyść i zobacz czy sygnały dochodzą.


Pisałem cut off relay sprawdzałem to właśnie ten zespolony przekaźnik.

Moduł różni się tylko w środku czy ma też inne wtyczki? Na aukcji było 2003r. ale kto wie jeśli różni się tylko bebechami to może ten nie pasuje do mojego moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 22:50:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Podmień ten przekaźnik.

Jeśli kostka pasuję to jest okej.
Sprawdź masę silnika czy nie zaśniedziała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 22:56:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Kostka pasuje więc powinien być ok ten moduł.
Mase odkręcałem i przeczyściłem bez rezultatu.

Kostkę podmienię aczkolwiek sprawdzałem miernikiem przewodzenie diód w środku i wychodziło na to że jest ok. Jednak zastanawiają mnie dwie kwestie jeszcze. Czy przy odłączonym baku pompa powinna za każdym razem kiedy włącze zapłon "probować" pompować paliwo? Bo zauważyłem że charakterystyczne terkotanie pojawiło się tylko kilka razy, natomiast pompa dostaje napięcie zawsze na te 10s bo sprawdzałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 23:09:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Wszystkie graty z modeli 2002-2003 są plug&play, z poprzednich roczników trochę rzeczy już może nie pasować, bo nawet sama wiązka elektryczna jest deko inna, 98-01 od 02-03 różnią się kilkoma złączami, jednego albo dwóch w tych starszych modelach w ogóle nie ma.

Tak tylko uprzedzam, bo sam przejechałem się na wymianie wiązki elektrycznej, kiedy kupiłem z rocznika 01 i okazało się, że jest nie tylko trochę uboższa, ale i ciut nie do końca wszystko do siebie pasuje. Dopiero chyba nawet Wojt@s mi rzyć uratował, bo koszmarnie trudno cokolwiek do ostatnich roczników dostać, podesłał wiązkę, z rocznika 03, m.in. stąd właśnie wiem, że 02 i 03 są ze sobą kompatybilne :D. Tak więc szukaj gratów z roczników 02-03 bo poprzednie mogą co prawda pasować, bo 90% elementów jest takich samych, ale też nie muszą, bo kilkoma złączami się różnią.

I tak jak powyżej zostało wspomniane, w FZS-ie wszystko sterowane jest minusem, to że gdzieś dociera +12V, nie jest równoznaczne z tym, że będzie to działać :).

I tak, pompa będzie pompować co każde załączenie zapłonu. Po dłuższym postoju, np. na wiosnę, moto dużo łatwiej odpala, kiedy cykniesz zapłon 2-3 razy przed odpaleniem, żeby pompa sobie "doterkotała" to czego nie "wyterkotała" za pierwszym podejściem :). Nie wiem jak jest z dłuższą zabawą, bo więcej jak te 2-3 razy nigdy się nie bawiłem, za pierwszym zawsze żwawo sobie tyrka, za drugim pyknie ze 3-4 razy, za trzecim albo pyknie, albo nie, ale pompować paliwo bądź co bądź próbuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-16 00:15:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Kiedyś przerabiałem taki temat. Moja Kawa przestała palić nagle, kręcił rozrusznik wszystko działało a nie paliła. Sprawdziłem świece, cewki, moduł, czujnik itp i nic. Winny okazał się rozrusznik który miał jakieś zwarcie, niby kręcił ale zżerał tyle prądu że brakło na iskrę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-31 16:09:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wie ktoś może coś nt diody w stacyjce? Podobno jak się spali to nie będzie iskry. Jak się do niej dostać, ew. obejść.
Zmieniałem instalację elektryczną nic nie pomogło. Jestem w kropce. Mogę zapłacić komuś z forum jeśli da jakieś sensowne rozwiązanie serio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-02 23:24:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Podmieniałeś rozrusznik? a w ogóle spróbuj zapalić z pychu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-03 10:30:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wymieniłeś ten przekaźnik co pisałem wyżej?

Moto aktualnie kręci a nie ma iskry?

Przejście na masę jest? tzn - akumulatora do masy silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-05 00:12:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Masa jest, cewki ok - reczne impulsy daja iskry, zamowilem kolejny modul generalnie nie mam pomyslow juz. Z tym paleniem na pych to na razie musze poczekac bo mam na podworku lodowisko a i tak watpie ze to cos da skoro nie ma iskry.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-05 18:49:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Żebyś się nie zdziwił. Kiedys padła mi Kawasaki, wszystko działa a nie ma iskry. Zaczęło się niewinnie, pojechałem do sklepu i moto kręciło ale nie chciało zapalić. Kiedy załapało długa do domu. Jak zgasiłem to odpaliłem ponownie za miesiąc. Po kolei zmiana cewek, przewodów, świec, modułu, impulsatora i brak iskry. Ze schematem w ręku sprawdzałem po kolei cała instalacje, cierpliwość jest cnotą. W końcu podejrzany wydał się rozrusznik który dziwnie szybko wypalał szczotki w szczotkotrzymaczu. Znalazłem inny i po założeniu odpalił od strzała. Rozrusznik musiał mieć jakieś przebicie w środku które żarło cały prąd. A mój pomysł na palenie z pychu to sposób obejścia rozrusznika. Możesz spróbować też na sucho.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-05 18:58:30 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Nie przebicie, tylko albo szczotki nie miały należytego kontaktu z komutatorem, albo sam komutator był nadpalony i "zamykał łuk", suma summarum, obydwie powyższe opcje spowodują zwiększony pobór prądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-11 12:39:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-01-11 18:06:43
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Moduły sprawdziłem w innym moto są sprawne, dają iskrę. Naprawdę został mi tylko impulsator. Opór jest ok, lecz kiedy przykładam do niego śrubokręt i oddalam iskra się nie pojawia, jedynie uruchamia się pompa paliwa na chwilkę. Podłączyłem też diodę pod impulsator ale nie migała. Dając masę na cewki iskra przeskakuje - słaba ale przeskakuje. Czy ktoś może pomóc jak zdiagnozować ten impulsator? Czy po przyłożeniu czegoś metalowego powinna przeskoczyć iskra?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-11 15:19:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zobacz czy koło magnesowe ma przejście na masę? koło magnesowe w ogóle przyciąga stal ?

Moduł sprawny . Cewki na to wychodzi też.
Czujnik jak możesz podmień.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org