Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-12-16 11:14:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-05 00:25:27
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Witam,

Chciałbym się poradzić. Po zakupie motocykla miałem problem z sklejonymi tarczami sprzęgła. Mechanik wymienił tarcze i olej i było idealnie. Niestety motocykl stoi już dwa miesiące w garażu (temperatura raczej taka jak zewnątrz) i po odpaleniu i rozgrzaniu podczas bijania jedynki gaśnie. Stąd moje pytanie. Czy można zrobić coś takiego jak: ścisnąć klamkę sprzęgła tak aby tarcze były cały czas rozklejone. Czy coś takiego jest dopuszczalne i nie szkodliwe? Oraz czy to w ogóle pomoże? Wiem teraz że zanim wbije jedynkę trochę postaram się go rozbujać na biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 11:14:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-12-16 11:44:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Witam
Niektórzy po prostu zaciskają klamkę sprzęgła trytytytką i już. Ja sam tego nie robię. Możesz skorzystać z tego patentu.

LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 18:51:18 
To może inaczej .... jak już włączasz motor po długim "zimowaniu" to daj mu się na tyle zagrzać by olej się zrobił gorący ... no wtedy nie powinno być chyba problemu. Na zimnym to nic dziwnego po "zimowaniu" chyba.... no pytanie, czy też olej nie jest sfatygowany.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-12-16 22:49:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Żadnego zaciskania klamki, dobrze rozgrzać i nie ma bata, żeby nie puściło, chyba, że nie wymieniasz oleju i nie wiadomo co już tam masz :mrgreen:

PS. Ta ostatnia uwaga to oczywiście żart :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 23:38:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Miałem ten sam problem w poprzednim moto. Na wciśniętej klamce sprzęgła cofałem się ze 3-4 m i zawsze puszczało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-17 02:42:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
Ja tam też nie mam ogrzewanego garażu, a ten czy poprzedni motocykl nie miał takich problemów. Z resztą, w sumie to nie wiem, bo zawsze wyprowadzałem motocykl przed garaż, odpalałem i szedłem po kask, kurtkę, kawę i dopiero jak się zagrzał jechałem. Więc... spróbuj zagrzać i wio! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-17 08:08:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Jacek_L napisał(a):
Miałem ten sam problem w poprzednim moto. Na wciśniętej klamce sprzęgła cofałem się ze 3-4 m i zawsze puszczało :)


Takie "bujanie" tył - przód też zdaje egzamin...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-17 10:07:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-07 12:55:19
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Blackberry
Obecne moto: FZ6-S
Nie koniecznie to problem ze sprzeglem.Jak wbijasz jedynke i gasnie to moze masz stopke boczną wysunietą albo sam
czujnik stopki zwalony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-17 17:08:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Ale po prostu gaśnie? Gdybyś miał sklejone sprzęgło, to przy wrzuceniu jedynki szarpnął by Cię tak samo, jakbyś strzelił ze sprzęgła, jeżeli normalnie kulturalnie gaśnie, to spamm już podał prawdopodobną przyczynę, też zaczął bym poszukiwania od czujki stopki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-29 14:16:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Jeżeli szarpie to się skleiło sprzęgło, a jak po prostu gaśnie to czujnik stopki, albo coś w tym stylu.

A jaki masz tam wlany olej? Jeżeli jest dobrej jakości to nie powinno się tak dziać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 00:48:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-08-07 23:25:25
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witam ten sam problem.
Jeszcze do tego dochodzi obiaw(rozgrzany po 50km) stawiam na centralkę wbijam 1 wciskam sprzęgło a kolo sie kreci.(pod cieżarem nie)
Skoczyły się tarcze?
Linka naciągnięta na maksa
Motul10W40

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 03:49:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-22 02:02:57
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R 2001
Jeżeli koło obraca się powoli i możesz bez problemu zatrzymać je ręką, to raczej normalny objaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 08:32:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
Normalny na zimnym silniku, ale nie po przejechaniu 50 km...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 10:07:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Spróbuj wyregulować klamkę sprzęgła na początek, koło nie powinno się kręcić. Gdzieś na forum była instrukcja jak to prawidłowo zrobić, zasadniczo chodzi o to, że reguluje się przy zębatce zdawczej w pierwszej kolejności, pamiętając o odkręceniu o 1/4 obrotu, a potem regulujemy przy klamce zostawiając 10-15mm luzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-22 01:52:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-08-07 23:25:25
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
wrócę do domu to sprawdzę, tylko muszę odnaleźć w menualu jak to sie reguluje,

czy jest możliwe zęby linka sie wyciongła.

Wiec tak
linka(klamka) ma wystarczając skok, bardziej ślimaka nie da sie wykręcić.
na kapie(sprzęgła-zębatki) pod gumką jest śrubka regulująca z kontrą, "wstępne dociśniecie " popychacza sprzęgła.

Regulowałem w ten sposób,
1 wkręciłem tak mocno ze sprzęgło cały czas trzymało, kolo się nie kreci po wbiciu jedynki i puszczeniu sprzęgła.
stopniowo popuszczałem , aż zaczęło cięgno kolo,
2 następnie przejażdżka sie trochę ślizgało wiec znowu odkręciłem troszkę, a było ok
3 i 1/8 obrotu odkreciłem dla pewności żeby się nie ślizgało.

PS
nie wiem czy dobrze to przeprowadziłem.
to znaczy ze sprzęgło mi sie koczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org