Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-02-13 12:13:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-02-12 19:29:23
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Po pierwsze chciałbym się przywitać jako nowy na forum a więc witam : )
Chciałbym się zapytać o kwestię drugiego biegu w FZS600. Słyszałem o tej wadzie i moje pytanie jest takie: czy jest to wada fabryczna i może się objawić sama czy jest tylko efektem jakiegoś katowania ? I kolejne pytanko: Czy silnik Thndercata to ten sam co w FZS ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wada drugiego biegu.
PostNapisane: 2017-02-13 12:13:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-02-13 12:36:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Problem z drugim biegiem nie występuje jako wada fabryczna tylko jest wynikiem nieumiejętnego traktowania skrzyni przez jeźdźca. W fzs600 problem występuje dużo rzadzeij niż w thundercacie. Silnik z thundercata jest inną jednostką niż silnik fzs600.

Jak ktoś zmienia biegi na czerwonym polu, wali w skrzynię jak młotem kowalskim, strzela ze sprzęgła, jeździ bez międzygazu - TO POTEM SIĘ DZIWI ŻE MU 2JKA WYSKAKUJE. Koszt naprawy 1500-2000zł.

Samo się nic nie dzieje... :whistle:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 13:11:01 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Jest dokładnie tak jak mówi Rhazz różnica polega na tym, że niektóre motocykle są w stanie to przetrwać bardzo długo a w fzs600 i thundercat-cie skrzynie są delikatniejsze i nie lubią takiego traktowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 13:13:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-02-12 19:29:23
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Czyli jeśli kupię fzs ze sprawną skrzynią i będę umiejętnie jeździł to nie mam się czego obawiać ? ; D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 13:55:51 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 14:49:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
lukaszn1 napisał(a):
Czyli jeśli kupię fzs ze sprawną skrzynią i będę umiejętnie jeździł to nie mam się czego obawiać ? ; D

Mój kolega ma bardzo zadbanego fzs600 98rok. Na blacie 130 000km i silnik chodzi jak nówka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 20:32:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
W moim Fazerze, po rozgrzaniu silnika, mam problem żeby zapiąć dwójkę bez "strzału". Jak silnik jest zimny to nie ma problemu, wchodzi bez najmniejszego zgrzytu. Po zakupie od razu wymieniłem olej na Motul 5100 10W40. Przyznam sie bez bicia, że z braku czasu i trochę z lenistwa, zamówiłem olej przez internet. Czy taka praca skrzyni jest normalna? Czy może ja jeszcze muszę poćwiczyć zmianę biegów? A może coś nie tak jest z olejem? Albo są to oznaki zmęczonej skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-13 22:18:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
rhazz napisał(a):
Silnik z thundercata jest inną jednostką niż silnik fzs600.

FZS 600 ma silnik z Thundercata ze zmodyfikowaną głowicą, w celu poprawy średniego zakresu obrotów. Zrezygnowali z poziomych kanałów dolotowych na rzecz pionowych, zmniejszyli średnicę przelotów gaźników i wywalili system dynamicznego doładowania. Z bardziej wizualnych aspektów, silnik w FZS-ie jest umieszczony bardziej pionowo przez co gaźniki są za głowicą a nie nad nią. W sumie to tyla.
Skrzynie biegów miały problem z drugim biegiem, z tego co się orientuję, to przez zastosowanie trzech kłów drugiego biegu, które okazało się za słabe. I z tego co się orientuję, to problem dotyczył roczników 98-01, później został, przynajmniej w pewnym stopniu, wyeliminowany poprzez zastosowanie 5 kłów. Do tego z takich "chorób wieku dziecięcego" masz jeszcze pękające króćce ssące i luzującą się nakrętkę zębatki zdawczej. Poza tym, wadą fabryczną, ale dotyczącą już chyba każdej Yamahy, można jeszcze uznać łapiący luzy kosz sprzęgłowy, objawiający się charakterystycznym stukaniem od strony sprzęgła, ogólnie póki nie ma potrzeby wymiany sprzęgła, nikt tam nie zagląda, bo w zasadzie jedynym problemem jest samo stukanie :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 08:45:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 54
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
glenroy napisał(a):
Zrezygnowali z poziomych kanałów dolotowych na rzecz pionowych

odwrotnie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 09:47:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
PaMan napisał(a):
Czy może ja jeszcze muszę poćwiczyć zmianę biegów?

A przy jakich obrotach zmieniasz z 1 na 2 :)
W fazerze jak wrzucasz z N na 1 jest dźwięk jakby wagony kolejowe się łączyły -> Normalne :D
Ale z 1 na 2 jak zmieniasz między 4-6tys obr to nie słychać zupełnie nic, więc jak stawiam na technikę zmiany biegów. Tak samo w dół, jeśli jeździmy zawsze z międzygazem to skrzynia chodzi bezszelestnie (poza 1 :P)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 10:37:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
rhazz napisał(a):
W fazerze jak wrzucasz z N na 1 jest dźwięk jakby wagony kolejowe się łączyły -> Normalne

to ty chyba harleyem nie jeździłeś. też narzekałem na ten "dźwięk" ale po tym jak dostałem nówkę harego na 2 miesiące powiem ci że tam przy przejsciu N -> 1 miałem wrażenie że napierdzielam 15 kilogramowym młotem w tory kolejowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 10:47:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
misiakw napisał(a):
miałem wrażenie że napierdzielam 15 kilogramowym młotem w tory kolejowe.

:lol: :lol: :lol: przynajmniej wiesz że zapiąłeś :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 12:33:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
A ja głupi martwiłem się hałasem przy zapinaniu "jedynki" :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 13:47:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-06-10 09:42:26
Posty: 42
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna
excop napisał(a):
A ja głupi martwiłem się hałasem przy zapinaniu "jedynki" :D

U mnie w fz8 z N wrzucajac na 1szy bieg jak nie pieprznie to znaczy ze bieg nie zapiety:-)

Na początku byłem nie mało zmartwiony, poczytałem itd i "ten typ tak ma"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-14 14:03:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
rhazz napisał(a):
A przy jakich obrotach zmieniasz z 1 na 2

Staram się zmieniać właśnie pomiędzy 4 a 6 tyś. i stosować się do zasad jakie podpatrzyłem u innych. Zastanawia mnie jednak, dlaczego jest ok na zimnym silniku? Dopiero jak się olej dobrze rozgrzeje to wtedy zaczynają się "strzały". Jak jeździłem latem przy temp. ok +25 to już po 10-15 minutach tak się działo. A jak jesienią przy +5 to dopiero po ok godzinie. Może lepiej zalać go 10W50?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org