Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-04-12 20:57:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-12 20:41:03
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 Fazer
Witam wszystkich,
Potrzebuje informacji jak wyregulować reflektory w Yamaha Fazer FZS600 2003r. Motor niedawno sprowadzilem z Anglii i niestety dziś nie przeszedł przeglądu bo reflektory były ustawione na angielskie drogi. Są tam dwa pokrętla (zazn. na czerwono i zielono). Popowie mi ktoś któro pokretlo jest od regulacji góra dół ? Czy wogóle da się wyregulowac te reflektory ? Czy trzeba wersje europejska?


Załączniki:
dht.jpg [168.04 KiB]
Pobrane 635 razy
18647265.jpg [131.62 KiB]
Pobrane 564 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-12 20:57:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-04-12 22:07:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie da się tego "wyregulować" bo strumień światła jest fabrycznie skierowany w lewo a nie w prawo. Regulacja góra dół Ci tutaj nie pomoże. Gdzieś na forum był temat jak przerobić angielską lampę na światła symetryczne.

Opcja szukaj nie gryzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-13 15:04:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-12 20:41:03
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 Fazer
Chodzi o ten wątek http://caponord.cba.pl/?page_id=100 ? Ktoś próbował tego sposobu ?
Sprobuje zrobić tym sposobem, jeszcze raz spytam które to są śrubki od regulacji góra dol, te na zielono czy czerwono ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-13 17:29:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Co prawda fz6 ale poszukaj rozbitrgo reflektora euro i przeloz same odblysniki.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-13 23:50:44 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
herbut5 napisał(a):
Ktoś próbował tego sposobu ?


Zasadnicze pytanie, chcesz, żeby to świeciło, czy "świeciło", i czy chcesz mieć spokojną głowę, czy świadomość ewentualnej utraty dowodu w razie kontroli, albo nie uzyskania pozytywnego wyniku przeglądu?

Ogólnie sprawa wygląda tak, że możesz sobie tą żarówkę przekręcić, ale nadal strumień światła będzie się układał po prostu źle, IMO taka sztuka dla sztuki, porównaj sobie to, jak świeci klasyczny reflektor, a jak ten z przekręconą żarówką, IMO całkowicie inna geometria i całkowicie inny przebieg odcięcia światła, UK->EU powinny być lustrzanym odbiciem, po przekręceniu żarówki nadal lewa strona nie ma odcięcia, a prawej brakuje na wysokości świecenia. Budowa odbłyśnika jest inna, i położeniem żarówki tego nie ogarniesz, jeżeli chcesz, żeby świeciło to jak powinno.

Druga sprawa, musisz wziąć na poprawkę, że na kloszu jest coś takiego jak homologacja, trafiając na co bardziej dociekliwego diagnostę, czy policjanta, taki reflektor nie przejdzie i albo zawinął Ci dowód, albo nie przejdziesz przeglądu. Usunięcie, tudzież zdrapanie znaków homologacyjnych z reflektora, równa się utracie homologacji i powyższymi konsekwencjami.

Ja wiem, że niektórzy tak jeżdżą, tak jak niektórzy jeżdżą na LED-ach, HID-ach, czy z innymi wynalazkami, tylko tutaj pojawia się kwestia, czy tych niektórych interesuje drugi koniec kijka, czyli tj. jadący z przeciwnego kierunku. Mówcie mi co chcecie, ale jadąc w nocy, każde moto z klasycznym odbłyśnikiem, w którym błyska coś niebieskawego, czy nadzwyczaj białego, niemiłosiernie wali po oczach. To samo będzie z Twoim moto, to że odwrócisz żarówkę, nie oznacza, że wszystko będzie spoko, to że snop światła będzie się układał na ścianie w taki a nie inny sposób, nie oznacza, że jadący z przeciwka będzie z tego faktu zadowolony.

Ale..."róbta co chceta".


Ostatnio edytowano 2017-04-26 18:14:27 przez glenroy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-26 16:51:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-03-15 21:00:12
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Według mnie lepiej przekręcić żarówkę i jeździć a w tym czasie szukać oryginalnej lampy europejskiej. Wymiana samych odbłyśników nie daje Ci homologacji. Na szkle dalej będzie widnieć ta nieszczęsna strzałka w lewo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-27 21:11:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-26 20:59:52
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków/Niepołomice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Miałem kiedyś moto z Anglii i lampa tam zastosowana była symetryczna (w pozostałej części europy są asymetryczne). Sprawdź dokładnie, czy masz asymetryczną na angielską stronę, czy symetryczną. Jeżeli będzie symetryczna to da się z tego normalnie korzystać (może trochę oślepiać jadących z przeciwka, ale skoro Anglicy jakoś to znoszą, to nasi kierowcy też przeżyją).
Nasuwa się pytanie, dlaczego jest to problem podczas przeglądu technicznego, skoro samochody "angliki" są już prawnie dopuszczone do ruchu i rejestracji w Polsce. W motocyklu przynajmniej kiere masz po prawidłowej stronie :)
Reasumując - jedź do innej stacji diagnostycznej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 08:29:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Trochę namieszam, bo sam się zdziwiłem na przeglądzie. Wg diagnosty, który moto oglądał jeśli lampa ma homologację europejską to na 'angliku' można jeździć po Polsce bezproblemowo...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 09:32:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
MarcinJ, kiedyś o tym gadałem z policjantem jak mi kontrolował moto (mam nakeda z angielską lampą). sprawa wygląda tak: na lampie (nawet angielskiej) możesz po polsce latać na legalu. tłumaczenie jest proste: a jak anglik będzie chciał do nas na urlop przyjechać to co, ma moto na granicy zostawić? tak więc co do legalności lampy sprawa jest jasna.

inaczej ma się kwestia przeglądu. przegląd w Polsce oznacza że spełniasz polskie wymogi. A angielskie lampy nie spełniają wymogów polskiego prawa. Tak więc zgodnie z przepisami nie powinienem mieć podbitego przeglądu. Ale mam, więc oberwać może diagnosta, a nie ja. ja mam motocykl z przeglądem, i z homologowaną lampą. czyli bezproblemowo mogę jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 12:34:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Symetryczne światło to chyba wersja z USA. Ja mam takie moto i od jakiegoś czasu męczę się z przeglądami. Opcja obracania żarówki trochę pomaga, ale granica świecenia jest bardzo rozmazana. Od jakiegoś czasu poluję na używany reflektor ale cholerstwo strasznie drogie. Może ktoś próbował opcji z wymianą samych odbłyśników, jak to zrobić żeby nie uszkodzić lampy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 12:54:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ja wymienialem odblysniki. Nic trudnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 13:16:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
MarcinJ napisał(a):
Ja wymienialem odblysniki. Nic trudnego.

Lampę rozbierałeś tym sposobem https://www.youtube.com/watch?v=KIfx_qaEtcE ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 14:33:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ja mam fz6. Lampe wyciagnalem ze stelaza, wsadzilem do piekarnika na 10 min na 120 stopni i fajnie klosz sie odkleil.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 15:11:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
A przyklejanie kloszy też robiłeś jak w tym filmie, przy użyciu starego kleju, czy czyściłeś stary klej i dawałeś nowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-14 15:13:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Stary wykorzystalem. Po wymianie odblysnikow poskladalem calosc, znow do pieca, jak klej zmiekl, docisnalem porzadnie, calosc zastygla i tyle

Sent from my MotoG3 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org