Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-28 15:27:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 291
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
O właśnie, opisz tą różnicę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: zmiana oleju
PostNapisane: 2019-03-28 15:27:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-03-28 21:03:49 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 658
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Obecne moto: Sprint ST 1050
To bardzo subiektywna opinia, ale szczególnie na zimnym silniku czuć poprawę kultury pracy, mam wrażenie, że lżej odpala, równiej trzyma obroty, skrzynia pracuje jakby ciszej, bardziej aksamitnie.
Wiesz, to nie są jakieś ogromne różnice, że wlejesz do silnika i jest łaaał, silnik jak po generalce, nie, ale mam podobne wrażenie, jak w FZS-ie po przesiadce z 5100 na SynPower-a, na którym motocykl pracował po prostu lepiej, ciężko tu konkretnie wskazać co się poprawiło, po prostu było lepiej, silnik pracował ciszej, lżej odpalał, skrzynia zaczęła inaczej pracować, różnice choć może w wielu motocyklach subtelne, acz jednak zauważalne. To samo mam tutaj z MoS2, czuć, że moto pracuje inaczej. Można spekulować, że to może efekt placebo, ale zapewniam, że nie, bo po prostu nie da się nie zauważyć, że zniknęły jakieś cykania, pykania etc. :)
Żeby nie było, zaraz po wlaniu MoS2 odpalasz moto i...kurde, zrobili mnie w wała, ale przejedziesz 500-1000km, części pokryją się taką fajną, grafitową warstwą -szczególnie fajnie widać to na korbowodzie i panewkach- bardzo śliską warstwą, co czuć nawet pod palcem w porównaniu z czopami na korbie bez molibdenu, dopiero wtedy zaczyna to pracować jak należy, wymieniasz olej, dodajesz znowu dwusiarczku i wszystko cyka jak w zegarku :).

W moto dodałem pierwszy raz, trochę wcześniej, niż planowałem, bo raptem 500km po wymianie oleju, ale różnicę słyszę gołym uchem :D. W samochodzie stosuję od dłuższego czasu, tylko kupuję MoS2 w proszku i samemu robię zawiesinę z olejem, szczególnie rzuciło się to na pracę skrzyni i tylnego mostu, tylko do przekładni daje się go praktycznie 2x więcej niż do silnika, ale biegi wchodzą mi lżej a tylny most przestał wyć, także robi to jakąś robotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-28 21:44:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 471
Płeć: Mężczyzna
Mam samochód, nie najwyżej jakości materiałów i do Japońskiej kultury i kunsztu tworzenia silników mu bardzo daleko, ale od nowości przez 22 lata ma przejechane 280 tys. km. Silnik benzynowy.
Samochód używany codziennie przez cały rok, olej zmieniany na 10W40 najtańszy jaki udało się w danej chwili kupić.
Auto dalej rozwija pełną prędkość, spalanie oleju wynosi 0 ml / 15 000 km (co tyle zmieniany jest olej z filtrem).

Dlatego bardzo ostrożnie podchodzę do wszelkich dodatków typu dwusiarczek, ceratek itp., podobnie jak do super hiper jakości (i bardzo wysokiej ceny) olejów. Regularna zmiana oleju wraz z filtrem, zdrowy rozsądek przy eksploatacji to wystarczający przepis na bezawaryjną i długą pracę silnika. Ale każdy robi jak uważa :) Ciekawe kiedy mi padnie silnik w fazerze po jeżdżeniu na najtańszym oleju jaki jest na rynku. Póki co ma się dobrze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-29 11:03:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 710
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
https://oil4cars.pl/pl/p/Liqui-Moly-Mot ... KsEALw_wcB

Wlałem całe na 4 litry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-29 21:00:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 291
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
tuzmen napisał(a):
https://oil4cars.pl/pl/p/Liqui-Moly-Motorbike-dodatek-z-MOS2-0%2C125L-/1399?gclid=Cj0KCQjwhPfkBRD0ARIsAAcYycENQQHe6oGfD4ETyeQARmj_H9H8FEwxVOw08SVQ24e2qCh7sGpQoxUaAsKsEALw_wcB

Wlałem całe na 4 litry
W linku ktory podpiales jest info o dawkowaniu;

"4T silniki: 30 ml na litr oleju silnikowego; 20 ml dla sprzęgieł zanurzonych w oleju."

To by wyszło 80ml (2/3 opakowania) na bańkę 4 litry przy mokrym sprzegle :)
Przetestujesz to powiesz czy bylo za duzo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-29 22:10:49 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 710
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Tak też myślałem że za dużo :)
Tak w ogóle to był gratis do oleju, normalnie takich rzeczy nie używam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-30 22:02:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-08 23:00:20
Posty: 7
Lokalizacja: radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf600r
Też dodałem ten dodatek liqui moly do kota i też mam pozytywne wrażenia. Być może subiektywne ,ale napewno różnica jest nie pomijalna w pracy zimnego silnika. Po pierwsze motor wcześniej odpalany na ssaniu łapał 1,5 tyś po jakiś 15 -20 sekundach pracy. Teraz na na ssaniu od razu 1,5 tyś i w ciągu 5 sekund pracy obrotomierz pokazuje ponad 2 tyś. Wcześniej miałem taki dziwny odgłos ,szum kiedy silnik jeszcze nie był rozgrzany ( tak przez piersze 2-3 km od odpalenia) . Odgłos pojawiał się kiedy hamowałem silnikiem. Podobny był do jazdy samochodem na wstecznym. Po zapodaniu tego preparatu jest nadal słyszalny ale kilkukrotnie ciszej ( teraz bym nawet nie zwrócił na to uwagi). Żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org