Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-06-28 20:06:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-28 19:45:22
Posty: 4
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 518259668
Cześć!

Nie tak dawno nabyłem Fz'tkę. Wydaje się być/wydawała się być dobrze utrzymana i prowadzona. Chcąc dokonać czyszczenia napędu ściągnąłem osłonę zębatki zdawczej i moim oczom ukazała się lipa jakiej się nie spodziewałem.

Ktoś z jakiegoś powodu zaspawał nakrętkę zębatki (zdjęcie poniżej). Moje pytanie do szanownych forumowiczów - czy ktoś ma jakiś pomysł jak się z tym uporać?

Wydaje mi się, że nakrętka przyspawana jest do wałka i podkładki; zębatka powinna być wolna. Nie mniej prosiłbym o jakieś wskazówki.

Daniel


Załączniki:
IMG_20170628_191522.jpg [891.33 KiB]
Pobrane 597 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-28 20:06:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-06-28 21:00:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Masz możliwość zwrotu sprzęta?

Bo nie da się tego naprawić po kosztach.
Wymiana wałka skrzyni, jeśli uszkodzony jest gwint, a pewnie tak jest ;/ stąd przyspawali bo spadła nakrętka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-28 21:57:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
wow ale bardacha :shock: najlepiej zwrócić sprzęta jak pisze przedmówca, a jak sprzedawca będzie się stawiał, to postraszyć go sądem, bo takie coś to chyba podpada pod zatajenia stanu technicznego pojazdu przy sprzedaży, co jest niezgodne z prawem i daje podstawę do unieważnienia transakcji. I z tego co się orientuje to nie ma tu znaczenia czy sprzedawca wiedział o tym czy nie, bo zawsze może się tłumaczyć że to nie on zrobił tylko poprzedni właściciel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-28 22:21:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
po zdjęciu oceniam że wystarczy zeszliforać te spawy i puknąc delikatnie młotkiem i się odkręci.
Co do relacji sprzedawca-klient się nie wypowiadam, wiadomo jak się odda to fajnie, jak nie to też tragedii nie będzie.
ot sprzęt nie nowy, to i różne historie przeżył, jak cena była atrakcyjna to przy zmianie złap tak samo migomatem i po sprawie
Dodam że to jest moja opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać, poczytaj był podobny temat niedawno, wyciągnij średnią za i przeciw i zdecyduj co dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-28 22:50:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
partyzant napisał(a):
wow ale bardacha :shock: najlepiej zwrócić sprzęta jak pisze przedmówca, a jak sprzedawca będzie się stawiał, to postraszyć go sądem, bo takie coś to chyba podpada pod zatajenia stanu technicznego pojazdu przy sprzedaży, co jest niezgodne z prawem i daje podstawę do unieważnienia transakcji. I z tego co się orientuje to nie ma tu znaczenia czy sprzedawca wiedział o tym czy nie, bo zawsze może się tłumaczyć że to nie on zrobił tylko poprzedni właściciel.

Sprzedawca również może tłumaczyć że to kupujący sam zrobił i teraz niby z tego powodu (czytaj np kolor mu nie przestał podobać) chce go oddać. Jeśli na umowie był zawarty wpis że kupującemu znany jest stan techniczny sprzętu to ciężko.......... tylko sąd niestety, świadkowie itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-29 08:24:08 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Podsumowując to co wszyscy napisali :)
1.Żeby zrobić to fachowo czyli wymienić wałek to wyjdzie i drogo i długo (w sensie nie zrobisz tego w godzinkę-dwie). Wymiana wałka to rozbieranie silnika.
2.Można zrobić tak jak Tuzmen gada. Czyli jak napęd w dobrym stanie to zostawić i jeździć. Przy konieczności wymiany napędu będziesz musiał podjechać do spawacza żeby to odspawał i po wymianie zębatki zaspawał. Kolega Azotex, z tego forum, w swoim fzs-ie tak ma i tak czynił wymieniając napęd.
Minus takiego rozwiązania to prócz pierdzielenia się z spawaczem to ryzyko przegrzania oringu przy wałku. Nie wiem jak duże jest to ryzyko i czy nie jest nadmuchane przez mechaników którzy chcieli naciągnąć na wymianę wałka albo szukali argumentów by nie robić amatorki ale takie argumenty padały.
3. Jak zakup na fakturę od handlarza i było to niedawno to normalnie jedź i powinien bez problemu przyjąć sprzęt.
4. Jak zakup na umowę też się da oddać ale jak napisali wcześniej zazwyczaj kończy się to sprawą w sądzie.

Od kogo to kupiłeś i gdzie? Pytam z ciekawości;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-02 07:51:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-28 19:45:22
Posty: 4
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 518259668
Kupiłem od osoby prywatnej ze Skoczowa.
Napęd w chwili obecnej jest w dobrym stanie, więc do końca sezonu na pewno nie będę tego ruszał. Efekt za pewne będzie taki, że po sezonie wybiorę opcję nr 2. Spawaczy wokół mnie mam dostatek, więc i problemu z tym nie będzie :-). Jeżeli chodzi o przegrzanie oringu to jasne jest taka szansa granicząca z pewnością, jeżeli ktoś chce położyć lagę dookoła nakrętki. Na tyle ile mam wspólnego ze spawaniem mogę powiedzieć, że "zabezpieczenie" nakrętki małym "bobkiem" krzywdy niczemu więcej nie zrobi.

Pytanie czy uda się zerwać to co jest tam zrobione...

Dzięki Panowie za podpowiedzi i opinie. Pewnie wrócę z tematem po sezonie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-02 09:46:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Mokra szmata między zębatkę a oring i punktowo z przerwami ''migomagiem'' w osłonie z argonu to się nie przegrzeje, to ''druciarstwo'' ale działać będzie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-02 09:52:19 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Zębatka wygląda jak nówka więc zrobisz na niej dziesiątki tysięcy km, czyli praktycznie kiedyś opylisz motocykl z tą zębatką. W moim moto profilaktycznie zmieniałem napęd po 40 tys. i stara zębatka nie była wiele gorsza od Twojej. Metalowe "smarki" są delikatne i niech nikt nie pierdasi o przegrzanym oringu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 13:46:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
mój mechanik mówił że takie rzeczy w fz6 to normalka.
i że nie ma co się martwić to jest tylko spaw żeby się śrubka nie odkręcała


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 15:40:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-28 19:45:22
Posty: 4
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 518259668
Same pocieszające wiadomości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 20:52:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
taz1612 napisał(a):
mój mechanik mówił że takie rzeczy w fz6 to normalka.
i że nie ma co się martwić to jest tylko spaw żeby się śrubka nie odkręcała


Taz to Ty weź moze zmień mechaniora:P bo generalnie żeby śrubka nie spadła używa się podkładki zabezpieczającej i kleju do gwintu. A to na zdjęciu jest jak Wojtas napisał na 99% zabezpieczeniem ale dlatego bo gwint na walki jest zjechany.
Faktem natomiast jest ze się do zdarzalo bardzo często w fz6 (i nie tylko). Zresztą jest osobny temat o nakrętce zębatki zdawczej więc jak chcesz zgłębić temat to sobie Zabol poczytaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org