Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-21 11:15:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
no a ja dziś zostawiłem moto na synchronizację
ciekawe czy pomoże?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2009-04-21 11:15:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-21 12:53:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-03-29 18:25:37
Posty: 102
Lokalizacja: włocławek
no ciekawe

zimny13jak wyjedziesz z warsztatu to pisz co i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-21 14:04:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
BAD CAT może wytłumaczysz jak to się synchronizuje bo też myślałem żeby sobie kupić takie zegary, najlepiej porób zdjęcia jak to robisz i wytłumacz wtedy na pewno skorzysta z tego wiele osób z forum, bo po co płacić mechanikom za synchro jak można za tą kasę kupić zegary i robić to samemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-21 21:56:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-08-27 10:57:46
Posty: 116
Lokalizacja: czarne
posiadam takie wakumetru http://www.allegro.pl/item611290046_wak ... pkowe.html zdejmujesz bak na ramie kolo air box masz dwa wezyki z prawej i dwa z lewej .sa to wezyki od gaznikow 1,2,3,4 zdejmujesz korki zaslepjajace i podlaczasz jak pisze w instrukcji do wakumetra.silnik powinien byc rozgrzany bak podlaczony dluzszym gumowym wezem.do regulacji sa 3 srubki na srubokret gwjazdkowy (krzyzakowy:) .wjec ustawjasz dwa pjerwsze gazniki od lewej (1)-(2) srubka znajdujaca sie pomiedzy nimi tak aby slupki byly rowne.nastepnie ustawjasz dwa prawe gazniki (3)-(4) srubka znajdujaca sie po miedzy nimi tak zeby dwa prawe gazniki mjaly taki sam poziom na slupkach.na koncu ustawja sie dwa prawe gazniki i dwa lewe sluzy do tego srubka na srodku gaznikow w taki sposub aby dwa lewe gazniki ustawjone na poczatku byly rowne dwom gaznikom po prawej ,i to wszystko w kieszeni zostaje kilka zl .w czasie kiedy ustawja sie gaznik (1)-(2) ,(3)-(4) nastepnie (1,2)-(3,4) robimy przegazowke w celu ulozenia sie przepustnic srubka robimy korekty.obroty podczas ktorych ustawjamy powinny byc takie jak w ksiazce serwisowej lub odpowjadajace bjegowi jalowemu i to wszystko skladamy i jezdzimy .zeby moto dzialal jak trzeba na poczatku przydalo by sie tez wyczyscic gazniki i wyregulowac zawory .jesli wszystko dziala jak trzeba lepjej nie grzebac w motorku ;))))))))))))))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-22 08:00:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Cytuj:
Posiadam takie wakumetry http://www.allegro.pl/item611290046_wak ... pkowe.html zdejmujesz bak, na ramie koło air box-u masz dwa wężyki z prawej i dwa z lewej. Są to wężyki od gaźników 1,2,3,4, zdejmujesz korki zaślepiające i podłączasz jak pisze w instrukcji do wakuometra. Silnik powinien być rozgrzany, bak podłączony dłuższym gumowym wężem. Do regulacji są 3 śrubki na śrubokręt gwiazdkowy (krzyżakowy:). Więc ustawiasz dwa pierwsze gaźniki od lewej (1)-(2) śrubka znajdująca się pomiędzy nimi tak aby słupki były równe. Następnie ustawiasz dwa prawe gaźniki (3)-(4) śrubka znajdująca się po miedzy nimi tak, żeby dwa prawe gaźniki miały taki sam poziom na słupkach. Na końcu ustawia się dwa prawe gaźniki i dwa lewe służy do tego śrubka na środku gaźników w taki sposób aby dwa lewe gaźniki ustawione na początku były równe dwóm gaźnikom po prawej i to wszystko w kieszeni zostaje kilka zł. W czasie kiedy ustawia się gaźnik (1)-(2) ,(3)-(4) następnie (1,2)-(3,4) robimy przegazówkę w celu ułożenia się przepustnic śrubka robimy korekty. Obroty podczas których ustawiamy powinny być takie jak w książce serwisowej lub odpowiadające biegowi jałowemu i to wszystko składamy i jeździmy. Żeby moto działał jak trzeba na początku przydało by się też wyczyścić gaźniki i wyregulować zawory. Jeśli wszystko działa jak trzeba lepiej nie grzebać w motorku ;)


Ostatnio edytowano 2009-04-23 07:37:29 przez delta, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-04-22 19:45:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-08-27 10:57:46
Posty: 116
Lokalizacja: czarne
wjedzialem ze czegos brakowalo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-05 23:47:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-03-29 18:25:37
Posty: 102
Lokalizacja: włocławek
zimny13 i jak tam pronlemy mineły czy ciagle sa z tym szarpaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-06 08:48:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
na moje pytanie jakoś nikt nie odpoiwedział takze odpowiedzcie mi na głupie pytanie czy strzelanie z tłumika albo gazowanie do odcinki ma jakiś wpływ na synchro gaźników? mogą się rozsynchronizować? wiem wiem głupie ale kto pyta nie błądzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-09 17:43:47 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
jabol46 napisał(a):
zimny13 i jak tam pronlemy mineły czy ciagle sa z tym szarpaniem?


niestety mechanik nie wyregulował mi gaźników :(
sprawdził ciśnienie na garach(jest po 13barów) i podłączył wakuometry,
powiedział że różnice podciśnienia są tak znikome iż nie ma to wpływu na równą pracę silnika.
stwierdził też że skład mieszanki sam dam rade wyregulować bo to nic trudnego a on nie ma czasu i pracując po pół godziny dziennie przy moim moto będzie go robił tydzień.
może i nie trudne ale nie będę sam grzebał w gaźnikach, wyregulowałem tylko skład mieszanki na wolnych obrotach
ale ogólna regulacja jest i tak potrzebna bo na mój gust to mieszankę mam zbyt ubogą co widać po mleczno-białych końcówkach świec
jak skołuje trochę kasy to wstawię do serwisu w Suwałkach (żona w ciąży i mam inne wydatki :) )
jak zrobią to to dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-18 17:00:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
odświeżam temat i mam pytanko. w sumie to jak robic synchro, reguluje sie według wakuometrów czy według obrotów silnika, jakie powinny byc wskazanie na wakuometrach. Bo moto jakos zaczeło sie wolniej zbierac na niskich obrotach czy synchro moze temu zaradzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-18 17:12:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja tam nie chcę nikogo poprawiać ale jest taka kolej rzeczy:
- regulacja zaworów
- ustawienie poziomów paliwa, składu mieszanki
- wymiane lub czyszczenie filtra powietrza
- dopiero synchro!!

Samo synchro nic nie da, wyrówna pracę a moto i tak będzie kulać, podstawa to poziomy paliwa, skład mieszanki, szczeliny na zaworach. Bez tego to taka robota nie ma do końca sensu.

Robiłem synchro pokazowe Robertowi i Domelowi. Polecam tylko i wyłącznie Carbtune PRO II, szkoda kasy na inne a te są na tyle dokładne że wprawne oko wiele zauważy a amator sobie sam zrobi synchro.

Falowanie obrotów czasem jest sygnałem za małego podciśnienia, wystarczy minimalne podnieść obroty, poza tym producent podaje zakres ale to jest gówno ważne, istotne jest podciśnienie ( jak ktoś ma rtęciowe ) to dla kota było 225 mm słupa rtęci, takie są prawidłowe wolne obroty, niedobór podciśnienia to falowanie, nierówna praca.

Temat rzeka, to nie takie idiotyczne jak wam się wydaje, każdy czynnik musi być sprawdzony by to miało ręce i nogi.

Maniu mechanikom płacisz za wiedzę i właśnie to że taki człek potrafi wyczytać z waku że zaworki do regulacji, zawór nie trzyma i powie CI która para jeszcze. Tak jak to było u kolegi Roberta, że wyszło że ma niezłe luzy na zaworkach 8)

Thundrcat98 synchro niknie z przebiegiem, ze względu na powiększanie się luzów zaworowych( nie każdy zawór ma identyczny luz co do 0,001 ), setki robią różnice, zmienne warunki cieplne, wypalenie elektrod świec zapłonowych, zużycie gładzi cylindra ( spadek kompresji , nawet jeśli spadnie o 0,01 to będzie widać różnice w synchro ) .

Często poruszany temat strzelania z wydechu, powiem jedno jeśli luz zaworowy został skorygowany i dano ciaśniejsze wydechy a nadal jest to zjawisko, głowica do zrzucenia bo z przylgni zaworowej nic nie ma. I zawór nie trzyma na bank.

Bzinek a nie przykapca Ci przy ostrej przegazówce na czarno??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-18 22:51:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
ale co przykapca? bo nie bardzo rozumiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-18 23:10:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Motocykl, jak się rozgrzeje odkręć mu manete na postoju z jałowych obrotów do odciny, jak Ci przykopci na czarno to masz za dużo paliwa , musisz wtedy skorygować poziomy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-19 01:01:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-16 20:18:13
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Wojt@s lubię Twoje posty bo widać że masz duża wiedzę na temat mechaniki i fajnie że to opisujesz bo ludzie mogą skorzystać.
pozdro !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-19 20:21:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
sprawdzone nic nie kopci


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org