Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Synchronizacja gaźników https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2172 |
Strona 4 z 8 |
Autor: | Pieraś [ 2013-08-10 15:55:45 ] | ||
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników | ||
No jednak nie bylo idealnie ... foto pokazuje jak bylo przed synchro. Filmik po (http://youtu.be/KWwIm0LKGIU). Nie wiem, czy to zbieg okolicznosci ale juz jestem w stanie bez manetki odpalic moto. Zobacze, czy to przypadek, czy teraz bedzie cacy lub chociaz duzo latwiej - zauwazylem, ze jak tyci za dlugo przy3mam rozruch to nie chce zalapac, a jak czasem krociutko to lapie - troche jakby malo zdecydowanie ale odpala sam.
|
Autor: | kubiniak [ 2017-10-01 21:17:14 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Hej Ktoś zobaczyć na moją synchronizację gaźników. Martwią mnie dwa lewe które inaczej reagują niż dwa prawe. Na biegu jałowym jest ok. Czy można coś z tym zrobić czy tak zostawić. Nadmienię, że gaźniki czyszczone, luzy sprawdzone. Przed synchronizacją https://www.youtube.com/watch?v=CderSd5UAlU po synchronizacji https://www.youtube.com/watch?v=ni7eWgpVAvs pozdr |
Autor: | Wojt@s [ 2017-10-01 21:22:48 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Za ubogo ogólnie. powinien mieć chociaż te 20mmHG na wolnych |
Autor: | kubiniak [ 2017-10-02 19:11:15 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Co masz pod pojęciem "za ubogo" ? Wiem, że serwisówka mówi o 225 mmHg. Ale jak na to można wpłynąć? Śrubą ustalania mieszanki? Ciśnienie sprężania mam na 1-3 po około 14,5; na 4 12,5. Przy próbie olejowej wszystkie około 18 bar |
Autor: | Wojt@s [ 2017-10-02 19:25:34 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
FZS 1000 pociąga oliwę, jak nie ma większych dolewek to głowy sobie nie zaprzątaj 18barami po próbie olejowej. Uboga mieszanka=niskie podciśnienie Można wpłynąć regulując poziom paliwa na pływaku + śrubą składu mieszanki. Zacznij od wykręcenia śrub na każdym gaźniku o 1-1,5 obr. Zrób synchro i podaj wynik podciśnienia na ciepłym silniku. |
Autor: | kubiniak [ 2017-10-02 20:49:30 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Do oleju zdążyłem się już przyzwyczaić (ja lubię wypić - to co silnikowi będę żałował) 2l/6000km, ale głównie zajada się tym olejem jak środkowa wskazówka wchodzi na czerwone pole. Poziom paliwa mam większy niż podaje serwisówka (w której jest 3-4 mm powyżej linii puszki) u mnie już nie pamiętam ale było chyba 7-8mm na wszystkich i tak to zostawiłem. Powiedz mi czy warto kupić chiński śrubokręt kątowy http://allegro.pl/srubokret-katowy-do-regulacji-gaznikow-i6965058975.html bo powiem Ci, że ostatnio znudziło mnie wyjmowanie i wkładanie tych gaźników. (borykałem się z nierówną pracą na biegu jałowym) Dodam, że jak kupiłem moto śruba była wykręcona 3 obroty, a ja po czyszczeniu zrobiłem jak w serwisówce 2 obroty. |
Autor: | Wojt@s [ 2017-10-02 21:42:18 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Bez takiego kątowego to czasem udręka. Sprawdź poziom mierząc suwmiarką na pływaku. |
Autor: | kamin [ 2017-10-03 09:28:53 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Wojt@s napisał(a): Bez takiego kątowego to czasem udręka. - Kolega Wojt@s dobrze napisał :) Pomiar poziomu pal. na zamontowanych gaźnikach nigdy nie będzie dokładny, trzeba gaźniki wymontować odwrócić pływakami do góry i tak pochylić żeby nie wciskały pływaki tych amortyzatorków w zaworkach, zgodnie z instrukcją pływak ponad krawędź gaźnika powinien wystawać 12,5 - 13,5 mm. a śruba składu mieszanki wykręcona 2 obroty. Tylko z tym ustawieniem śruby składu mieszanki jest tak że przy filtrze powietrza K&N i przelotowym tłumiku mam wykręcone po 3,5 obrotu, bo silnik się dławił przy przejściu z wolnych na średnie obroty przy ustawieniu ''książkowym''
Sprawdź poziom mierząc suwmiarką na pływaku. |
Autor: | Toperz [ 2017-10-03 13:17:25 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Wojt@s napisał(a): Bez takiego kątowego to czasem udręka. Łatwo może nie jest ale idzie bez problemów przy troche wprawy. Ja kupiłem najzwyklejszy śrubokręt tylko ze ma z 40cm i idzie od góry się bez problemu dostać do regulacji gaziorów. Będzie już 4 czy 5 rok jak go używam i największy plus kosztował kilkanaście pln. |
Autor: | Wojt@s [ 2017-10-03 13:37:56 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Ale kątowy służy głównie po to by dostać się do śrub od składu mieszanki.... |
Autor: | kubiniak [ 2017-10-05 21:23:41 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Więc tak. Dokonałem pomiaru na pływakach. jak wiadomo każdy gaźnik ma dwa pływaki nazwałem je "a i b". Dziesiąte milimetra to może być błąd pomiarowy Wyniki: 1a - 13,6 1b - 13,5 2a - 12,4 2b - 12,6 3a - 13,6 3b - 13,8 4a - 12,9 4b - 13 więc myślę, że jest ok Mierzyć poziom paliwa na wężyku? (na wyjętym i poziomym gaźniku) Czy sobie odpuścić? [ img ] Jutro przyjdzie śrubokręt kątowy więc będę kręcił i synchronizował. Czy mam coś jeszcze sprawdzić mając gaźniki na wierzchu. |
Autor: | kubiniak [ 2017-10-07 16:52:04 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Poniżej film po wykręceniu śrub składu mieszanki https://www.youtube.com/watch?v=Ai6mcqex24Q wg mnie tak pracuje najrówniej. Śruby wykręcone 4,5-5 obrotów. Nie wiem czy to istotne ale mam założony tłumik przelotowy. Mam nadzieję, że teraz benzyna nie będzie się lała z tłumika za mną jak mam tak na bogato :) Dziękuję Wojt@sowi za pomoc. Opłacało się wydać 250 zł na śrubokręt. |
Autor: | excop [ 2017-10-08 13:11:10 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Mój mechanik mówił, że przy przelotowych tłumikach bywają problemy z regulacją silnika aby równiutko chodził. Przykładem była gaźnikowa R6, gdzie po synchronizacji gaźników nie można było uspokoić silnika. Tylko przy lekko rozsynchronizowanych gaźnikach silnik chodził równo i bez problemów. |
Autor: | Wojt@s [ 2017-10-08 13:40:42 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
kubiniak napisał(a): Poniżej film po wykręceniu śrub składu mieszanki https://www.youtube.com/watch?v=Ai6mcqex24Q wg mnie tak pracuje najrówniej. Śruby wykręcone 4,5-5 obrotów. Nie wiem czy to istotne ale mam założony tłumik przelotowy. Mam nadzieję, że teraz benzyna nie będzie się lała z tłumika za mną jak mam tak na bogato :) Dziękuję Wojt@sowi za pomoc. Opłacało się wydać 250 zł na śrubokręt. Ja bym do pełni szczęścia ustawił poziomy na 12,5mm na pływakach i jeszcze raz synchro. Przy wykręceniu pilotów na 5 jest duża szansa że się same odkręcą i wypadną, a poza tym przy otwarciu dyszy głównej na dłuższym etapie może być niedosyt paliwa ze względu na poziom paliwa na pływakach. |
Autor: | 600a [ 2018-05-31 10:21:27 ] |
Tytuł: | Re: Synchronizacja gaźników |
Na zdjęciu mój patent do regulacji składu mieszanki. Koszt wykonania to ok 25 zł, a wygoda regulacji bezcenna. Wykorzystałem zębatki i pasek GT2 do drukarek 3D oraz kawałek płaskownika. Załącznik:
|
Strona 4 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |