Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Synchronizacja gaźników
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2172
Strona 5 z 8

Autor:  Kajzer87 [ 2020-04-24 18:09:52 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Dzień dobry! :)
Odświeżam wątek z synchronizacją gaźników w FZS600 z 1999 roku i proszę o radę.
Gaźniki zdemontowałem, wyczyściłem, złożyłem. Kupiłem wakuometry aby móc samodzienie zsynchronizować gaźniki.
Śruby składu mieszanki odkręciłem o 2 pełne obroty zgodnie z serwisówką.
Poziom paliwa na pływakach były poprawne ok. 4.5mm zgodnie z serwisówką.
https://zapodaj.net/a091033fcd3dc.jpg.html
Ustawiłem wolne obroty pokrętłem od wolnych obrotów przy pierwszym gaźniki na ok. 1150 rpm.
Mam takie objawy, że po czyszczeniu i moim synchro gaźników Fazerka szybciej wchodzi na obroty, zbiera się, uwalnia z siebie więcej energii, co jest spoko ALE
po odpuszczeniu manetki wolniej schodzi z wysokich obrotów. Czasami ma tak, że na rozgrzanym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu na luz trzyma przez ok. 30 sekund obroty na poziomie 2500 rpm po czym obroty spadają do ok. 1200.
Zauważyłem też, że wskazania na tych samych wakuometrach na wolnych obrotach są inne niż u Kolegi kilka postów wyżej.
Wrzucam link po moim synchro.
[quote]https://youtu.be/qvUJaYHcW78[/quote]

https://youtu.be/qvUJaYHcW78

Czy powinienem dokonać regulacji śrubami składu mieszanki? Mam za niskie podciśnienie?

Życzę miłego weekendu!
Tomasz.

Autor:  Wojt@s [ 2020-04-26 08:08:24 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Przecież widać po podciśnieniu że jest za ubogo ustawiony, stąd "zostaje" na obrotach nie raz.
Podciśnienie na wolnych obrotach powinno być ok 20-21mmHg, a przy takich waku jak masz na zielonym polu.

Autor:  Kajzer87 [ 2020-04-26 11:17:59 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Dzięki Wojt@s!
Serwisówka mówi o 230 mmHg - 250 mmHg dla FZS600.
Te zegary to wymagane 230 - 250 mają na granicy czerwonego pola z czarnym.
Tu foto zegarów:
https://zapodaj.net/3625c5fb6cda1.jpg.html

Jadę dziś wzbogacić mieszankę, prześlę efekty.
Miłej niedzieli!
:moto:

Jeśli mam zbyt ubogo, to oznacza, że powinienem odkręcić śrubki składu mieszanki, czyli dać więcej powietrza przez co wzbogacam? Dobrze myślę?

Autor:  glenroy [ 2020-04-26 22:22:16 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Kajzer87 napisał(a):
Serwisówka mówi o 230 mmHg - 250 mmHg dla FZS600.
Te zegary to wymagane 230 - 250 mają na granicy czerwonego pola z czarnym.


No i tam ma być wskazówka, nie na 100 mmHg jak masz obecnie.

Kajzer87 napisał(a):
Jeśli mam zbyt ubogo, to oznacza, że powinienem odkręcić śrubki składu mieszanki, czyli dać więcej powietrza przez co wzbogacam? Dobrze myślę?


Źle. Ubogo - za mało paliwa, bogato - za dużo paliwa.

Autor:  Kajzer87 [ 2020-04-30 12:07:18 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Dzięki! :beer:

Na jednym z forum o jednośladach padła taka odpowiedź na takie pytanie: "Czy wkręcając śrubę składu mieszanki zwiekszam paliwo w mieszance czy zwiekszam powietrze?"
Padła odpowiedź:
"To zależy od gaźnika. W większości regulujesz powietrze więc wkręcając zmniejszasz ilość powietrza (mieszanka robi się bogatsza).
Tylko ogarnij fakt że nie zwiększasz ilości paliwa w mieszance (ta jest stała i wynika ze średnicy dyszy wolnych obrotów) tylko zmniejszasz lub dodajesz powietrza – w efekcie mieszanka jest bogatsza w paliwo lub uboższa ale nie dlatego że dolałeś paliwa tylko dlatego że zabrałeś powietrze.
liczy się procentowy udział tych dwu składników – a ty regulujesz tylko jeden z nich.
Dużo ludzi tego nie łapie i jest masa nieporozumień bo ^ przykręć śrubke to dodasz paliwa^. Nie. Przykręcasz śrubke to zabierasz powietrze a nie dodajesz paliwa. Paliwa dodajesz zwiekszając dysze, podnosząc poziom paliwa w gaźniku lub kombinując z iglicą."

Czyli w gaźnikach z FZS 600 1999r. regulując śrubę składu mieszanki zwiększam lub zmniejszam ilość paliwa?

Jeśli ktoś potrzebuje to mam sporo zdjęć z czyszczenia gaźników.

Załączniki:
Komentarz: Tak wyglądała jedna z śrub składu mieszanki w moich gaźnikach. Były problemy z odkręceniem, przez co musiałem naciąć pod płaski śrubokręt główkę tej śruby.
sruba.jpg [818.02 KiB]
Pobrane 386 razy

Autor:  Walczak [ 2020-04-30 12:36:00 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Moim zdaniem w Fzs 600 wykręcając śrubkę składu mieszanki zwiększasz dawkę paliwa.

Autor:  Kajzer87 [ 2020-04-30 16:50:34 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Drążę tak ten temat, ponieważ za radą Wojt@asa regulowałem śrubami, żeby uzyskać te 230-250 mmHg na wakuometrach.
I za ch... nie mogę takiego wyniku uzyskać, mam 180mm Hg obecnie, przy odkręconych wszystkich śrubach o 2,5.
Silnik pracuje prawie równo, na pewno lepiej niż wcześniej.
Obroty spadają po odpuszczeniu manetki do ustawionych minimalnych.

Do świec nie zerkałem, bo dopiero co wyczyściłem ich okolice ze świru sprężarką w życzliwym warsztacie.
A i tak muszę je wyczyścić i zrobić jazdę testową.

Miłego weekendu! :beer:

Autor:  kamin [ 2020-05-04 09:15:46 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Gaźniki niby z wyglądu ''takie same'' a zupełnie inne :) faktycznie w starych dwusuwach śrubą składu mieszanki regulowało się dopływ powietrza a zwiększało dopływ paliwa zmianą położenia iglicy, we współczesnych motocyklach z gaźnikiem wykręcając śrubę składu m. zwiększamy dopływ paliwa ale to ma znaczenie na małych i średnich obrotach, bo im wyższe obroty to ma to coraz mniejsze znaczenie. A jeżeli chodzi o ustawienie podciśnienia na wakuometrach to pokręć główną śrubą ustawienia obrotów silnika i zostaw tak kiedy jest najbliżej ''zielonego pola'' a silnik nie dziarga na zbyt wysokich czy niskich obrotach, zresztą nie sama wartość podciśnienia jest ważna, tylko to żeby na wszystkich cylindrach było równe, a śruby składu mieszanki ustaw tak jak instrukcja przewiduje, z reguły jest to około 2 obrotów od całkowitego wkręcenia, i nie kręć nimi ''na słuch'' bo nic dobrego z tego nie będzie :)

Autor:  Kajzer87 [ 2020-05-04 22:48:38 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Przy odkręconych dwóch pełnych obrotach silnik pracuje nierówno i wolno "schodzi" z obrotów. A żeby uzyskać 230-250 mmHg silnik musiałby pracować na wolnych obrotach ok. 2000 -2200 rpm.
2k - 2.2k rpm to już nie są takie wolne obroty ;)
Serwisówka zaleca 1.1k - 1.25k rpm.

Na chwilę obecną zostawiam jak jest i obserwuje kolor świec w poszukiwaniu kawy z mlekiem :)

Pozdrawiam!

Autor:  kamin [ 2020-05-05 17:40:29 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Na odległość to zawsze ''wróżba'' z fusów'' a i ja wszystkich rozumów nie zjadłem, ale dużo kolegom przy motocyklach z pasji do nich pomagałem i według mnie to jak zbyt wolno z obrotów schodzi to może łapać gdzieś ''lewe'' powietrze, trzeba by pod tym kątem dobrze cały układ przeglądać, mocowania węży, membran w gaźnikach króćców osi przepustnic itp. niekiedy jakiś drobny defekt psuje całą harmonię, aż się człek dziwi jak przyczynę znajdzie :)

Autor:  Kajzer87 [ 2020-05-05 22:39:03 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Przy 2,5 odkręconych obrotach już schodzi prawidłowo i nie "wiesza się na 2k rpm" by później opaść. Przy czyszczeniu gaźników dość szczegółowo przyglądałem się elementom. Test plakiem w okolicy króćców też nic nie wyjaśnił. :)

Autor:  Wojt@s [ 2020-05-06 19:45:36 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Podnieś paliwo na pływakach o 1mm, zostaw śrubę od składu na 2.5obr.
Obr. Maja być zgodne z serwisowka, podciśnienie 20-21mmHg żebyś miał to już będzie dobrze.
Nie raz trzeba wyjmować i zmieniać ustawienia z 2 razy, jest roboty by był efekt.

Autor:  prz3mek1 [ 2020-09-06 20:08:11 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Siemanko,
Poczyściłem gaźniki, pożyczyłem wakuometr carbtune ii i mam problem. Nie wiem gdzie mam go podłączyć odkręcam rożne śrubki ale coś nie jestem przekonany. I jeszcze jakby można było zaznaczyć, którymi śrubami mam regulować.

Załączniki:
IMG_20200905_164133670.jpg [1.33 MiB]
Pobrane 322 razy
IMG_20200905_164124546.jpg [1.32 MiB]
Pobrane 291 razy

Autor:  tuzmen [ 2020-09-08 09:42:53 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

prz3mek1
Nie zajrzałeś nawet do serwisówki i się bierzesz za robote?

Autor:  Wojt@s [ 2020-09-08 13:10:58 ]
Tytuł:  Re: Synchronizacja gaźników

Masz wężyki od podciśnień po 2 na stronę od wewnętrznej strony ramy, widoczne na zdjęciach. Zaślepione aluminiowym korkiem.

Strona 5 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/