Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-09-17 13:02:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-03-05 00:47:42
Posty: 22
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
Witam,

Po około 1,5 tygodnia nieużywania motocykla (stał w ciepłym garażu) akumulator odmówił posłuszeństwa i to dosyć drastycznie - zero reakcji po przekręceniu kluczyka, napięcie około 4V. Exide AGM zakupiony w 2016 roku.
Po postawieniu baterii na nogi przystąpiłem do pomiaru prądu przez motocykl w stanie spoczynku i teraz pytanie czy wartości są prawidłowe? Podejrzewam, że dodatkowy przewód na minusie jest od alarmu - podczas jego podłączania dochodzi odgłos jak przy podłączaniu głośnika do zasilania. Co ciekawe alarm nie działał od zakupu motocykla (wiosną), a po ponownym podłączeniu akumulatora zaczął pracować normalnie. Tylko czy nie jest on przyczyną ubicia baterii?
Będę wdzięczny za porady co zrobić w następnej kolejności - jeździć i czekać co będzie dalej, zdemontować alarm, zakupić nowy aku?

Załącznik:
Komentarz: Pomiar z podłączoną samą klemą (minus).
klema.JPG [821.52 KiB]
Pobrane 500 razy

Załącznik:
Komentarz: Pomiar z podłączonym samym oczkiem (to jest od alarmu?).
oczko.JPG [1.29 MiB]
Pobrane 497 razy

Załącznik:
Komentarz: Pomiar z podłączoną klemą i oczkiem.
klema_oczko.JPG [1.23 MiB]
Pobrane 501 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-17 13:02:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-09-17 16:21:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-09-16 23:37:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 514280675
Obecne moto: HH900
Prosty test - odłącz na noc jedną kleme. Jeśli rano akum będzie nieżywy to jest do wymiany, w przeciwnym wypadku jakiś odbiornik zeżera Ci prąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-17 16:55:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Bez przesady, 33mA, z alarmem, to nie jest problem, powiedział bym, że jest nawet nadzwyczaj dobrze.

Jeżeli aku faktycznie miał 4V, to na 90% jest już śmieć. Nie musisz go zostawiać na noc, naładuj go, zostaw na 30-40 minut i zmierz napięcie, jeżeli spadnie poniżej 12.5V, to już nie będzie o nim dobrze świadczyć. A najlepiej, naładuj aku, podłącz w motocyklu, podłącz woltomierz i zobacz do ilu spadnie Ci napięcie w czasie pracy rozrusznika, jeżeli klęknie poniżej 10V to na pohybel go.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-17 23:47:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
33mA * 1,5tyg = 33mA * 250h = 7,8Ah
Czyli można wydoić aku 12BS że nie będzie miał energii na rozruch, zakładając że miał 12Ah
Dodam że jak raz rozładujesz aku do zera to traci on nominalne parametry bezpowrotnie, kilka rozładowań i do kosza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-18 09:33:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
tuzmen napisał(a):
33mA * 1,5tyg = 33mA * 250h = 7,8Ah
Czyli można wydoić aku 12BS że nie będzie miał energii na rozruch, zakładając że miał 12Ah
Dodam że jak raz rozładujesz aku do zera to traci on nominalne parametry bezpowrotnie, kilka rozładowań i do kosza



Amen :)

Możesz jeszcze sprawdzić, jaki prąd pobiera samo aku...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-23 21:53:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-03-05 00:47:42
Posty: 22
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
Minęło siedem dni od ponownego podłączenia akumulatora po postawieniu go na nogi. Motocykl stał nieużywany poza jednym odpaleniem na próbę i dopiero dzisiaj mogłem ponownie poświęcić mu chwilę... i nawet polatać trochę po mieście wieczorem :twisted: . Zacząłem od sprawdzenia napięcia - 11,98 V, po czym bez problemu odpaliłem Fazera. W związku z tym daję baterii jeszcze jedną szansę. Zakupiłem przy okazji porządną ładowarkę z m. in. dedykowanym programem do aku. AGM i funkcją odsiarczania. W zestawie był przewód, który podłączyłem na stałe do aku.:

Załącznik:
1.jpg [8.26 KiB]
Pobrane 434 razy


Nie daje mi tylko spokoju ten alarm. Co prawda od awarii akumulatora zaczął działać, ale nie znoszę rzeczy, na których nie mogę polegać na 100% i nie wiem czy i kiedy wytną mi jakiś numer, w tym przypadku w postaci unieruchomienia moto. Cały czas zastanawiam się nad zdemontowaniem tego ustrojstwa. Dużo z tym będzie zachodu? Jaki koszt u specjalisty? Możecie ew. polecić kogoś w Piasecznie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-25 21:27:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Trebron napisał(a):
Minęło siedem dni od ponownego podłączenia akumulatora po postawieniu go na nogi. Motocykl stał nieużywany poza jednym odpaleniem na próbę i dopiero dzisiaj mogłem ponownie poświęcić mu chwilę... i nawet polatać trochę po mieście wieczorem :twisted: . Zacząłem od sprawdzenia napięcia - 11,98 V, po czym bez problemu odpaliłem Fazera. W związku z tym daję baterii jeszcze jedną szansę. Zakupiłem przy okazji porządną ładowarkę z m. in. dedykowanym programem do aku. AGM i funkcją odsiarczania. W zestawie był przewód, który podłączyłem na stałe do aku.:

Załącznik:
1.jpg


Nie daje mi tylko spokoju ten alarm. Co prawda od awarii akumulatora zaczął działać, ale nie znoszę rzeczy, na których nie mogę polegać na 100% i nie wiem czy i kiedy wytną mi jakiś numer, w tym przypadku w postaci unieruchomienia moto. Cały czas zastanawiam się nad zdemontowaniem tego ustrojstwa. Dużo z tym będzie zachodu? Jaki koszt u specjalisty? Możecie ew. polecić kogoś w Piasecznie?
11,98 po jeździe? Jeśli tak, to nie masz ładowania.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 08:58:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-03-05 00:47:42
Posty: 22
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer
11,98 V po tygodniu stania motocykla. Kilka dni przed tym był tylko na chwilę odpalony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 09:20:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Sprawdź, jaki pobór prądu ma ten alarm... Jeżeli więcej niź 0,02A to bida... powyżej 0,05 A dramat, a około 1A - tragedia.

Biorąc pod uwagę, że nowy, w pełni sprawny aku ma nominalnie 8,5 Ah, łatwo przeliczyć ile czasu potrezba na unieruchomienie moto...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 10:11:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Rafal Odo napisał(a):
11,98 po jeździe? Jeśli tak, to nie masz ładowania.

a ile ma mieć aku na wyłączonym moto? aku to 12V więc prawie 12V jest ok. nie naładujesz za bardzo aku powyżej tego. z ładowaniem (silnik działający) ma więcej, ale sam aku nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 11:01:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw napisał(a):
Rafal Odo napisał(a):
11,98 po jeździe? Jeśli tak, to nie masz ładowania.

a ile ma mieć aku na wyłączonym moto? aku to 12V więc prawie 12V jest ok. nie naładujesz za bardzo aku powyżej tego. z ładowaniem (silnik działający) ma więcej, ale sam aku nie.


No to zajrzyj do serwisówki, prawidłowe napięcie w spoczynku "Battery voltage Higher than 12.8 V", przeważnie zdrowa bateria ma powyżej 13V bez obciążenia.
Ładowanie powinno być około 14V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 11:19:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
No to zajrzyj do serwisówki, prawidłowe napięcie w spoczynku "Battery voltage Higher than 12.8 V"

ale co ma serwisówka do aku? serio. może "na aku z fabryki tak powinno być" ale jak zmienisz aku na inny, to serwisówka w tym zakresie ma prawo się rozjechać, bo napiecie w stanei spoczynku zalezy od akumulatora, a nie od moto. a tu w zalezności od producenta podają napięcia od 12.2V do 13V. (z tego co na szybko googlowałem, możliwe że zakresy są szersze dla innych firm choć większość mówi że 12,5-12,8)

tak analogicznie - serwsówka mówi ze w ladze masz mieć Xml oleju. logiczne że jak wsadzisz lagi od innego moto, to powinieneś nalać oleju tyle ile mówi instukcja tego innego modelu, a nie fz6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 11:55:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Panowie naładowane aku w stanie spoczynku powinno mieć około 12,6 V. To prosta chemia, jedna cela generuje 2,1 V a razy 6 to około 12,6 V. Koniec i kropka.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 12:07:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw napisał(a):
tuzmen napisał(a):
No to zajrzyj do serwisówki, prawidłowe napięcie w spoczynku "Battery voltage Higher than 12.8 V"

ale co ma serwisówka do aku? serio. może "na aku z fabryki tak powinno być" ale jak zmienisz aku na inny, to serwisówka w tym zakresie ma prawo się rozjechać, bo napiecie w stanei spoczynku zalezy od akumulatora, a nie od moto. a tu w zalezności od producenta podają napięcia od 12.2V do 13V. (z tego co na szybko googlowałem, możliwe że zakresy są szersze dla innych firm choć większość mówi że 12,5-12,8)

tak analogicznie - serwsówka mówi ze w ladze masz mieć Xml oleju. logiczne że jak wsadzisz lagi od innego moto, to powinieneś nalać oleju tyle ile mówi instukcja tego innego modelu, a nie fz6.


Tyle że serwisówka jest do konkretnego modelu motocykla, a do motocykla jest konkretny model aku, który musi spełniać normy aby np. systemy diagnostyczne motocykla nie zgłaszały błędów.
To wymaganie które podałem jest wymaganiem dla FZ1 i napisane jest że jeśli aku ma poniżej 12,8 to potrzebuje doładowania, a jeśli ma poniżej 12 to jest do wyrzucenia (oczywiście po naładowaniu).
Szczególnie jest to ważne dla motocykli z ABS gdzie testy systemu zaczynamy od sprawdzenia napięcia aku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-26 13:50:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
napisane jest że jeśli aku ma poniżej 12,8 to potrzebuje doładowania, a jeśli ma poniżej 12 to jest do wyrzucenia (oczywiście po naładowaniu).

no własnie. więc nie mów że bateria powinna mieć 12,8 bo jak ma 12,3 to też jest ok - tylko niedoładowana to primo.

kolejna sprawa jak już tak się serwisówki trzymamy: pomiar powinien być dokonany 30 min po wyłączeniu moto na "open circuit" czyli po odpięciu od moto. tak więc jeśli aku był podłączony do moto (a więc masz np alarm + do tego spadek z okazji starszej instalacji, wyświetlenia godziny na kompie itp) i moto stał nieco dłużej, a wcześniej sam aku nie był naładowany na maxa - 11,98V nie jest może idealnym wynikiem ale nie zaliczałbym jeszcze aku "do wymiany" ani dziwił się że moto odpala.

a według tego co pisał autor - aku zostało załadowane i... zostawione na tydzień (a więc napięcie spada). potem było latane w nocy (tylko znów pytanie jaki był pobór prądu podczas latania - w fz6 na niskich obrotach, z działającym wentylatorem i grzanymi manetkami w zeszłorocznych mikołajach na moto wyssałem aku mimo że łądowanie jest poprawne) wcale nie ma pewności że miał duże szanse się doładować na 100% (dodam że ładowanie aku nie jest liniowe).

i na koniec - pisze o napięciach bo sam w zeszłym roku miałem sytuację na łódce - zestaw 13 akumulatorów Yuasy. cześć padnięta, część nie, na wymianę gwarancyjna leciało 8 z nich. przyjęte zostały 3 bo w warunkach gwarancji aku które po naładowaniu trzyma 12,2 jest wg gwarancji aku sprawnym. Yamaha jest spoko producentem pojazdów, ale w temacie akumulatorów wykorzystują komponenty podwykonawców a nie własne produkty, więc dalej sadze że instruction akupowinna być wyznacznikiem do ich oceniania, a nie instrukcja motocykla. i tak wiem że moto robione jest pod konkretny akumulator ale... serwisówka FZ6 (tą mam pod ręką ale i moto z posta to fz6) podaje zarówno napięcie (i na to trzeba patrzeć), pojemność (i tutaj już trzeba tylko pilnowac żeby nie była mniejsza, większa jest ok) oraz dokłądengo producenta i model (i tutaj już można spokojnie olać o ile aku innych prodecentów spełniają wczesniej wspomniane warunki). Jesteś 100% pewien że masz w moto dokładnie ten model określonego przez yamahę producenta akumulatorów żeby wytycznych z serwisówki trzymac się bezkrytycznie? a w poście jasne określone - aku jest inne.

bo jeśli (ały czas przykłąd FZ6) masz w moto aku inny niż ten ze zdjęcia poniżej, to uważaj - producent nie przewidział go do twojego moto więc lepiej nie lataj bo ci moto wybuchnie
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org