Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Padł akumulator - jaka przyczyna?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=21782
Strona 2 z 2

Autor:  tuzmen [ 2017-09-26 15:03:41 ]
Tytuł:  Re: Padł akumulator - jaka przyczyna?

No to przecież napisałem, aku po naładowaniu powinno mieć min 12,8, poniżej oznacza że trzeba doładować, a po niżej 12v znaczy ze nie trzyma parametrów, i cóż z tego że nie wybuchnie jak padnie w najmniej spodziewanym momencie.
Ja nie piszę żeby ktoś wyrzucał, żeby ślepo się stosował do wytycznych ale są pewne zasady "higieny mechanicznej" która minimalizuje problemy na drodze i polecam trzymać się tych założeń (bezpiecznych) które z dużym prawdopodobieństwem wyklucza awarię. Więc wolę wymienić akumulator jeśli mam objawy że jest słaby mimo że daje się jeszcze na nim jeździć.

Co do tematu, pobór prądu przez ten alarm jest za duży jak na realia motocyklowe dlatego jeśli aku nie będzie w dobrej kondycji to przewiduję że w ciągu kilku dni on padnie. Wg. mnie powinien mieć poniżej 10mA

Autor:  misiakw [ 2017-09-26 15:18:28 ]
Tytuł:  Re: Padł akumulator - jaka przyczyna?

tuzmen napisał(a):
pobór prądu przez ten alarm jest za duży jak na realia motocyklowe

tylko nie wiadomo ile on bierze na w okresie długoterminowym. mój alarm ciągnie podobnie - przez pierwsze kilka godzin gdy nasłuchuje pilota. potem przestaje nasłuchiwać i żeby go odblokować muszę najpierw stacyjkę przekręcić, ale jak nie nasłuchuje ciągnie o wiele mniej prądu. efekt taki że po 2 miesiącach stania w garażu moto odpalił bez większych problemów (od pierwszego strzała, może z sekundę dłużej kręcił)

Autor:  tuzmen [ 2017-09-26 16:09:10 ]
Tytuł:  Re: Padł akumulator - jaka przyczyna?

misiakw napisał(a):
tuzmen napisał(a):
pobór prądu przez ten alarm jest za duży jak na realia motocyklowe

tylko nie wiadomo ile on bierze na w okresie długoterminowym. mój alarm ciągnie podobnie - przez pierwsze kilka godzin gdy nasłuchuje pilota. potem przestaje nasłuchiwać i żeby go odblokować muszę najpierw stacyjkę przekręcić, ale jak nie nasłuchuje ciągnie o wiele mniej prądu. efekt taki że po 2 miesiącach stania w garażu moto odpalił bez większych problemów (od pierwszego strzała, może z sekundę dłużej kręcił)


No właśnie, to jest podejście typowo pod motocykl, ale nie jest to reguła, ten Trebrona ma stały pobór 30mA, więc lipa
Tak na wyrywki na allegro znalazłem 2 alarmy z motocyklowy w nazwie i deklarują pobory 6mA, 10mA w trybie czuwania. To będzie 3 razy mniej niż ten więc teoretycznie aku wytrzymałby miesiąc. Poza trybem czuwania mają prąc w mirkoA więc pomijalny

Autor:  glenroy [ 2017-09-26 18:45:37 ]
Tytuł:  Re: Padł akumulator - jaka przyczyna?

tuzmen napisał(a):
aku po naładowaniu powinno mieć min 12,8, poniżej oznacza że trzeba doładować


Minimum 12.5V, poniżej uznaje się za niedoładowany, standardowo trzymają okolice 12.8V, okolice i powyżej 13V możesz mieć zaraz po odłączeniu od źródła zasilania, kiedy jeszcze procesy chemiczne hulają sobie na całego, dlatego pomiar robi się po 30 minutach na ustabilizowanym akumulatorze, wychodzi zwykle 12.6-12.8V.

Tak czytam, i czekam aż ktoś palnie jeszcze coś o zajebistości akumulatorów żelowych do motocykli :wink: :roll:

Autor:  Trebron [ 2017-09-26 19:20:18 ]
Tytuł:  Re: Padł akumulator - jaka przyczyna?

Mój akumulator to Exide AGM o parametrach zalecanych dla Fazerka.
Dzisiejszy pomiar napięcia po niemal trzech dobach od ostatniego jeżdżenia wyniósł 12,4 V. Bateria póki co zostaje.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/