Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-10-26 18:35:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Potrzebuję Waszej pomocy gdyż sam jestem zupełnie noga z mechaniki motocyklowej i zanim oddam do warsztatu aby rozebrali go na części pierwsze i skasowali niemałą sumę.
Pacjent Yamaha Fz6n z 2007
Jakiś czas temu jadąc zaświeciła się ikonka silnika, motocykl stracił moc i zaczął wydawać dźwięki jak pierdzący skuter. Po zatrzymaniu się na luzie było jakieś 800-900 obrotów. Po chwili ustało ale jeszcze po drodze ze dwa razy to samo spadki/falowania obrotów.
Pomyślałem że może zła jakość benzyny się trafiła (z Auchan) więc wyjeździłem i zalałem z Orlena. Wyjeździłem cały bak i nic ale po kolejnym tankowaniu (Orlen) sytuacja powtórzyła i powtarza się do dziś, mam wrażenie że zupełnie randomowo ale zawsze na ciepłym silniku. 2 razy objawy ustąpiły po przechyleniu motocykla na prawy bok oraz wjechaniu na wzniesienie bardzo możliwe że to przypadek ale że się nie znam to piszę jak było.
Wszedłem w tryb diagnostyczny i wyskoczyło błąd 33 czyli:
Cewka zapłonowa cylindra 4 -> Uruchamianie -> Uruchamianie cewkę zapłonową 4, 5 razy w odstępach sekund. Światło ostrzegawcze silnika miga razem z uruchamianą cewką. -> Metoda sprawdzania -> Sprawdź iskrę 5 razy. Podłącz kontroler zapłonu.
Tyle się dowiedziałem ale jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak to zrobić bo nie kumam, czy zrobię to sam bez jakiś specjalistycznych narzędzi??
Dołączam filmik z zachowania silnika
https://www.youtube.com/watch?v=baxlvxk ... 21&list=WL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-26 18:35:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-10-26 19:59:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Typowa przypadłość padnietych świec, przewodów, fajek lub cewek.
W twoim modelu najtrwalsze będą cewki, stawiam na przewody lub fajki.
Wymiana świec może pomóc na chwilę ale jeśli przyczyną jest przweód lub fajka po 500km masz powtórkę z rozrywki.

Spróbuj metody z rozpylaniem wody na kable i patrz czy iskrzy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-26 20:06:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Tak też mi podpowiadał Robert312 z tym rozpylaniem.
Jeśli iskra będzie skakać to znaczy że przewód uszkodzony ?
Świece wymieniane w tym sezonie na irydowe.
Jeśli błąd pokazuje tylko na 4 świecy to tylko to wymieniać,przewód i fajkę czy całość.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-26 21:37:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
w FZ6 standardowo fajki i kable są ze sobą zespolone (jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi)
i musiałbyś wymienić całość.
Najtańszą opcją bedzie kupienie używanych kabli na allegro, kupisz komplet będziesz miał na przyłszość

-- 2017-10-26 21:37:53 --

w FZ6 standardowo fajki i kable są ze sobą zespolone (jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi)
i musiałbyś wymienić całość.
Najtańszą opcją bedzie kupienie używanych kabli na allegro, kupisz komplet będziesz miał na przyłszość


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-26 21:41:50 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Dzej003 napisał(a):
Jeśli iskra będzie skakać to znaczy że przewód uszkodzony ?

Tak. Tylko pryskaj tak po przewodach, jak i po fajkach, zwracaj też uwagę na fajki, bo lubią przebijać tak samo jak kable. Świeca też może mieć przebicie, nawet nowa i irydowa.
Swoją drogą, tak poza tematem, warto sprawdzić drożność kanałów odprowadzających wodę z gniazd w głowicy, bo lubią się zapychać, woda stoi w gniazdach świec i zaraz zaczyna walić.
Dzej003 napisał(a):
Jeśli błąd pokazuje tylko na 4 świecy to tylko to wymieniać,przewód i fajkę czy całość.

Całość na wszystkich 4 garnkach najlepiej, patrząc na okres eksploatacji takiego zestawu, nie jest to wielki koszt a głowa spokojna i nie myślisz, czy 200km od domu, zaraz następny nie złapie upływu.

tuzmen napisał(a):
w FZ6 standardowo fajki i kable są ze sobą zespolone (jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi)
i musiałbyś wymienić całość.
Najtańszą opcją bedzie kupienie używanych kabli na allegro, kupisz komplet będziesz miał na przyłszość

Jeżeli dobrze kojarzę, to NGK ma zamienniki fajek, same kable można już kupić na metry. Używki w przypadki kabli WN to IMO trochę śliska sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-26 21:54:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Tak wiem że można dorobić z zamienników i kabli uniwersalnych. Wyjdzie to napewno taniej i nie mniej dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-27 07:45:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ja to przerabiałem u siebie, spokojnie dasz radę samemu :)
Jak coś to pytaj - sprawa prosta jak masz chwilę czasu :)
U mnie niestety skończyło się na ECU, ale profilaktycznie wymieniłem cewki, przewody, fajki i świece + płyn chłodniczny :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-27 08:15:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Niestety nie mam czym i gdzie przeprowadzić takiej transplantacji dla mnie to czarna magia :oops:
Dziś podjadę do Motoholików i podpytam ile taka impreza może kosztować a Wy jak stawiacie za wymianę kabli i fajek bo świece jak pisałem wymieniane miałem na początku sezonu jak i płyn chłodniczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-27 08:32:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Dzej003 napisał(a):
Niestety nie mam czym i gdzie przeprowadzić takiej transplantacji dla mnie to czarna magia :oops:
Dziś podjadę do Motoholików i podpytam ile taka impreza może kosztować a Wy jak stawiacie za wymianę kabli i fajek bo świece jak pisałem wymieniane miałem na początku sezonu jak i płyn chłodniczy.


Z tymi świecami to może być już pozamiatane, niestety przy niesprawnej fajce świeca też dostaje po dupce :)
Ale cewki wymieniłbym w ostatniej kolejności, chodź jeśli masz na podmianę to można je sprawdzić, lub pomierzyć omomierzem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-27 11:36:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
moje doświadczenia z padniętymi świecami jest takie, że jak już siądzie to się już nie poprawia. obstawiałbym przewody, ale niestety jest to droga eliminacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org