Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-05-28 22:01:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Wracając dzisiaj do domu ostatnie 50km z 500 zrobiłem bez sprzęgła :evil: Wszystko było ok do czasu. Podczas zmiany biegów poczułem, że jakoś dziwnie wskoczył. Nacisnąłem klamkę a ta nie odbija. Pomyślałem, że linka strzeliła bo mam przerobione ramię wysprzęglika na dłuższe i linka ma zły kąt. Ale ruszam wysprzęglikiem a on jakoś tak niemrawo się porusza. Haczy, nie odbija.
Po powrocie ściągnąłem pokrywę sprzęgła (jednak można to spokojnie zrobić bez spuszczania oleju) i na luzie wsyprzęglik działa ok. Przestraszyłem się, że ten wałek od kosza pękł bo latał luźno ale to chyba tak ma być. Na razie nie skręciłem tego a i więcej nie rozbierałem.

Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy? Co powinienem sprawdzić? Załączam fotkę może ktoś coś wypatrzy.


Załączniki:
20170528_204934.jpg [687.34 KiB]
Pobrane 630 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 22:01:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-05-28 22:57:53 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Na fotce kosz wygląda ok, sprawdź jednak ten wysprzęglik, może przy obciążeniu wyjdą jakieś kwiatki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 23:29:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Ale jak go sprawdzić? Zęby wyglądają ok. Chodzi naprawdę gładko. Jutro będę jeszcze kombinował. Każda wskazówka i rada mile widziana :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 23:45:31 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A mocowanie linki ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 00:05:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Tak. Ruszając bezpośrednio dźwignią wysprzęglika były te same objawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 08:19:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Może te zęby które są w środku wysprzęglika (od wewnętrznej strony dekla, tam gdzie wchodzi ten nacięty klin) się w jakiś sposób ześlizgują, albo przeskoczyło o 1 do przodu ?
Btw. Daj fotkę ramienia swojego wysprzęglika, albo namiary na magika, który Ci to robił <3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 17:59:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Dobra. Chyba wiem jaki był scenariusz zdarzeń. Przynajmniej mam taką nadzieję bo jest szansa, że to się nie powtórzy.
Podejrzewam, że ramię lekko się nadłamało a ja manipulując przy nim ręką odgiąłem je w drugą stronę i dlatego myślałem, że ja je złamałem. Wszystko robiłem podczas jazdy więc nie było czasu na przyglądanie się. Żeby było śmieszniej ramię przekręcałem od motocykla a nie do środka więc pewnie zęby już nie miały zakresu i całość po prostu zacięła się. Teraz na szybko wszystko skręciłem jeszcze bez uszczelki i linki ale kręcąc ręką wszystko wydaje się być ok.

Dźwigienkę przerabiałem sam ale w jednym miejscu za bardzo zeszlifowałem spaw. Wiedziałem o tym ale nie miałem już czasu na poprawki. Ostatnio myślałem o tym żeby jeszcze trochę przedłużyć całość więc będzie dobry pretekst. Mogę zrobić jakiś fotoporadnik ale od razu zaznaczam, że w grę wchodzi spawanie.

Nawet na fotce widać gdzie jest za cienko.


Załączniki:
Komentarz: Ramię wysprzęglika.
20170314_133517.jpg [682.25 KiB]
Pobrane 588 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 19:36:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Ciekawe, ciekawe. Dobrze, że ogarnąłeś temat :) Fotostory możesz jebnąć. Widziałem taki patent na forum 600riders chyba, ciekaw jestem jak to się sprawuje, ile lżej chodzi klamka Twoim zdaniem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 20:14:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Właśnie na tamtym wątku się wzorowałem. Trafiłem na niego przez przypadek ale uznałem, że warto sprawdzić. 2h roboty i klamka faktycznie lżej chodzi a strefa półsprzęgła jest większa. Nie jak do tej pory zero-jeden. Jednak chcę jeszcze trochę przedłużyć dźwigienkę bo dalej ta strefa jest stosunkowo mała. Nie wiem tylko czy sprężyna w wysprzęgliku poradzi sobie z jeszcze dłuższym ramieniem i będzie odbijać. Fotki może zamieszczę jak będę robił drugą wersję ale jakby co to mam z tej co nie wytrzymała 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 20:58:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Żeby jeszcze dalej wydłużyć dźwigienkę trzeba chyba jakoś wyginać ten uchwyt w który wchodzi koniec pancerza linki, tak żeby sama odkryta linka nie poruszała się pod tak dużym kątem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 22:19:25 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Jak przesadzisz z długością dźwigni to może być problem z całkowitym wysprzęgleniem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 23:50:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
denat
Tak, należy przerobić uchwyt linki ale to żaden problem.

tuzmen
Z całkowitym wysprzęgleniem nie powinno być problemu. Myślę, że w tej chwili bardzo duża część zakresu klamki dalej jest nieużywana. Jeżeli będzie za dużo to cofnę o jeden otwór. Muszę to pęknięcie poprawić więc przy okazji poeksperymentuję. Poza tym dźwigienkę zawsze można skrócić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 18:08:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Nie. Kurde, nie.

Cholera jasna. Myślałem, że udało się naprawić. Dzisiaj wymieniłem olej wszystko poskładałem i naprawiłem dźwigienkę. Pierwsze próba i sprzęgła dalej nie ma! Tak jakby nawet słabo odbijał wysprzęglik i klamka nie wraca bez pomocy chociaż to może być efekt przerobionej dźwigienki chociaż wcześniej tego nie było.

Co to może być? Co powinienem sprawdzić i jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 23:10:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Za duży luz na regulacji na dole ? Albo sprężyna nr 28 ?
http://yama-sklep.pl/content/oryginalpa ... gram/23077


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-03 07:06:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Luz nagle by się nie zrobił. Poza tym po ruszam ręką wysprzęglik i też nie działa. Dzisiaj zdejmę pokrywę i rozbiorę wysprzęglik na części pierwsze. Może jednak coś przeoczyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org