Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-02-20 10:59:13 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Bry;
Jako że sprzęgło na line dało mi w kość nieźle pewnego czasu w końcu zmaterializowałem potrzebę jego usprawnienia a dokładniej zamiast linki zastosowanie płynu hydraulicznego.

Co jest potrzebne:
-Chęci
-Klamka lewa z pompką hydrauliczną - ok 20$ z przesyłką z chin
-tłoczysko - ok 10$ z przesyłką z chin
-przewód hydrauliczny, ja kupiłem 1m za 37pln w jednym ze sklepów w necie
-płyn DOT3 lub inny hydrauliczny
-narzędzia różne
-dużo cierpliwości i alkoholu

Procedura jest w zasadzie prosta:
1. odkręcenie ciężarka kierownicy lewego, zdjęcie przełącznika zespolonego oraz manetki
2. ściągniecie dekla zębatki zdawczej, odpięcie linki od popychacza
3. trzeba było lekko tuningować dekiel rozwiercając otwór wiertłem 8mm gdyż gwint na tłoczysku jest grubszy niż zakończenie linki
4. u mnie trzeba było nagwintować pręt wychodzący z tłoczyska bo gwintu było za mało a on był za długi - użyłem gwintownika M3 ale gwint był płytki w stosunku do oryginalnego ale działa
5. montaż + zalanie płynem, nie idzie łatwo z zalaniem układu płynem i odpowietrzeniem całości ale idzie to zrobić
6. na wszelki wypadek zagniotłem grzybek na gwincie ten do którego przychodzi ramie od popychacza

I to tyle mniej więcej, poniżej kilka zdjęć co zamontowałem i jak wygląda po montażu.

Co do + zaliczam że klamka działa jakieś 30% lżej niż jak była linka, miło spędzony czas poza domem :)

Co do - leciutko podcieka górna cześć tłoczyska, podejrzewam że przez suche uszczelniacze w nim, jest to dosłownie kropla na 2-3 wciśnięcia klamki - temat do ogarnięcia, zobaczymy co będzie za jakiś czas.

Pytanie za 2 piwa, po jaką cholerę w klamce jest switch do którego przychodzi kostka z 2 kablami i idzie gdzieś pod bak - jaj brak nic nie zmienił przy próbnym odpalaniu i testach


Załączniki:
IMG_20180219_195748.jpg [1016.49 KiB]
Pobrane 642 razy
IMG_20180219_195737.jpg [990.86 KiB]
Pobrane 604 razy
IMG_20180219_195754.jpg [963.08 KiB]
Pobrane 601 razy
przewod.JPG [35.48 KiB]
Pobrane 553 razy
tłok.JPG [23.3 KiB]
Pobrane 566 razy
klamka.JPG [28.72 KiB]
Pobrane 567 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-20 10:59:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-02-20 11:50:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 54
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Fajna przeróbka, sam raczej nie zrobię ale miło się takie rzeczy ogląda :D
Toperz napisał(a):
Pytanie za 2 piwa, po jaką cholerę w klamce jest switch do którego przychodzi kostka z 2 kablami i idzie gdzieś pod bak - jaj brak nic nie zmienił przy próbnym odpalaniu i testach

Chodzi Ci o stockową klamkę? A próbowałeś odpalać z zapiętym biegiem (uwaga niebezpieczne)? Jak odpali to masz odpowiedź, na biegu bez sprzęgła nie zakręci.
Mi po poprzedniej zimie to w ogóle się coś poknociło bo nawet na luzie muszę wcisnąć sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-20 14:45:50 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Toperz napisał(a):
Pytanie za 2 piwa, po jaką cholerę w klamce jest switch do którego przychodzi kostka z 2 kablami i idzie gdzieś pod bak - jaj brak nic nie zmienił przy próbnym odpalaniu i testach


Bo niektóre moto tak mają że nie ważne czy na luzie czy nie trzeba przy odpalaniu wcisnąć sprzęgło (mój brat maił tak chyba w Jajku (suzi gsx-f 750)) widocznie to pod to rozwiązanie zrobione


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-21 09:03:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Si, czujnik wciśnięcia, fz6 bez wciśniętej klamki na lizie odpalisz, ale na biegu już nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-26 13:42:35 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
najt napisał(a):
Chodzi Ci o stockową klamkę? A próbowałeś odpalać z zapiętym biegiem (uwaga niebezpieczne)? Jak odpali to masz odpowiedź, na biegu bez sprzęgła nie zakręci.


Sprawdzę jak się zrobi cieplej,

Pierwszy bug który widzę, gdzieś z cylindra wycieka płyn hydrauliczny :\
Do sprawdzenia czy da sie to wyliminować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-26 14:17:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Brawo za chęci ale...
Jakbym miał zainwestować ileś dolarów, czasu i nerwów żeby się okazało że cieknie mi 1kropla na 2-3wciśnięcia klamki...to bym sobie zrobił lewatywę nieoheblowanym kołkiem :D

Biorąc pod uwagę że codziennie sprzęgło naciskamy ~set razy to Ci w tym zbiorniczku płynu nie wystarczy :P
Ale obejrzałem z przyjemnością :) szacun - mnie by się nie chciało. Co więcej wsadziłem do sprzętu całe sprzęgło z EBC 20% twardsze i teraz dopiero na klamce jest zabawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-10 15:00:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Toperz napisał(a):
Sprawdzę jak się zrobi cieplej


Jakieś wnioski? Przestało ciec?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-11 12:13:29 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Niestety nie przestało, temat został porzucony niestety ze względu na bark odpowiedniego tłoczyska.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org