Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-07-30 19:35:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 71
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Może ktoś się bawił i pamięta :mrgreen:
Dłubię sobie programik do procka do wskaźnika biegów i potrzebuję znać rząd wielkości liczby impulsów, które idą do zegarów z czujników prędkości i obrotów, żeby zaprojektować kod do obliczeń.
Niestety sprawdzić na motocyklu będę mógł dopiero za jakiś czas, a wyguglać nigdzie nie mogę, ile przypada impulsów na obrót wału i obrót koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-30 19:35:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-07-30 20:53:15 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
GG: 1045321
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Ja robiłem co prawda w innym moto i oba sygnały były do 1 kHz.
na jaki procek i w czym piszesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-31 07:47:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 71
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Robgie napisał(a):
na jaki procek i w czym piszesz?


Dzięki.
ATMega8 w C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-08 12:00:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 71
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Gdyby ktoś szukał, zostawię dla potomnych.
Speedo: 4 impulsy na jeden obrót przedniego koła. Przebieg prostokątny, Usk = 3,89V;
Tacho: około 1 impuls na jeden obrót wału korbowego, co daje ~17 Hz przy 1000 RPM. Przebieg prostokątny, Upp = 12V.

Przy okazji pomiarów zamontowałem sobie złączkę i tak sobie myślę, że chyba w żadnym serwisie nikt nie poświęcił by 3 godzin, żeby w ten sposób montować wskaźnik biegu :wink: Szybko-złączki i voila :mrgreen:

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-12 19:04:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-11 11:04:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1n xjr1300
Fajnie. Dzięki :)
Kiedyś sie natknąłem na te dane a teraz sam siedzę nad wskaźnikiem biegów i tego wątku nie mogłem znaleźć.
"1 impuls na jeden obrót wału.." przy 1000RPM powinno być 1000 impulsów.
Może ktoś wie jak jest z speedo w ABSie?
Napięcia mierzyłeś miernikiem? czy ogladałeś na oscyloskopie?
Ja piszę na MSP430G, więc będę musiał zrobić dzielnik i zenerką zabezpieczyć porty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-14 15:03:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 71
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
asedio napisał(a):
Napięcia mierzyłeś miernikiem? czy ogladałeś na oscyloskopie?


Napięcie z czujnika koła multimetrem. Przebieg z silnika oscyloskopem.
Weź też pod uwagę, że masa czujnika luzu przy zegarach nie ma potencjału 0V, tylko jakieś 2V. To spowodowało, że nie działał mi tranzystorowy układ wejściowy oczekujący, że luzem będzie napięcie poniżej 0.5V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-14 20:58:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-11 11:04:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1n xjr1300
Dziś trochę posiedziałem nad schematami i w garażu z oscyloskopem.
Testować będę w XJR1300. Sygnał prędkości znalazłem na ECU. Wartość 5V.
Natomaist sygnału obrotów wału, takiego czystego 1:1 nie znalazłem na razie :( Moja XJR-ka to wtryskowa i z czujnika na wale "płynie" cały ciąg impulsów pogrupowanych w pakiety na cylinder. Z ECU do licznika dane są przekazywane cyfrowo a tam procek steruje obrotomierzem i prędkościomierzem.
Wykorzystałem sygnał sterujący pierwszym wtryskiwaczem. Wartość 15V i potężna szpila napięcia po wyłączeniu wtryskiwacza, wynikająca pewnie z cewki wtryskiwacza. Wystarczy wynik pomnożyć x2 i są obroty.
Mój MSP pracuje na 3V, więc dopasowanie do portów załatwiłem dzielnikami napięcia i diodami zenera 3V odcinającymi wszelkie szpile.
Soft mam gotowy. Poszło sprawnie i szybko :) Na stole działa bardzo dobrze. Na razie bez kalibracji ale z moto wyszła lipa... zakłócenia potężne. Obroty i szybkość szaleje :(
Muszę popracować nad poprawieniem zasilania MSP, bo na razie do testów wykorzystuję launchpad msp430.
Szczegóły pracy opisuję tutaj:
http://www.plv-team.pl/smf/index.php?topic=281.0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 00:01:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2044
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
asedio napisał(a):
Na razie bez kalibracji ale z moto wyszła lipa... zakłócenia potężne.


w zesłzym tygodniu widziałem jak na stacji diagnostycznej wyglądał pomiar głośności jakiegoś cruisera bez obrotomierza - diagnosta obroty wyciągał z cewki zapłonowej, zakładając na przewód "pierścień" (coś jak amperomierz cęgowy). Może tędy droga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 08:27:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-11 11:04:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1n xjr1300
Kiedyś w taki sposób w choperze chciałem obroty ustawiać. Prościej z ECU i sterowania wtryskiwaczami, tak jak zrobiłem. Trzeba tylko je obrobić i dopasować do danego uC.
Sygnały do uC mam czyste. Rozwiązanie problemu nie powinno byc trudne. Potrzebuję tylko więcej czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 21:51:14 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
GG: 1045321
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Skoro masz obrotomierz to wez z niego sygnał. tam powinien być juz w miare czysty prostokąt i raczej w logice 5v


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-16 00:28:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-11 11:04:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1n xjr1300
W ostateczności :)
Łatwiej zdjąć siedzenie i dobrać się do ECU niż rozbierać przód z owiewkami a potem liczniki ;) Potem trzeba by się w elektronikę licznika wlutować a to już za duża ingerencja.
A nawet, jaka by to nie była logika to i tak muszę ją obrobić do maks 3V a najlepiej 2V a to już zrobiłem z sygnałąmi z wtryskiwacza i prędkościomierza.
MSP430G ma maks U 3,6V.
Na 99% problem będzie w zasilaniu MSP. Na stole ok ale w moto za dużo kabli do Launchpada, z launchpada, zasilanie itd.
To była partyzantka z testem w moto, bo już mi się spieszyło z ciekawości.
Muszę podlączyć na spokojnie i zchować zasady.
edit: tak jak przypuszczałem, zakłócenia z zasilania launchpada...więcej na forum. Nie chcę "męczyć" forumowiczów szczegółami technicznymi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org