Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-13 16:08:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-13 15:58:35
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: thc, tzn HTC
Obecne moto: GSXR 600 k7
Witam

Mam "malutkie" pytanie do posiadaczy FZ6.

Czy obroty biegu jalowego maja prawo sie wahac?? U mnie ciagle jest (oczywiscie na rozgrzanym silniku) 1260-1320 i non stop przeskakuja miedzy tymi dwoma wartosciami.

Czy powinien to byc powod do zmartwien, czy to normalna charakterystyka pracy silnika. CZytalem inne watki na podobny temat. Byla odpowiedz, ze to dobry zakres obrotow, jednak nikt nie wspomnial czy obrotomierz powienien wskazywac stala wartosc, czy jednak moga wystepowac takie ciagle wahania jak u mnie.

Slyszalem rowniez o wadliwych czujnikach TPS - jednak u mnie nie wystepuje gasniecie silnika ani inne niepokojace objawy. Moto zakupilem w styczniu tego roku, przejechalem nim max 400-500 km i na tym dystansie nic niepokojacego sie nie dzialo. Fazer jest z 2004 roku. Filtr powietrza, swiece, wszystkie plyny zmienione po zakupie.

Wielkie dziei za pomoc

Rafał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 16:08:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-02-13 17:54:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Co najwyżej synchronizacja przepustnic i tyle w tym temacie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 18:55:09 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2009-07-17 18:35:36
Posty: 206
Lokalizacja: Oborniki
Płeć: Kobieta
Obecne moto: CBR 1000 RR sc59
Jak odpale to napisze jak to u mnie wygląda, bo nie pamiętam dokładnie ale chyba to norma, że przeskakuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 19:04:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Norma.
Nawet w manualu masz właśnie taki zakres. Tak więc niczym nie musisz się przejmować :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 21:11:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-13 15:58:35
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: thc, tzn HTC
Obecne moto: GSXR 600 k7
Dzieki wielkie za pomoc :) Slyszalem rozne opinie, rozne wypowiedzi roznych osob, dlatego wolalem zapytac posiadaczy wlasnie tego jednoslada i poprosic ich aby zerkneli przy okazji jak to u Was wyglada :)

Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 18:53:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-02 18:45:57
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
Przed i po wymianie TPS'a obroty u mnie wachaja się w granicach + -30 licząc od 1000 obr/min


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 19:07:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Colo napisał(a):
Przed i po wymianie TPS'a obroty u mnie wachaja się w granicach + -30 licząc od 1000 obr/min


U mnie wydaje mi się, że jest podobnie. Też mam coś za niskie bo w okolicach 1000obr./min.
A w serwisówce jest zakres 1250-1350.
Czy w FZ6 jest możliwość regulacji obrotów biegu jałoergo tak jak w gaźnikowych motocylach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 19:17:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-02 18:45:57
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
zimny13 napisał(a):
Colo napisał(a):
Przed i po wymianie TPS'a obroty u mnie wachaja się w granicach + -30 licząc od 1000 obr/min


U mnie wydaje mi się, że jest podobnie. Też mam coś za niskie bo w okolicach 1000obr./min.
A w serwisówce jest zakres 1250-1350.
Czy w FZ6 jest możliwość regulacji obrotów biegu jałoergo tak jak w gaźnikowych motocylach.


Śruba pod bakiem z lewej strony...

ze trzy lata jezdze z takimi niskimi obrotami i wciąż nie mam natchnienia zeby je zmieniac jak pisze k. serwisowa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 19:18:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-13 15:58:35
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: thc, tzn HTC
Obecne moto: GSXR 600 k7
Colo napisał(a):
Przed i po wymianie TPS'a obroty u mnie wachaja się w granicach + -30 licząc od 1000 obr/min


Czyli rozumiem, ze te wahania to "normalna" sprawa, a powiedz czy Tobie non stop przeskakuja czy raz pokazuje mniej, a raz wiecej. U mnie dzieje sie to non stop, gdzie wartosc zmienia sie co sekunde jednak tylko na te dwie : 1260 i 1320.


Niestety nie wiem czy u mnie byl wmieniany TPS, po jakich objawach uznales, ze to jest wina tego czujnika. Nie chce jechac do serwisu, bo jak okaze sie, ze jest ok to skasuja mnie za robocizne. Z drugiej strony nawet nie wiem czy ta akcja serwisowa trwa dalej i czy dotyczy motocykli sciagnietych z zagranicy. Wyslalem do nich maila, ale jeszcze odpowiedzi nie dostalem.

zimny13 - z tego co sie orientuje to w fz6 jest sruba regulacyjna. Znajduje sie chyba pod zbiornikiem z lewej strony - jednak tego juz nie jestem pewien.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 19:59:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-23 23:18:15
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: gsx1300r
tak jak pisał Wojt@s: najpierw zsynchronizuj sobie przepustnice - potem jesli za niskie obroty - możesz podkręcić. wahania pomiedzy dwiema wartosciami to norma (tez miałem ten problem - w serwisie tylko widziałem uśmieszki i dla swiętego spokoju skasowali mnie za regulację przepustnic:))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 20:05:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-13 15:58:35
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: thc, tzn HTC
Obecne moto: GSXR 600 k7
Tzn problem niskich obrotow chyba mnie nie dotyczy, gdyz mieszcze sie w normie. Jedynie co mnie martwilo to te skoki - brak stalej wartosci. Jednak jestes juz kolejna osoba, ktora utwierdza mnie w przekonaniu, ze te skoki to norma - wiec staje sie spokojniejszy :)

p.s. - a czy jestem w stanie wykonac samodzielnie synchronizacje przepustnicy?? Jakas instrukcja, link, porada?? Czy jednak jest to zadanie na tyle specjalistyczne, ze trzeba udac sie do serwisu??

Wybaczcie moja niewiedze jednak stale sie ucze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 21:08:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
To jeszcze raz powtórzę. Skoki obrotów o podane przez Ciebie wartości to norma i nic w tym dziwnego/złego.

A przepustnice możesz sobie sam synchronizować :
1) http://www.youtube.com/watch?v=quV654kJ ... RY&index=9
2) http://www.youtube.com/watch?v=5gkxt8vY ... re=related

O ile masz "specjalistyczne" wakumetry :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 21:10:25 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2009-07-17 18:35:36
Posty: 206
Lokalizacja: Oborniki
Płeć: Kobieta
Obecne moto: CBR 1000 RR sc59
kozlos odpuśc te regulacje. Skaczące obroty to norma, wiec nie masz czym się martwic :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 21:49:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Widziałem tę śrubkę i tak myślałem, że może być od regulacji wolnych obrotów.
Miałem to sprawdzić w serwisówce, ale natrafił się wątek więc przy okazji zapytałem.
Poza tym że mam obroty troszeczkę za niskie to nie odnotowałem u mojej FZtki żadnych skoków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-14 22:40:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-13 15:58:35
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: thc, tzn HTC
Obecne moto: GSXR 600 k7
;)

ok - odpuszczam , nic nie bede ruszal :) Bardzo dziekuje za pomoc i mam nadzieje, ze kiedys bede mogl odwdzieczyc sie tym samym.


Ostatnio edytowano 2011-02-18 16:33:09 przez kozlos, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org