Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-09-18 13:36:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-05 13:29:44
Posty: 12
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZX 700
Fazer po zakupie przeszedł regulację zaworów i gaźników. Mechanik powiedział, że gaźniki nie są ustawione idealnie, bo lepiej się nie da ze względu na to, że gaźniki są mocno wyeksploatowane. Uwierzyłem na słowo - moto ma 30 lat. (trochę falowały obroty, trochę dławił się do 3tys. obrotów)
Trafiła się okazja i kupiłem zestaw gaźników z powypadkowego motocykla - wyglądało na to, że tylko osłona membrany była wgnieciona. Sprzedawca zapewniał, że gaźniki pierwsza klasa, chodziły jak w zegarku - znów uwierzyłem. Faktycznie jak przyjechały byłem pod wrażeniem ich stanu wizualnego. Czyste, membrany całe, wężyki nie sparciałe itp.
Wymieniłem ze starymi i teraz Fazer po odpaleniu trzyma sobie równo 3 tysiące obrotów (linka gazu luźna).

I teraz mój dylemat:
Jeden polecony mechanik (od dobrego znajomego z zajawką) mówi: no to trzeba ustawić na nowo gaźniki i będzie git.

Drugi też ponoć dobry mówi: ooo Panie. To nie jest takie proste. Może lewe powietrze brać, może być rozszczelnione coś tam, króćce mogą być już stare, trzeba rozebrać gaźniki popatrzeć posprawdzać idt. - Nawijał mi 20 minut co może być nie tak z gaźnikami.

Co sądzicie. Czy faktycznie może to być kwestia jedynie regulacji?
Pierwszy mechanik ma szybciej wolny termin i pewnie mniej weźmie, więc jeśli to może być to wolałbym jemu oddać Maszynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-18 13:36:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-09-18 14:36:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 228
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Morel napisał(a):
ma szybciej wolny termin i pewnie mniej weźmie, więc jeśli to może być to wolałbym jemu oddać Maszynę.

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, choć z dr. strony pamiętaj, że chytry dwa razy traci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-18 14:58:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 61
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Morel napisał(a):

Wymieniłem ze starymi i teraz Fazer po odpaleniu trzyma sobie równo 3 tysiące obrotów (linka gazu luźna).

Hej,

może moja sugestia nie pomoże, ale warto sprawdzić czy gdzieś linka od ssania się nie zablokowała i gaźnik jest "otwarty" lekko i trzyma te 3000 RPM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-18 20:02:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Kolega wyżej ma dużo racji. Sprawdź ssanie. Moja faza jak postoi dłużej to też się zdarzyło, że wył. Ssanie. Ruszyłem linka i nic dopiero jak ruszyłem przy gaźnik nagle obroty spadły

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-19 08:57:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2044
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
żeby sprawdzić lewe powietrze w necie czytałem opcję z plakiem - na działającym silniku psikasz plakiem w miejsce gdzie wydaje ci sieże łapie lewe powietrze, jeśli rzeczywiście łapie silnik wkręca się na obroty. ile w tym prawdy nie wiem, mam wtryskowca i nigdy z tej metody nie korzystałem, ale jeśli ktoś potwierdzi to mozesz niedrogo sam sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-19 09:41:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Niech psiaka po króccach. Ktoś to opisywał, że tak robił. Z tymi naszymi kroccami jest tak, że zewnętrzne warstwy wyglądają tragicznie a środek nie przepuszcza. Sam tak miałem.
Problem z ustawieniem gaźników. Uwierzylem mechanikowi i 430zl poszło. Faza dalej nie odpala ze strzała a ostre danie w palnik lekko ją przydusza. Mam nowe krocce a problem stary. Moim problemem może być to, że sam sobie przerobiłem tłumik, nawiercajac go :D

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-19 12:37:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 61
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
J@ck napisał(a):
Niech psiaka po króccach. Ktoś to opisywał, że tak robił. Z tymi naszymi kroccami jest tak, że zewnętrzne warstwy wyglądają tragicznie a środek nie przepuszcza. Sam tak miałem.
Problem z ustawieniem gaźników. Uwierzylem mechanikowi i 430zl poszło. Faza dalej nie odpala ze strzała a ostre danie w palnik lekko ją przydusza. Mam nowe krocce a problem stary. Moim problemem może być to, że sam sobie przerobiłem tłumik, nawiercajac go :D

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Plakiem da się wykryć takie nieszczelności :)
Fakt, jeśli źle wygląda z zewnątrz (jak u mnie) nie oznacza, że przepuszcza - to jest w pewnym stopniu bonding.

Dławienie wynikać może z faktu, że to gaźnik i prostym sposobem jest podkręcanie obrotów, a nie jednorazowe odkręcenie, zresztą w Fazie od 7 tys. bardzo mocno rośnie moment Nm co mi akurat przeszkadza, bo łatwo zerwać przyczepność w zakręcie jak wchodzę z driftem - duży skok jest w jednej chwili.

Ewentualnie dysze (i o-ringi) w gaźniku są do wymiany.

Warto zrobić ponowną regulację gaźnika po wymianie tłumika/ modyfikacjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-19 13:48:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-05 13:29:44
Posty: 12
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZX 700
Sprawdziłem krućce - nie plakiem, a niweą pod pachy:) - szczelne.
Potwierdzam przy okazji, że patent działa. Kiedy spray dostał się w okolice filtrów powietrza obroty wzrastały. Musiałem osłonić je przegrogą z kartonu.

Pobawiłem się trochę regulacją i udało mi się zejść z obrotów, ale za to praca jest nierównomierna. Z jednego wydechu jakby strzela. Nawet trzymając rękę za wydechem da się wyczuć różną częstotliwość wyrzucania spalin między lewą, a prawą rurą na niskich obrotach.
Generalnie teraz czasem trzyma obroty, czasem przygasa, czasem rosną do ok 2 - 2,5 tys. Po dodaniu gazu nie zawsze od razu spadają.
Dziko, ale do mechaniora dojedzie.
Za bardzo się nie znam, ale problem znika powyżej 3 tys. obrotów, czyli kiedy druga dysza się odpala. Dam do regulacji w poniedziałek i zobaczymy co mi Majster powie. Może zwichrowane gaźniki kupiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-19 21:31:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
filtr paliwa, powietrza, świece, może cewki, trzeba szukać po kolei, może coś z pompką paliwa, zapodaje za dużo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-21 09:36:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-05 13:29:44
Posty: 12
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZX 700
Sęk w tym, że na poprzednich gaźnikach względnie ładnie trzymał sobie 1 tys. obrotów. Jedynie do 3 tysięcy zdarzało mu się jakby zalewać - dławił się przy mocniejszym odkręceniu nawet na niższych biegach. Kupiłem nowe dlatego, że nie dało się ich ustawić perfekcyjnie (tak twierdził mechanik), ale motocykl palił, jeździł i trzymał obroty jedynie delikatnie falując między 1 - 1,2 tysiąca na jałowym biegu.

To chyba sugeruje, że gaźnik jest problemem aż tak nierównej pracy.
Ale postanowione. Idzie w poniedziałek do speca i zobaczymy. Jeśli znajdzie coś więcej to przecież skoro jest dobry to też zrobi co trzeba, albo chociaż powie gdzie leży problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-21 10:28:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Obroty powinny być ustawione na 1250.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-29 20:01:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-05 13:29:44
Posty: 12
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZX 700
Odebrany. Chodzi jak złoto. Można z 5-tki ruszać, odkręcać manetę - nie zalewa, nie szarpie, ryczy jak żubr i jedzie:)
U mnie ustawione obroty ustawione na 1000, tak jak w serwisówce.
Nie obyło się jednak bez nerwów - Pan mechanik dzwoni i mówi, że ten co mi gaźniki sprzedał to mnie zrobił w jajo - aż mi się ręce spociły, że szmelc kupiłem. Okazało się, że gaźniki są nie zsynchronizowane, a sprzedawca twierdził, że są:) poza tym jest git.
Tu ciekawostka: dawka paliwa dla FZX 750 i 700 jest taka sama.

Żeby nie zakładać nowego tematu:
Ktoś wie, czy amortyzator olejowo-powietrzny uda się dopompować zwykłym kompresorem na stacji? Czy muszę kupić pompkę do amortyzatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-29 21:27:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Na pewno 1000 jest w serwisowce. Nie dam sobie ręki uciąć ale wg mnie 1250

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-29 23:27:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-05 13:29:44
Posty: 12
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZX 700
Załącznik:
Bez tytułu.png [422.4 KiB]
Pobrane 95 razy
+/- 50


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-30 09:57:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1276
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Poddaje się. Byłem w błędzie. Zwracam honor.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org