Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-07 21:11:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-07 21:03:23
Posty: 6
Witam,
wczoraj się stałem właścicielem Fazerka a z racji że został mi kufer po starym to pomyślałem że takie coś bym sobie zamontował. Kumpel podesłał mi dziś taki link . Ma to ktoś?

https://www.youtube.com/watch?v=028D4FZduYw&t=11s


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-07 21:11:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-02-08 21:24:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ten patent wyglada niezle i sam nad czyms takim myslalem bo w kufrze pod kkoszami jest troche miejsca na diody ale zniechecil mnie brak mozliwosci szybkiego zdjecia kufra a nie chce wiszacych kabelkow ze złączkami. Jest nawet oryginalne rozwiazanie od givi ze zlaczem stykowym ale podobno bywaja z tym problemy, nie zawsze to kontaktuje itp. Gdybym zawsze jezdzil z kufrem to bym na cos takiego sie zdecydowal ale czesto go zdejmuje. Po miescie czesto jezdze bez a jak jade gdzies dalej to pakuje go w mieszkaniu i na miejscu tez zabieram ze soba.

Osobiscie nie trawie kierunkowskazów dżdżownic robaczkow i innych "progresywnych", to taka moda jak 20 programow mrugania w lampce rowerowej szerokiej na 5cm, z 20 metrow "wzorek" sie zlewa i wychodzi z tego tylko kiepska lampka. Widzenie peryferyjne na ktore liczymy wplynac dodatkowym swiatlem na kufrze bardziej doceni wyrazne konrastowe mruganie niz fikusne esy floresy :) widzialem ze na filmie jest tryb 3ci normalny, jedyny jak dla mnie sensowny. Im bardziej przekombinowana elektronika tym wieksza szansa ze szybko trafi ją szlag.

Jak ktos rzadko zdejmuje kufer to jest to fajny pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 17:20:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-07 21:03:23
Posty: 6
no ja ściągam tylko kufer jak jestem w trasie by nie musieć biegać po ciuchy :) ale jak widziałem gdzieś na zdjęciach tego urządzenia to to ta wtyczka to takie szybkie połączenie wiec mysle że jest to lepsza opcja niż te kostki Givi bo to już przerabiałem i w szybkim czasie zaczęło przestawać łączyć :) co spowodowało że wywaliłem tą złączkę bo świeciło czasem jak chciało :(

No ja się jednak na to zdecyduje bo dodatkowe oświetlenie to zawsze pare punktów to poprawy bezpieczeństwa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 19:09:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Bedziesz montowal diody w klapie? Daj znac jak to wyszlo i gdzie kupowales graty ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 20:35:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Myślałem ale odpuściłem bo uznalem ze to zakezdza jarmarkiem. Ale wnioski były takie:

- złącze givi to tylko dwa piny, czyli plus i minus. Jak chcesz zrobic to wszystko to masz łącznie 5 pinów. Stop, pozycja, dwa kierunki i wspólne uziemienie. Do załatwienia musisz przejrzeć złącza kontaktowe z furek. Sporo tego na szrocie wybierzesz najlepsze
- pociągnięcie kabla do klapy to nie taka prosta sprawa. Przy moich przymiarkach zamykając napchany kufer ciągle precinałem przewody
- musisz jakos zabezpieczyc złącza przed wodą jesli chcesz jezdzic w deszczy bez kufra bo inaczej zbankrutujesz na bezpiecznikach
- to jednak swiatła bez homologacji więc warto uwzględnic wyłącznik zeby przy upierdliwym niebieskim kabli nie rwać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 20:58:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mi by w zupełności starczyło swiatlo stop zeby druga puszka z tylu widziala przez szyby pierwszej ze hamuje :) zgadzam sie co do trudnosci z kablami i złaczami, dlatego jeszcze tego nie obcykalem. Kurcze, a gdyby tak wykorzystac ladowarke indukcyjna... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 21:42:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
O tym tez myślałem, ładowarka indukcyjna do zasilania ijakis mikrokontroller do sterowania oswietleniem, komunikacja z moto brzprzewodowa. Ale nie byłem pewien zasięgu ładowarki a nie chce zjarać elektronku typu laptop w kufrze.

Alternatywnie można zasilić grzybkami od monokey. One zawsze sie stykają, na jednym dać plus, na drugim mimus. Tak daleko są od siebie ze zwarcia w deszczu nie zrobią


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 23:49:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Niestety dla mnie wszelkie takie zabawy z kontrolerami to abstrakcja bo nie mam na to czasu a druga sprawa mam kolegę który jest w tym dobry, poświęca na to mnóstwo czasu, jakies inteligentne akwaria, super multimedialny dom, cuda wianki arduino w aucie, szmery bajery i... Ciągle coś nie działa, cos nie kontaktuje, czegos brakuje.. Nie na moje nerwy. Praca mnie skrzywiła, ma być solidnie, pewnie i trwale. :)

Ogladalem oferty fabrycznych zestawów givi a konkretnie zestaw E135 i chyba się skuszę, wyglada to bardzo bardzo schludnie! Taki "stop" w pełni mnie usatysfakcjonuje, nie znalazlem lepszego rozwiązania na kontaktowe przekazywanie zasilania do kufra a fabrycznie jest to bardzo dobrze przemyślane, aż szok że to włoszczyzna! Nawet jest zaślepka styku na jazde bez kufra.. Niby 149zl to sporo za kilka diód i kabelek ale z drugiej strony jest to swietnie dopasowane do produktu. Wiem że te styki mogą z czasem szwankować ale mam dużo patentów na naprawę styków, no i przy mojej rekreacyjnej jezdzie to zajmie długo nim się zużyją a wtedy styki można zastąpić od bidy stałym przewodem z jakąś sręcaną złączką.

Moda na progresywne fabryczne kierunkowskazy dotrze pewnie i do motocykli, mam nadzieję że będzie to niszowy patent.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-16 21:21:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
Miras3654 napisał(a):
Kumpel podesłał mi dziś taki link . Ma to ktoś?

To co podeslales to "nowosc" tego samego dnia na FB motocyklisci trojmiasto pojawil sie filmik. Autor jest z trojmiasta ...

sfazowany napisał(a):
Ogladalem oferty fabrycznych zestawów givi

Mama fabryczny zestaw od ja wiem ~25tys. km i wszystko dziala jak powinno. Znajomi tez maja, a oni natrzaskali jeszcze wiecej km niz ja... Czasem pojawil sie problem, ale nie w styku plyta-kufer , ale w kufrze kabelek sie odkrecil

misiakw napisał(a):
Jak chcesz zrobic to wszystko to masz łącznie 5 pinów.

Jesli znasz sie na transmisji RF to zrobisz i na dwoch ...

https://www.youtube.com/watch?v=kNuLyxDf5Ms&feature=youtu.be&fbclid=IwAR30kOHNEXYsa4ElTzduC0i464XBFkdlzsMbDI_6uLl054JXRd3VCkDF0sI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 11:38:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
SzMuD napisał(a):
Jesli znasz sie na transmisji RF to zrobisz i na dwoch ...

wspomniałem o tym później =) z tym że z samym RF bym uważał - z doświadczenia łódkowego nie zawsze działa dobrze, poszedłbym jednak w jakieś standardy z korekcją błędów - bluetooth, zig bee, na uparciucha wifi. tylko znów - zostało to wspomniane, ale sfazowany sam powiedział że nie bardzo chce iść w kierunku mikrokontrollerów (co zakładałem) stąd info o pięciu pinach :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-26 23:04:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-07 21:03:23
Posty: 6
właśnie wróciłem z montażu tego modułu i efekt jest super. I tu nie chodzi o choinkę ale o poprawę widoczności. To coś samo się dopasowuje do kierunkowskazów by świeciło równo z dołem motocykla.

Dziś zobaczyłem u gościa na kanale że można zamontować też do innych modeli, tu np maxia 3 https://www.youtube.com/watch?v=wx3zbzNFJG4&t=33s

Co do montażu to dostajesz centralkę i płytkę z diodami na jedna i drugą stronę która jest dopasowana do otworów.

W weekend postaram się nakręcic jakiś filmik i go zapodam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 08:10:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Miras3654, byłeś montować u tego chłopaka co zalozyl PPMotoDevices? Czytalem o nim artykul, lebski facet.

Piotr Papciak
https://m.trojmiasto.pl/biznes/Na-swoim ... 20944.html

Jeśli od podstaw to projektuje to duze uznanie dla niego, no i od razu wartosc wzrasta za Made In Poland :)

Ile kosztuje taki zestaw do kufra? Na stronie nie bylo informacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 09:29:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
Ja mam u siebie zamontowane coś podobnego. Wykonywałem poprzedniej zimy.
Mam kufer ori od yamahy, więc akcesorii do niego zero, po części jest kompatybilny z częsciami od givi, aleee... no właśnie.

Na allegro wyrwałem zestaw do jakiegoś kufra givi, coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/givi-e108-swi ... 7775232585
Zależało mi jedynie na konektowach, czyli wtyczce i gnieździe bezprzwodowym tak aby można było montować i demontować bez problemów. Stelaż mam aluminiowy, więc trochę trzeba było się napracować otwornicą i pilnikami by ładnie wszystko spasowało.
Powyższy zestaw wziąłem pewnie z jakiegoś innego modelu - nie było to istotne, chodziło o same złączki.
Zapłaciłem za to ok. 60zł z przesyłką.
Gdyby ktoś chciał same złączki to wychodzą mniej więcej podobnie.

Oryginalne diody z zestawu wywaliłem, bo do niczego nie pasowały i zamiast tego w centralną część wstawiłem taśme led czerwoną 12V, podłączyłem bezpośrednio do stopu i elegancko działało.
Pod koniec sezonu, raz działało, raz nie.
Przyczyna była taka, że do połączenia taśmy led użyłem drutów, które pod wpływem wibracji się uszkadzały i wyłamywały z wtyczki givi. W tym roku dałem tam normalne kable elastyczne i wszystkie wolne kabelki okleiłem klejem na gorąco.
Podczas testów działa, zobaczymy jak pod koniec tego sezonu.

Najważniejsze że TIRowcy w końcu nie podjeżdżają pod dupę, bo widzą stop na kufrze.
Całość mnie wyszła 65zł.

edit:
aha, ja robiłem minimalistycznie, bez wodotrysków. Sam stop, gdy się wciska.
Kierunki nie były dla mnie istotne, a nawet miałem w swoim kufrze za mało miejsca pod kloszami bocznymi by tam zmieścić taśmę led.
Ewentualnie można zastosować taką wtyczkę jak tutaj: http://forum.gs500.pl/printview.php?t=12178&start=0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 11:29:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
alarec napisał(a):
Najważniejsze że TIRowcy w końcu nie podjeżdżają pod dupę, bo widzą stop na kufrze.

spoko idea, tylko ja większość przypadków jak uzywam hebla to nie mam problemu z wjeżdżaniem na dupę nawet jak mam kufer. 90% przypadków wjeżdżania na dupę to jak hamuję silnikiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 12:37:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
misiakw napisał(a):
90% przypadków wjeżdżania na dupę to jak hamuję silnikiem...


Zamontuj dodatkowy stycznik stop przy cofnietym do konca rolgazie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org