Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-26 21:42:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Hej. Odkąd zamontowałem gniazdo zapalniczki przez przekaźnik podłączony do pozycyjnych borykam się z problemem słabego ładowania a raczej jego brakiem.
Do gniazda zapalniczki wkładam ładowarkę z wyjściem 2x 2.4A USB.
Po podłączeniu pod jedno wyjście z ładowarki kabla usb i ładowaniu telefonu z włączonym gps bateria powoli rozładowuje się zamiast ładować a w aplikacji na telefonie ,,Ampere" pokazuje ładowanie prądem ok. 80-150mA (przez kilka sekund na włączonym silniku i biegu jałowym pokazuje czasami więcej - 300-500 mA ale później spada) - z tego co mi wiadomo aktualne smartfony potrzebują chociaż 700-800 mA ładowania.
Telefon to Xiaomi pocophone f1 z baterią 4000mAh, na poprzednim telefonie marki htc występował ten sam problem.
Próbowałem zmieniać kable łączące ładowarkę z telefonem na droższe i tańsze, sprzedawcy zapewniali że bez problemu obsłużą Quick charge i to jest prawda, po podłączeniu kabli do ładowarki sieciowej aplikacja ,,ampere" pokazuje ładowanie 1500-1800 mA.
Akumulator ładuje się normalnie, nie rozładowuje się. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Nie wiem już co robić i gdzie szukać przyczyny :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-26 21:42:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-02-27 11:44:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jesli masz ładowarkę wpietą w gniazdo zapalniczki to zacznij od sprawdzenia z inną ładowarką, może ta już podziękowała za współpracę. Przerobiłem trochę ładowarek i według mnie te z deklarowanym prądem do 2A są najtrwalsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 12:37:45 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Ja też stawiam na ładowarkę. Przerabiałem to. Ładowarka USB 2,1 A ledwo podtrzymuje przy życiu telefon z włączoną nawigację o typowa nawigacja samochodowa zdechła przy tej ładowarce.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 13:34:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeszcze pomyslalem o kablu usb, jesli używasz jakiegoś akcesoryjnego to sprobuj na oryginalnym z kompletu od telefonu. Bardzo czesto kable powoduja duze straty w prądzie ladowania, to niestety tylko 5V, bardzo podatne na straty. O ile siegnie to sprobuj krotkim kablem jakims markowym, mi to pomaga jak korzystam w pracy z telefonu jako hot spota i laduje z usb w laptopie, na dlugim kablu bateria i tak slabnie a na krotkim powolutku ale rosnie.

Często kable z np. allegro fajnie wyglądają ale druciki mają grubosci włosa i nie dają rady z prądożernymi urządzeniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 20:54:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
sfazowany, wiesz co, podmieniłem kabel na ten oryginalny który leżał w domu w ładowarce sieciowej i nagle ładowanie podskoczyło do ponad 650-1300 mA w zależności od stopnia naładowania baterii w telefonie. Jestem w szoku. Kupiłem kilka kabli bo chciałem mieć jakiś osobny aby mieć go przy sobie przy moto ale żaden nie działał. Wstyd że pytałem a nie zacząłem od sprawdzenia takiej rzeczy. Dodatkowo skróciłem przewód zasilający który wychodzi z przekaźnika do gniazda usb o dobre 60-70cm bo pomyślałem że może są jakieś straty na nim czy coś.

Jeszcze muszę uporać się z wyskakującą ładowarką z gniazda usb która cała się trzęsie powyżej 4-5 tysięcy obrotów i co chwilę muszę ją poprawiać podczas jazdy. Próbowałem zaginać blaszki w gnieździe zapalniczki ale marne skutki. Chyba skończę na zakładaniu gumki recepturki za każdym razem.

Dzięki wielkie za pomoc, głupio mi że nie zacząłem od najprostszej rzeczy jak podmiana na oryginalny kabel, ale nigdy takich problemów nie miałem z zamiennikami kabli ładowarek. A kabla nigdy najtańszego nie kupuje i teoretycznie powinnny działać z Quick charge :x


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 21:17:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Quick charge to wybredna technologia, to nie tylko wiekszy amperaż ładowarki.. Tam dochodzi elektronika, inne napiecia, cała histeryja...

Mozesz górną część ladowarki okrecic cienką warstwą tasmy izolacyjnej tak zeby wchodzila lekko na wcisk. Ewentualnie w gornej czesci gniazda nawiercic mala dziurke i wkręcić srubke z ostrym czubkiem ktora przejdzie przez obudowe i unieruchomi ladowarke.

Bardzo czesto fabryczne kable to najlepsze kable. Cieszę się ze mogłem pomóc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 11:54:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
Jeszcze muszę uporać się z wyskakującą ładowarką z gniazda usb która cała się trzęsie powyżej 4-5 tysięcy obrotów i co chwilę muszę ją poprawiać podczas jazdy. Próbowałem zaginać blaszki w gnieździe zapalniczki ale marne skutki. Chyba skończę na zakładaniu gumki recepturki za każdym razem.


podrzuć foty gniazdka, ładowarki i ładowarki w gniazdku to coś pokombinujemy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 19:01:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Jutro za dnia zrobię zdjęcie i wrzucę w tym poście. Dzisiaj 250km zrobione na maszynie, w tym kawałek autostrady, zapalniczka w gniazdku zabezpieczona gumkami recepturkami i ładowanie aż miło popatrzeć. W końcu wypiąłem kabel bo ciągle 100% naładowania hehe :D

Dodatkowo kupiłem w netto woltomierz do gniazda zapalniczki, przylutowałem do niego kabelki które wpiąłem za przekaźnikiem do przewodów idących do gniazdka zapalniczki, zabezpieczyłem przed wilgocią izolacją i przymocowałem tryrytkami na kierownicy niedaleko przewodów. Taka ekonomiczna wersja woltomierza za 17pln w netto, na allegro pewnie za dyszke idzie dostać :D
Może niezbyt profesjonalnie ale miło mieć ciągły podgląd na ładowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 19:52:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dużo jeździsz jak na tą porę roku! To w Polsce? Gdybym mial taką funkcję pomiaru V w zegarach to bym sie cieszyl ale lubie mieć jak najmniej dupereli w kokpicie a te ca sa musza byc schludnie zamontowane. Tylko raz potrzebowalem odczytu napiecia akumulatora podczas jazdy ale bylo to w aucie sluzbowym, pol kraju od domu padl mi alternator wiec zamocowałem sondy multimetru w klemach, przedluzylem kable i puacilem je spod maski do kabiny kolo slupka A, obserwując napięcie i patrzac na yanosiku czy są zagrozenia :) wyłączyłem odbiorniki prądu i jakos dokulałem do domu :) W sprawnym aucie czy motocyklu nie montował bym woltomierza w polu widzenia. Szansa jedna na 1000 że będzie coś nie tak a od tego jest kontrolka ładowania.

Mam teraz telefon z usb-c i chce kupić krótki kabelek ze 25cm do ładowania na moto, zastanawiam sie czy nie będę miał tego problemu co Ty... W sklepach typu mediamarkt na razie są tylko typowe długości tych kabli, zostaje alledrogo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 20:35:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Tak w Polsce. Dokładniej dolnośląskie, trasa z Jeleniej Góry do Wrocławia i okolice. Pogoda ładna to wykorzystałem :)
A woltomierz zamontowałem bo problemy z elektryką mnie się trzymają od zeszłego roku kiedy spaliły mi się dwa regulatory napięcia i padł całkowicie akumulator. Na razie jest spokój z regulatorami po tym jak mi pewien dobry człowiek polutował na nowo styki od kostki regulatora gdy byłem nad morzem i padł mi regulator oraz aku.
No i kwestia problemów z ładowaniem telefonu, ale jak widać problem rozwiązany. Dzięki raz jeszcze! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 02:12:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A moze alternator Ci szwankuje??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 09:38:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
być może. Na ten moment nie ma problemów. Napięcie z włączonymi światłami podczas jazdy na wyższych obrotach trzyma 14.1V czyli ładowanie jest.
Czasami waha się 13.7-14.1V jak włącze grzane manetki, podepnę ładowanie telefonu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 22:07:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
Oskarkor napisał(a):
ale jak widać problem rozwiązany. Dzięki raz jeszcze! :D


Nie mow HOP. Bo moze to byc czysty przypadek ;)
Z moich obserwacji i doswiadczenia.
Tez tak mialem, ze ladowarka laduje normalnie a po chwili jazdy klops ledwo co laduje, albo wcale przestawala. Niby inny kabel i ladowala, ale po pewnym czasie znowu podobna sytuacja ...
Zmiana ladowarki, na pewien czas bylo OK, a potem znowu sie jaja zaczely
Winny nie byl kabel a sama ladowarka
Nie wiem jaka masz ladowarke etc. ale swoja rozlozylem i okazalo sie , ze od wibracji drucik co laczyl plytke z uzwojeniem pekal, a czasami mimo ze pekl to przez chwile byl "styk", az do momentu wibracji ...
Ponizej Ladowarka Aukey i tutaj uzwojenie wyglada nieco solidniej bo nie jest z cienkiego drucika tylko blaszki

[ img ]

Teraz pierwsza rzecza jaka robie po kupnie ladowareczki to rozlozenie jej i zalanie klejem na goraco :).
I zapomnialem co to problemy z ladowaniem ...

A co do kabla to juz dawno w PL sklepach ich nie kupuje, zazwyczaj aliexpress w jakis promocjach: Firmy : Aiffect, Voxlink, Orico, UGREEN ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-02 00:35:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kupilem na allegro dwa kable usb-c 25 cm firmy joyroom, zobacze co to będzie..

Bump:
Kable działają elegancko, zobaczymy jak z trwałością ale na nawigacji z yanosika pradozerny telefon nadal sie ladowal wiec jestem zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-04 15:29:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Dziś podczas krótkiej przejażdżki do sklepu zwróciłem uwagę na to że napięcie podczas postoju, na wolnych obrotach tj. 1000-1200 z włączonym jedynie światłem mijania pokazuje 12.7-13.1V, podczas dodania gazu powyżej 1500-1700 obrotów w górę pokazuje już 14-14.1V, czy jest to normalne czy na postoju również powinno być 14V bez większego obciążenia dodatkowymi odbiornikami jak ładowanie telefonu, grzane manetki czy kierunkowskazy / światła drogowe?

Tak to wygląda u mnie gniazdko i ładowarka. Taśmą okleiłem dookoła aby stabilniej się trzymała. Zapomniałem zrobić zdjęcia ładowarki w gniazdku, ale zapewne wygląda ona tak samo u każdego :lol:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org