Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Amortyzator skrętu
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=23134
Strona 1 z 1

Autor:  kasia-rally [ 2019-03-10 00:40:42 ]
Tytuł:  Amortyzator skrętu

Hejo.chce zakupić amortyzator skrętu do mojego fazera i pytanie jest!tego sprzętu jest sporo....ma albo miał ktoś już doczynienie z amorkiem i może doradzić??przedzial cenowy do 1600 PLN.dzieki za pomoc!!

Autor:  rhazz [ 2019-03-10 21:23:49 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

po co Ci amor skrętu w fz1 który nie ma żadnych tendencji do wpadania w shimmy? No chyba że masz plan atakować asfalt lecąc z gumy - to co innego ;)

Autor:  baart [ 2019-03-11 12:43:32 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

O, to ja się podepnę, bo nigdy nie miałem ;)
Czy amortyzator skrętu upośledza w jakimś stopniu podatność układu kierowniczego na szybkie "kopnięcie" kierownicy - to znaczy, czy jest wyczuwalna jakaś różnica w pracy układu kierowniczego z i bez amortyzatora? Wężykuje tak samo?

Autor:  rhazz [ 2019-03-11 13:32:18 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

baart napisał(a):
O, to ja się podepnę, bo nigdy nie miałem ;)
Czy amortyzator skrętu upośledza w jakimś stopniu podatność układu kierowniczego na szybkie "kopnięcie" kierownicy - to znaczy, czy jest wyczuwalna jakaś różnica w pracy układu kierowniczego z i bez amortyzatora? Wężykuje tak samo?

sam sobie odpowiedziałeś ;) amor skrętu ma za zadanie blokować - nagłe ruchy kierownicą. Mechaniczny działa negatywnie szczególnie na manewrowanie przy małych prędkościach bo kierownica działa jakby w kole nie było powietrza ;) W elektronicznym sterowane to jest przez kompa przez co sprawdza się dużo lepiej.
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy

Autor:  Cimaj [ 2019-03-11 20:43:27 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

Ja w dwóch moto miałem amor skrętu jako akcesoryjny, a teraz latam bez bo nie mogę kupić kitu mocującego do niego. Jest bardzo duża różnica w manewrowaniu z i bez niego. Są takie które mają pokrętło do ustawienia małych jak i dużych prędkości oraz od i do jakiego kąta. Tylko to już lepsze amory jak np: Scotts. Powiem szczerze że amor bardzo mocno usztywnia układ kierowniczy i bezpośrednie odczucie co się dzieje. Miałem kilka sytuacji że na mokrym bądź piachu koło przednie nie uciekło/nie skręciło kiery bo amor dobrze usztywnił układ. Dla mnie pewniej się z nim jeździło a też na małych prędkościach nigdy nie dochodziłem w sposób bardzo szybki do skraju położenia kiery - przez co wolne manewry były pewne. Dzisiaj cały czas się zastanawiam czy by nie zainwestować w system.

Autor:  baart [ 2019-03-12 11:22:21 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

rhazz napisał(a):
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy


Tyle to wiem ;) Chodziło mi raczej o stopień tłumienia drgań o niższych częstotliwościach niż trzepotanie kierownicy - bo o ile unikanie shimmy jest fajne, to biorące się z tego problemy typu "nie skręca i się trzeba nogą o kierownicę zaprzeć" mnie raczej nie pociągają :D Ale fakt - to kwestia wykonania i doboru parametrów.

Autor:  Cimaj [ 2019-03-12 13:49:33 ]
Tytuł:  Re: Amortyzator skrętu

baart napisał(a):
rhazz napisał(a):
Amor skrętu ma zapobiegać występowaniu zjawiska shimmy


Tyle to wiem ;) Chodziło mi raczej o stopień tłumienia drgań o niższych częstotliwościach niż trzepotanie kierownicy - bo o ile unikanie shimmy jest fajne, to biorące się z tego problemy typu "nie skręca i się trzeba nogą o kierownicę zaprzeć" mnie raczej nie pociągają :D Ale fakt - to kwestia wykonania i doboru parametrów.


Ja swój amor kupiłem bo myślałem ze wyeliminuje mi drżenie kiery od pewnych zakresów prędkości. Niestety on nie do tego służy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/