Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Czyżby cewka zaplonowa???? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=23284 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bototo [ 2019-04-25 14:05:22 ] |
Tytuł: | Czyżby cewka zaplonowa???? |
Witajcie. Ostatnim razem robiłem czyszczenie i synchronizacje gaźnikow i ułatwiając ich wyjecie z ramy odpialem cewki i niestety lewą źle podpialem po czym moto na jeździe próbnej szarpal w wysokim zakresie obrotów( objaw chwilowej utraty mocy i po chwili zbierał sie dalej ok 7-8 tys obrotów) Później prawidłowa wpialem cewke ale dolegliwość została.Pytanie jak mozna ja sprawdzić? |
Autor: | Bototo [ 2019-04-25 14:21:56 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? Fazer 600 |
Dodam ze to fazer 600 |
Autor: | Bototo [ 2019-05-06 15:09:05 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? |
:moto: |
Autor: | misiakw [ 2019-05-06 15:25:08 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? |
- wygląda na to że nikt nie ma pojęcia... ja tez nie dam ci diagnozy. cewki mozesz sprawdzić poprzez wyjęcie świec, wsadzenie ich do cewki i dotknięcie bloku silnika. kręcisz rozrusznikiem, jak jest iskra to znaczy ze jest ok. - jak podpiąłeś niewłaściwie, to znaczy że silnik dostawał w niewłaściwym momencie iskrę, czyli zapłon poszedł nie tak, może usyfiłeś świece i teraz dalej nie działa. - grzebałeś z gaźnikiem - może niewłaściwie wyregulowany jest i zmiana cewek nic nie zrobiła. - może nie tak poskładałeś gaźniki i gdzieś lewe powietrze łapie (to możesz sprawdzić psikając plakiem na działającym silniku. jeśli łapie obroty - to ciągnie lewe powietrze). Albo zapomniałeś dokręcić masę do silnika... myślę że mechanik nawet więcej pomysłów miał bo co nie tak... coś już sprawdzałeś? |
Autor: | glenroy [ 2019-05-06 21:50:38 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? |
Jak na moje to nie wina cewek a złej regulacji gaźników, ustawiałeś poziomy w komorach? Może przy składaniu w którymś gaźniku uszkodziłeś iglicę, to dość delikatne elementy. Jakby cewki stanowiły problem, to raczej nie dotyczył by on jakiegoś konkretnego, wąskiego zakresu obrotów. 7-8 tys obrotów, to właśnie punkt, w którym Fazer przechodzi z jasnej, na ciemną stronę mocy i stawiam tu prawie na pewno problem z gaźnikami, tym bardziej, z autopsji wiem, że mój FZS lubił się tak przytkać czasami po zimowaniu i problem leżał właśnie w gaźnikach. |
Autor: | Bototo [ 2019-05-16 07:42:44 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? |
Witam.Czekając dość długo za odpowiedzią postanowilem sam działać bo sezon w pełni.Gaźniki na szczęście nie były przyczyną tej nieprawidłowości.Zrobiłem jeszcze jedna jazdę próbną i podczas jazdy z biegiem czasu,chwila po chwili motocykl zachowywał sie coraz gorzej.Więc sprawdziłem swiece z rana jak byl zimny i po rozgrzaniu cewki.Różnica była widoczna gołym okiem,przy zimnych cewkach bajka,a po 2km i rozgrzaniu iskra była lecz bardzo kiepska.Wiec definitywnie postawiłem na uszkodzona cewke,zakupiłem nową i fazerek wrócił do dawnej kondycji.Wracając do gaznikow to moja fazerka musi mieć robiony serwis po każdej zimie,bo w pewnym zakresie obrotow lubiła sie zadławic na ułamek sekundy.Garazuje ja w blaszaku nakryta pokrowcem wiec lekko nie ma.Pozdro |
Autor: | lepel [ 2019-05-16 14:04:32 ] |
Tytuł: | Re: Czyżby cewka zaplonowa???? |
Bototo napisał(a): to moja fazerka musi mieć robiony serwis po każdej zimie,bo w pewnym zakresie obrotow lubiła sie zadławic na ułamek sekundy Mam tak samo, u Mnie to nawet potrafiła sobie zgasnąć w trasie na wakacje, po serwisie gaźniorów i niejako przy okazji - wymianie krućców - bajka :) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |