Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-05-21 23:40:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-05-21 23:09:51
Posty: 9
Witam,

Kupilem niedawno motor tak jak w opisie FZ6 S1 z 2005r naked, srednie spalanie wyszlo mi 5,8L / 100km przy jezdzie totalnie emeryckiej, jazda 4-6 tys rpm i ogolnie to jeszcze szybciej jak 125 km/h to nie jechalem nigdy. Wydaje mi sie ze to dosc duze spalanie jak na taka jazde (na forach i serwisach motocyklowych ludzie pisza ze przy takiej jedzie pala im 4,5-5L). Wyczytalem gdzies ze poprawe przynioslo ustawienie przepustnic (lub tez synchronizacja) oraz wymiana jakiegos czujnika TPS. Czy ktos moze wie cos na ten temat i robil to? Ewentualnie jakas korekta skladu mieszanki? Jestem jeszcze przed wymiana oleju oraz filtrow oleju i paliwa, licze ze po zrobieniu tego jeszcze cos sie poprawi :( Moze ktos ma jeszcze jakies sugestie na co zwrocic uwage w kontekscie wysokiego spalania? Dodam tylko ze silnik chodzi rowniutko i nic nie szarpie, wkreca sie na obroty ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-21 23:40:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-05-22 00:38:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 383
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Na ile baków wyjezdzonych wyszlo Ci to spalanie? Jakie odcinki i w jakich warunkach? Zrob serwis olejowy i filtry tak jak planujesz, pojezdzij jeszcze troche... Komputer dobiera dawke paliwa dzięki różnym czujnikom, między innymi dzięki czujnikowi tlenu w wydechu - sonda lambda, może też być wadliwy. Czy podczas jazdy po zagrzaniu silnika temperatura jest na środku zakresu? Może to też wpływać na dobór dawki paliwa. Jak na liczniku na przebiegu całkowitym przytrzymasz reset (jeśli czegoś nie pokrecilem) to zamiast godziny pokaże się temperatura powietrza na dolocie, podczas jazdy temperatura powinna być bliska rzeczywistej temperatury otoczenia. Stojący motocykl podgrzewa zasysane powietrze i wchodzi wtedy przekłamanie. Jeśli któryś z tych czujników wariuje to silnik może mieć nieoptymalne warunki pracy. Mi też przy spokojnej jeździe wokół komina spala ok 5-5,5, dopiero w prawdziwej trasie na prawdziwej wycieczce spalanie schodziło poniżej 5 bo tak naprawdę nawet jeśli nie szalejesz i jezdzisz w niskich obrotach to przy nowym sprzęcie i tak często wykorzystuje się moc 8 przyspiesza dynamiczniej, to jest fajne i normalne :] dopiero na wycieczce i to spokojnej jedziesz długo ze stałą prędkością bez zbędnego przyspieszania, i z takiej jazdy są te super wyniki.

Odwiedz powitalnie, pochwal sie rumakiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-22 01:41:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-05-21 23:09:51
Posty: 9
Dzieki za szybka odpowiedz, jezdzilem glownie na krotkie wycieczki za miasto (30-40 km) plus troche po miescie. Bak dopiero 1 wyjechalem bo motor kupiony ponad tydzien temu. Przed chwila wlasnie wyczytalem o trybie diagnostycznym wiec jutro bede to rozkminial. Ogolnie to wczesniej 4 lata jezdzilem chinczykiem 19 koni na gazniku wiec przeskok technologiczny i mocowy jest tak duzy ze jeszcze nie ogarniam nowego sprzetu :roll: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-22 09:08:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2044
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
fazer_man napisał(a):
jezdzilem glownie na krotkie wycieczki za miasto (30-40 km) plus troche po miescie.

no to zapomnij. Minimalne spalanie jakie mi wyszło to było 4,8/100 - leciałem w trasie, na początku kwietnia, w deszczu do Zamościa. Chwilami w lasach mijałem jeszcze śnieg, generalnie trasa była robiona naprawdę delikatnie - praktycznie muskałem gaz i unikałem hamowania.

normalnie jak leciałem w trasę do czech, prędkości do 150, połowa autostradowo, połowa winkle - wyszło mi koło 6/100

po miescie latałem dynamicznie, prędkości wielkie nie były, ale szybko je osiagałem - 6,5-7/100 to był standard.

nigdy nie wiem kto opowiada o tych spalaniach na stronach i w serwisach - bo z kimkolwiek ze znajomych, realnie jeżdżącym (a nie internetowym ZnAfFfCoM) gadam, nie osiąga spalania takiego jak internetowe, a jak osiąga - to raz w życiu przy jakiś hardkorowych warunkach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-22 09:35:11 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 349
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
misiakw dobrze prawi :D . Daj se dupie siana, zrób wymiany płynów i filtrów i ciesz się jazdą. U mnie spalanie mieści się w 5 litrach. Ale ja totalnie unikam miasta a jeżdżę tylko spokojnie emerycko czasami tylko przedmuchując silnik na obwodnicy :twisted:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-01 16:11:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-05-21 23:09:51
Posty: 9
A czy ktos moze wie jaka ilosc kresek od temperatury w fz6 s1 odpowiada jakiej temperaturze cieczy chlodzacej w st C? Bo niestety nie da sie tego chyba sprawdzic podczas jazdy, mozna jedynie wejsc w tryb diagonostyczny i to odczytac ale przy zgaszonym motocyklu. Generalnie wczesniej jezdzac nawet w goracy dzien i po pelnym rozgrzaniu silnika caly czas mialem 2/6 kresek. Jadac tak, gdy zatrzymalem sie, zgasilem silnik i wszedlem w tryb diagnostyczny raz mialem 82 st a kiedy indziej 85 st - czyli o wiele za malo. Zdecydowalem sie na zakryc kawalkiem tektury czesc chlodnicy i teraz trzyma caly czas 3/6 kresek. Wychodzi na to ze termostat jest nieszczelny i jezdzilem na lekko niedogrzanym silniku. Spadlo tez spalanie, poki co wymienilem olej i filtry plus zrobilem ten myk z chlodnica i po przejechaniu 314 km weszlo mi do baku 16,1 litra benzynki co daje spalanie na poziomie 5,1 l/100 czyli juz sporo lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-02 11:19:55 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 349
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
W kwestii temperatury silnika, to u mnie "dwie kreski" to norma w czasie normalnej jazdy. Nie wnikam ile dokładnie stopni ma płyn chłodzący i także nie poprawiam fabryki zasłaniając chłodnicę. Moja waga to 100 kg. Ostatnio przy tankowaniu po 300 km weszło do baku 13,8 litra wachy. Spalanie na 100 km zależy od pierdyliona rzeczy. Gdzie jeździmy, jak jeździmy, z kim jeździmy itp, itd.....
W każdym razie życzę powodzenia w poszukiwaniu sprawcy "przepałów". :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-01 09:26:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-06-20 00:18:56
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
Podczas jazdy nawet w upalne dni nigdy nie widziałem 4 kresek. Tylko na dłuższym postoju np światłach zapala się 4 i od razu załącza się wentylator i to też tylko w upały. Gdzieś obiło mi się o uszy że 4 krechy to coś koło 100 stopni.

A co do spalania przy ostrym pałowaniu spokojnie spali Ci 6,5-7l a przy spokojnej turystycznej trasie pewnie da się osiągnąć te 5 może nawet poniżej.

Zresztą po co liczyć i osiągać jakieś kosmicznie niskie wyniki, moto ma dawać frajdę, a że przy dawaniu frajdy sobie więcej wypije to normalne :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 20:25:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 24
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 05
Podłącze się pod ten temat, Panowie, na jakich obrotach trzymacie serducho jezdzac na trasie tak 80-100kph ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org