Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=23335
Strona 1 z 1

Autor:  thermapro12 [ 2019-05-22 11:46:10 ]
Tytuł:  Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Cześć, chciałbym wymienić wydech w swojej fz6, po opiniach ludzi którzy wymieniali u siebie wydechy wraz z decatem narzekają na falujące obroty, słabszy dół oraz dziury w obrotach przy przyspieszaniu (tzw chwilowe zamulenie)

I teraz chciałbym usłyszeć opinię od ludzi którzy zmienieni wydech z decatem, sam nie wiem czy zmienić tylko puszkę czy decat też :|

Autor:  thermapro12 [ 2019-05-24 17:20:49 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Co to wszyscy na seryjnych kominach jeżdżą? :?: :confused2:

Autor:  sfazowany [ 2019-05-24 20:37:53 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Nie wiadomo co Ci napisac... Czytales posty na forum? Tak jak wybierac miedzy gorzką kawą a slodzoną, co tam lubisz. Ja uwazam ze do poki nie ma sensownej potrzeby (jazda torowa) to katalizator lepiej zostawic, przynajmniej spaliny mniej walą trabantem.

Autor:  slavoo-s1 [ 2019-05-24 20:56:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Hej,podepnę się pod temat.Jestem również na kupnie akcesoryjnego wydechu do FZ6 (Akrapović lub LEOVINCE),ale nie bardzo wiem jakie są różnice pomiędzy wydechami do wersji S i S2? Na aukcjach często podają że pasują np tylko do S (2004-2007) a nie S2 i odwrotnie...

Autor:  thermapro12 [ 2019-05-26 13:11:22 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Czytałem i są podzielone zdania, to samy tyczy się grupy na FB, dlatego pytam ludzi którzy siedzą w temacie. :beer: 8)

Autor:  FalconPablo [ 2019-05-27 08:41:38 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

slavoo-s1 napisał(a):
Hej,podepnę się pod temat.Jestem również na kupnie akcesoryjnego wydechu do FZ6 (Akrapović lub LEOVINCE),ale nie bardzo wiem jakie są różnice pomiędzy wydechami do wersji S i S2? Na aukcjach często podają że pasują np tylko do S (2004-2007) a nie S2 i odwrotnie...


Już Ci Tłumaczę. Jeżeli chcesz założyć dekata to są różnej długości. Do S2 jest dłuższy a do S1 krótszy. Ale jeżeli chodzi o tłumik to nie ma znaczenia bo tam jest dość sporo miejsca do regulacji także według mnie różnica to tylko długość dekata.

Autor:  FalconPablo [ 2019-05-27 09:04:44 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

thermapro12 napisał(a):
Cześć, chciałbym wymienić wydech w swojej fz6, po opiniach ludzi którzy wymieniali u siebie wydechy wraz z decatem narzekają na falujące obroty, słabszy dół oraz dziury w obrotach przy przyspieszaniu (tzw chwilowe zamulenie)

I teraz chciałbym usłyszeć opinię od ludzi którzy zmienieni wydech z decatem, sam nie wiem czy zmienić tylko puszkę czy decat też :|


Mam fz6 S2 i obecnie jestem na etapie zabawy z wydechem. Mam dostęp do spawarki i innych potrzebnych narzędzi także zabawa trwa. Obecnie jestem na konfiguracji wydechu dekat + rozwiercony wydech (pierwsza grodź od strony katalizatora) i słychać lekki pomruk, ale obiektywnie mówiąc to impreza nie warta zachodu. Domyślnie chce przerobić fabrykę na coś pokroju Edka.

Dodatkowo rozmawiałem z chłopakiem z serwisu Yamahy i mówi, że jak wywalisz kata to obroty będą falować, a jak go nie wywalisz to po wymianie samego tłumika nie będzie takiego dźwięku jaki oczekujesz. Opowiadał mi że kiedyś konfigurował wydechy do fz6 ze znajomym i niestety trzeba pobawić się ze składem mieszanki. (Można to zrobić z poziomu zegarów przez menu serwisowe, ale osobiście się boje tego dotykać)

Reasumując to ja osobiście zostawię katalizator bo aż tak bardzo nie tłumi dźwięku (według mnie), a co do zapachu spalin to prawda. Poza tym teraz jak spaliny mają wolną drogę to lubi sobie strzelić z rury od czasu do czasu. Wszystko zależy jaki dźwięk chcesz osiągnąć.

Teraz dla potomnych:
- Rozwiercenie wydechu daje marny efekt. Tylko osoba jeżdżąca fazerkiem pozna że coś było zrobione,
- Wywalenie kata w mieście według mnie niepotrzebne (mniej śmierdzi, obroty nie falują, nie trzeba ustawiać mieszanki),
- Jest różnica w długości w katalizatorach, więc dobór dekata pod wersję,
- Nie przybędzie mocy jak wszystko zrobisz na przelot bo efekt może być nawet odwrotny.

Autor:  misiakw [ 2019-05-27 10:49:00 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

ja ma zrobiony wydech przez edzia (wersja cichsza), kat wycięty. nie widzę różnicy w działaniu silnika, ale po zmianie kominów i tak miał trafić na regulacje.

natomiast z wydechu wali. kominy mamy pod dupą więc zawija wiatrem po plecach i ciuchy solidnie jadą spalinami, po lataniu kurtkę i koszulkę pod spodem muszę wietrzyć i zastanawiałem się czy nie wstawić kata bo na dojazdy do roboty troszkę to przeszkadzało innym pracującym ze mną (ale rozwiązałem temat inaczej :twisted:)

Autor:  thermapro12 [ 2019-05-27 13:24:28 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Rozumiem, w takim razie nie warto bawić się w wywalanie kata jeżeli nie będzie dokonana potem regulacja, w takim razie szukam samego wydechu, pozdrawiam. :wink:

Autor:  FalconPablo [ 2019-05-27 13:40:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

thermapro12 napisał(a):
Rozumiem, w takim razie nie warto bawić się w wywalanie kata jeżeli nie będzie dokonana potem regulacja, w takim razie szukam samego wydechu, pozdrawiam. :wink:



Nie do końca. Według tego co mi powiedział serwisant z Yamaha to niby powinno być ok, ale jak kompresja będzie zaburzona i mogą Ci obroty falować, a wtedy ratuje Cię dekat. Najlepiej kup dedykowany wydech, tak żeby mniej więcej kompresja się zgadzała. Ja obecnie jeżdżę bez kata i strasznie śmierdzi, dlatego zakładam go z powrotem i przerabiam sam wydech dalej, ale obawiam się, że jak idzie ingerencja w wydech to konfiguracja wtrysku konieczna, a przynajmniej sprawdzenie czy wszystko jest ok.

Autor:  FalconPablo [ 2019-05-27 13:56:30 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

A dostrajanie masz na co1 i co2 w trybie serwisowym. Przy pełnym przelocie powinno być w zakresie co1 -15 do -10 i tak samo w co2. Takie info mam z serwisu Yamaha, więc jak będą Ci falować obroty to zacznij schodzić z mieszanki.

Autor:  glenroy [ 2019-05-27 18:05:10 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

Tak czytam temat i zastanawiam się, czy ktoś wie, jaką, poza oczyszczaniem spalin, rolę pełni katalizator w układzie? Bo pełni, i to całkiem istotną.
Katalizator pełni rolę komory rozprężnej w układzie wydechowym i jego wywalenie często przynosi odwrotne do zamierzonych skutki, znaczy, zazwyczaj konie zdychają i nie zawsze jest to zdrowe dla silnika, oczywiście dla silnika, który był projektowany dla takiej konstrukcji wydechu. Usunięcie kata zmienia prędkość spalin, prędkość rezonansową, ciśnienia i podciśnienia w układzie etc. etc. Co za tym idzie? Chociażby taki szczegół, że komory spalania mają zaburzony cykl napełniania i opróżniania. Zrobienie korekty wtrysku to generalnie tylko balsamowanie skutków ubocznych wywalenia kata. Żeby miało to sens, ręce i nogi, trzeba by tak na prawdę robić komplet pod pełny przelot - czas wtrysków, kąt zapłonu, czas otwarcia zaworów, albo kombinować z długościami kolektora wydechowego.

W doładowanych silnikach można wywalić wszystko, co jest za turbiną i wstawić kawałek możliwie prostej rury, bo rolę komory pełni sama turbina, w niej dochodzi do zjawisk falowych i jej wirnik układa strumień spalin. W silnikach wolnossących układ wydechowy to bardzo skomplikowany element, na tyle skomplikowany, że przesunięcie właśnie katalizatora kilka cm dalej, bądź bliżej komór spalania może dość znacznie wpłynąć na jego pracę.

Chcecie, róbcie decat, silnik od tego pewnie nie wybuchnie, ale serio, dla samej zmiany dźwięku catback w zupełności wystarcza, przebudowa wydechu na pełny przelot, tylko dla samego "darcia mordy" to trochę IMO pieniądze w śmieci, bo żeby to miało swój cel i pozytywnie wpłynęło na osiągi, trzeba to...raz, że policzyć pod konkretny silnik, dwa, ogarnąć też tak samo dolot, jak i sam silnik pod nowe warunki pracy.

Autor:  sfazowany [ 2019-05-27 18:06:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Tłumika/ decat/ proszę o poradę

W pełni zgadzam się z glenroyem, tylko on to potrafi napisać właściwym językiem :) co do zmian mieszanki w komputerze... Bardzo ryzykowne takie samodzielne grzebanie w ustawieniach, jak będziesz miał zbyt ubogą mieszankę to spaliny dostają wysokiej temperatury i grzeją wszystko po drodze, minimalnie ale jednak odpowiednio dobrany "nadmiar" paliwa działa jak chłodzenie. To tak w mega skrócie bo ten temat to materiał na epopeję.

Edit:
Szukając materiałów trafiłem na ciekawy film gościa którego bardzo lubię posłuchać, wg niego nie chodzi o zbyt wysoka temperaturę bo w rzeczywistości temperatura ogólnie jest niższa, ale o zachwianą detonację i uszkadzanie elementów silnika od właśnie nieprawidłowego procesu spalania:

"Engineering explained"
https://youtu.be/vcgmEKhCFTs

Czyli jesli detonacja jest zachwiana, moze dojść do spalania stukowego lub punktowego grzania np przy krawedzi tłoka doprowadzajac do jego stopienia...

https://youtu.be/8VDTcbKHtyM

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/