Forum Yamaha Fazer, Yamaha Thundercat
http://www.motocykl.org/

Szarpanie i niestabilność moto
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=23388
Strona 1 z 1

Autor:  michu525 [ 2019-06-30 18:38:49 ]
Tytuł:  Szarpanie i niestabilność moto

Witam !

Mam mały problem z moją fz6.

Moto jest strasznie niestabilne w zakręcie i przy małych prędkościach szarpie (takie uczucie jakby kiera ciągneła w którąś ze stron) oczywiście tylko przy przekręcaniu manetki.
Kończy mi się napęd i zauważyłem przy ostatnim naciąganiu że łańcuch jest nierównomiernie powyciągany.

Jest to możliwe ze napęd na wykończeniu aż tak wpływa na jazdę moto ?

Dodam że oponki nówki przejechane dopiero 300-400km i zaraz po zmianie moto składało się jednym paluszkiem super stabilnie, a teraz szarpie i jadę w zakręcie z pełnymi portkami :D

zmieniać jak najszybciej napęd czy szukać usterki czegoś innego ?

Autor:  sfazowany [ 2019-06-30 19:08:58 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

Jaki masz ustawiony luz na łańcuchu?

Autor:  michu525 [ 2019-06-30 19:12:46 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

45-50mm w najciaśniejszym* :D miejscu z uwagi na powyciągany łańcuch, czyli książkowo jak w serwisówce

Autor:  sfazowany [ 2019-06-30 23:10:43 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

A to spoko. W takim razie zacznij od szukania niepożądanych luzów, ponieważ masz nakeda bez centralki to zostaje Ci pomoc kogos kto przechyli moto na stopce zeby najpierw jedno, potem drugie koło uniesc i sprawdzic luzy na wahaczu, na glowce ramy, na teleskopach, na obu osiach... zacinajace sie zuzyte lozysko ramy bedzie bardzo psuło naturalne wężykowanie motocykla i powodowało niestabilność. Amortyzator jak straci olej i nie ma tlumienia to zawieszenie robi sie bardzo nerwowe. Lagi nie są zapocine? Tylny amor ok? Cisnienie w oponach...? Teraz jak jest gorąco i przy jeździe po goracym asfalcie cisnienie jesli dawno nie bylo korygowane to moze mocno wzrosnąć..

Jak się zachowuje moto jak przy normalnej prędkości (70-100) puścisz kierownicę? Jeśli jedzie prosto, to czy skręcanie balansem ciała bez trzymanki jest również ok?

Autor:  michu525 [ 2019-06-30 23:14:04 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

Czyli raczej mało prawdopodobne że łańcuch na końcówce i w kiepskim stanie tak szarpie sprzętem ?

Autor:  sfazowany [ 2019-06-30 23:23:21 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

Nie mam takiego doświadczenia ale wątpię, takie szarpanie to przeszkadza przy parkingowej jeździe na 1 biegu, jak juz się rozpedzisz to takie luzy będą dawały się odczuć przy przechodzeniu miedzy przyspieszaniem a hamowaniem silnikiem, ewentualnie przy utrzymaniu gazu na obciążeniu z pogranicza ciągnięcia i zwalniania, wtedy może poszarpywac, ale żeby aż tak żeby psuło jazdę po zakręcie? Eeee....

Dodałem w poprzednim poście jeszcze parę linijek, odśwież sobie wątek i zerknij ;)

Autor:  michu525 [ 2019-07-01 00:13:08 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

No to właśnie tak szarpie przy niskich prędkościach kiedy utrzymuje gaz, i przy odpuszczaniu i pierwszym momencie dodania gazu, np kiedy miedzy autami powoli na jedynce dojeżdżam do świateł, nawet nie nazwał bym tego szarpaniem tylko takim jakby ciągnięciem. Przy wyższych prędkościach praktycznie nie ma tego problemu no chyba ze całkiem zamykam przepustnice i później odkręcam

Niedawno był robiony cały serwis przedniego zawiasu (1 laga się pociła), a główkę ramy dzisiaj sprawdzałem i chodzi elegancko żadnych wyczuwalnych skoków w miejscu kiedy kiera jest prosta bo słyszałem że w tym miejscu się wyrabia łożysko

No i moto przy puszczonej kierownicy jedzie jak po sznurku

Jeszcze mi zostało posprawdzać rury, tylny zawias no i ośki

Napęd i tak już zamówiłem bo wypada już wymienić. Jest w takim stanie że w jednej części był prawidłowy luz a pół obrotu koła i był cały naprężony


Zobaczymy co będzie po wymianie :)

Autor:  sfazowany [ 2019-07-01 06:23:00 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

michu525 napisał(a):
Jest w takim stanie że w jednej części był prawidłowy luz a pół obrotu koła i był cały naprężony


Tu ewidentnie cos jest nie tak, pół obrotu koła to raptem ze 20cm łańcucha, jeśli na takim odcinku jest taka różnica to strach jeździć. Chyba że chodziło Ci o połowę lub nawet ćwiartkę długości łańcucha, to już lepiej ale i tak bardzo duża różnica. Możesz mieć też zębatkę zużytą w jajko.

Ok, wczesniej pisałeś o składaniu się i jezdzie po zakrętach, zakładałem że piszesz o większych prędkościach. Takie manewry między autami poszarpuje i w pewnym stopniu będzie poszarpywac zawsze, wystarczy dać delikatne półsprzęglo i będziesz się gładko toczył. Nowy napęd nieco to zniweluje ale przy prawidłowym naciągu jest i tak sporo luzu, dochodzi luz na skrzyni i w sumie i tak moto ma czym szarpać. Zostaje Ci płynna praca gazem i sprzęgłem.

Autor:  michu525 [ 2019-07-01 09:10:56 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

No niestety ale napęd i zębatki są w opłakanym stanie dlatego moto stoi i nie jeździ, bo strach zerwać napęd przy +100km/h

a tak przy okazji co myślicie o Zvmx od DiD`a ? będzie okej ? czy przesada i wystarczy np VX/VX2 ?

bo podbno zvmx pakuje się do 1litrowch potworów, ale myśle że w 600 zaplusuje to na żywotności tym bardziej że czasami korci polatać na gumie :D

No chyba że to złudne moje myślenie :)

Autor:  Ratchet [ 2019-07-01 10:27:50 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

michu525 napisał(a):
No niestety ale napęd i zębatki są w opłakanym stanie dlatego moto stoi i nie jeździ, bo strach zerwać napęd przy +100km/h

a tak przy okazji co myślicie o Zvmx od DiD`a ? będzie okej ? czy przesada i wystarczy np VX/VX2 ?

bo podbno zvmx pakuje się do 1litrowch potworów, ale myśle że w 600 zaplusuje to na żywotności tym bardziej że czasami korci polatać na gumie :D

No chyba że to złudne moje myślenie :)

Kolego, wymień napęd jak najszybciej, jak łańcuch wyciągnięty to żadna oszczędność jak jeszcze trochę pojeździsz a bezpieczeństwo i komfort nieporównanie lepsze.
Co do łańcucha to do 600 raczej bym nie inwestował w jakiś super hiper wzmacniany i drogi, raczej przednia zębatka pierwsza się podda.
Ale mocniejszy łańcuch krzywdy nie zrobi.

Autor:  sfazowany [ 2019-07-01 11:24:45 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

Pogadaj z rhazzem, on ma jakies dobre lancuchy w sprzedazy, ogarnie Ci w dobrej cenie.

Autor:  michu525 [ 2019-07-01 11:57:45 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

Kurcze szkoda że nie napisałeś z godzinkę temu bo właśnie zamówiłem zvmx :D

Ale dobrze wiedzieć na przyszłość

Autor:  misiakw [ 2019-07-02 09:31:04 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

napęd to jedno, przy tym co piszesz mega ważne i na pewno będzie lepiej jak zmienisz, ale sprawdź też ciśnienie w kołach - u mnie niedopompowany tył objawia się tym ze moto samo chce sie mocniej kłaść w zakręt, ale jak lekko dodam gazu to cholernie wynosi.

Autor:  rhazz [ 2019-07-02 09:39:28 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

michu525 napisał(a):
Kurcze szkoda że nie napisałeś z godzinkę temu bo właśnie zamówiłem zvmx :D

Ale dobrze wiedzieć na przyszłość

zvmx też bym Ci ogarnął ;P

Autor:  michu525 [ 2019-07-05 10:12:10 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie i niestabilność moto

rhazz napisał(a):
michu525 napisał(a):
Kurcze szkoda że nie napisałeś z godzinkę temu bo właśnie zamówiłem zvmx :D

Ale dobrze wiedzieć na przyszłość

zvmx też bym Ci ogarnął ;P



przy następnym napędzie na pewno się odezwe

tymczasem montuje tego dziada :D

Załączniki:
Bez tytułu.png [469.17 KiB]
Pobrane 152 razy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/