Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-08-12 08:31:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Witam forumowiczów

Kupiłem 3 tygodnie temu yamahe fz6n i są tam zamontowane z przodu 2 przednie halogeny Led.
Ostatnio mierzyłem ładowanie alternatora wartość była stala pod obciążeniem 13,7V (mam zamiar jeszcze przeczyścić kostkę z generatora bo ładowanie jest chyba trochę małe) gdy włączyłem halogeny wartość zaczęła skakać pomiędzy 12,5 V a 13,6 V czy owe halogeny mogą niszczyć regulator napięcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 08:31:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-08-12 17:09:01 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
U mnie ładowanie 13,8 V to norma. Jeżdżę trzeci sezon i wszystko OK a akumulatora jeszcze nie wymieniałem.
No i chyba jeszcze musisz "dookreślić" co to takiego HALOGEN LED :roll:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 20:42:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
excop napisał(a):
No i chyba jeszcze musisz "dookreślić" co to takiego HALOGEN LED


nie wiesz? to taka dodatkowa lampka w której półprzewodnikowy żarnik wolframowy wykonany w technologii LED pali się w osłonie gazu szlachetnye go z niewielką ilością halogenu (czyli fluorowca, np. jodu), który regeneruje żarnik, przeciwdziałając jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od strony wewnętrznej.


ps. wiem czym róznią się obie te technologie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 21:11:55 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Ja też wiem czym różnią się te technologie, tylko nie wiedziałem, że można je łączyć :D . No ale ja mieszkam na wsi, to i z nowinami technicznymi kiepsko :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 21:22:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
No i pytanie dlaczego tak skacze te napięcie po załączeniu może to tak być?

Dokładnie takie coś
https://pl.gearbest.com/motorcycle-led- ... 96481.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 22:35:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na tej stronie z linka nie podają ile mają te lampy W mocy. Wez jakis amperomierz cęgowy albo klasyczny i zobacz ile to ciągnie amperów. Jeśli drenuje instalację w motocyklu to nic dziwnego że mozesz miec duże spadki.

1000lm i to w skupieniu to nie przelewki. Kiedy ich używasz? Jako "dzienne"? Moje ledy zdaje się mają po 800lm w wiązce rozproszonej i rażą jak diabli, podłączone są pod długie i tylko wtedy swiecą, razem z długimi jak nic nie jedzie z przeciwka ani przede mną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-12 22:51:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Moje mają dodatkowy włącznik także poprzedni właściciel połączył to troche bez sensownie bo świeca z lampą. I co najlepsze jak włączam długie przy włączonych halogenach to gasną :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-13 00:35:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
z halogenem to nie ma nic wspólnego :) ot klasyczny reflektorek LED.

w ofercie jest coś o 4W - ale czy to prawda to inna sprawa.

jeśli masz do tego gniazdko usb, grzane manetki, sokowirówkę i jakieś inne odbiorniki pradu w moto, albo mierzyłeś na jałowych może skakać - nie pamiętam dokładnie ale serwosówka wspomina chzyba o napięciu powyżej 4 tys czy jakoś tak. Alternator ma swoją wydajność i wyżej nie skoczysz, jak goi nie rozkręcisz do obrotów pracy albo za mocno obciązysz nie wykręci napięcia takiego jak trzeba.

co do pytania o regulator - najlepiej odpal reflektory i sprawdź czy się nie grzeje. jeśli w czasie jazdy, przy normalnych pbrotach i przy poprawnym przewiewie (chłodzenie) się nie grzeje, to powinien spokojnie dac radę polatac tak jeszcze. oczywiście - moze sie trafic spięcie i dupa, ale najczęściej regulatory po prostu się przegrzewają bo mają za wielkie obciążenie, a nie napięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-13 07:43:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Mam podłączone gniazdko samochodowe w którym stale jest napięcie. Ładowanie sprawdzałem na jałowym biegu choć mam zamontowany licznik koso Rx2 i tam też pokazuje mi napięcie ładowania i o powyżej 13.7V w czasie jazdy nie ma mowy. Z tego co też czytam to pomiar ładowania może być przekłamywany przez akumulator mój ma już 4 lata i wiem od poprzedniego właściciela że ostatnią zime przeleżał w moto bez ładowania. Zresztą padł mi już 2 razy w przeciągu tygodnia tak że nie szło odpalić moto, a teraz po wywaleniu niepotrzebnych ala neonów pod siedzeniem trzyma wartość 12,6V także chyba jest spoko. Podczas uruchamiania napięcie spada do 9,4 V.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org