Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-10-22 10:13:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-10-22 09:32:59
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 S2
Szanowni,

tak - wiem, temat kierunków jest wałkowany na forum, używałem "Szukaj", ale mojego przypadku nie znalazłem...

Problem dotyczy Fazera FZ6 S2 z 2008 roku i jest następujący: przez kilka dni stopniowo wysiadały przednie kierunki. Najpierw lewy (tył dawał wtedy dużo szybciej, tak jak przy uszkodzonej żarówce), po kolejnym dniu wysiadł prawy. W tej chwili kierunki działają tylko z tyłu i migają bardzo szybko, jakby z przodu były walnięte obie żarówki. Awaryjne działają równiez tylko z tyłu, jednak migają w normalnym tempie. Sprawdziłem to co mogłem - żarówki z przodu są zdrowe, bezpiecznik 10A jest zdrowy. Przerywacz jest elektroniczny: FE218BH, nie wiem jak można go sprawdzić. Czy to może być problem przerywacza, czy może jednak przerwa wiązki? Jak można sprawdzić elektroniczny przerywacz w domowych warunkach? Może od razu w ciemno kupić nowy, zamiast kopać się z testami starego?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Bez kierunków z przodu nie dostanę przeglądu, a że moto jest sprowadzone, muszę jak najszybciej podjechać na stację diagnostyczną, co by je zarejestrować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-22 10:13:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-10-22 13:45:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2315
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
skąd podejrzenie że to przerywacz? wydaje mi się że przód i tył mają wspólny więc gdyby padł - to nie miałbyś ani przedniego, ani tylnego kierunku.

podejrzewam że problem może być gdzieć w wiązce, może jakaś złączna nie styka lub przetarła się.

to że normalne kierunki klikaja szybciej w sumie ma sens - jesli nie ma połączenia z przednimi żarówkami, nie ma obciążenia drugą zarówką, więc klika szybciej. taki sam efek masz przy przepalonych żarówkach. to że na awaryjnych działa normalnie tez ma sens - masz 2 działające żarówki (tylne) więc obciązenie jest właściwe i działa normalnie. Tak więc ja bym poszukał problemu w wiązce najpierw, bo z objawów przerywacz wydaje się działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-22 13:56:22 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Wydaje mi się że elektroniczny przerywacz nie reaguje na zmianę obciążenia i mruga zawsze tak samo. Przynajmniej ten który ja zamontowałem z allegro jest pod ledy i zawsze mruga tak samo. Druga rzecz to wyjmij żarówkę i zmierz na gnieździe żarówki jakie napięcie dochodzi do oprawki. Możesz też zmierzyć rezystancję między plusem żarówki a wyjściem z przerywacza, wtedy dowiesz się czy tak jak wspomniał misiek nie rozłączyła Ci się wiązka w drodze do kierunkowskazów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-22 16:28:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2315
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
sfazowany napisał(a):
Wydaje mi się że elektroniczny przerywacz nie reaguje na zmianę obciążenia i mruga zawsze tak samo.

tak, nie reaguje. ale napisał ze mu zwolnił, to zwątpiłem w to że ma elektroniczny...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-22 17:40:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 798
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Akurat schemat kierunkowskazów to bardzo prosta sprawa, bo tutaj akurat jest to na możliwie najprostszym układzie (przerywacz 2-pin).
Aku -> bezpiecznik -> przerywacz -> przełącznik na kierownicy i od niego obwody na lewą i prawą stronę.

Także miernik, bak do góry i lecisz po instalacji, które złącze się nie styka. Nie musi być koniecznie plus, równie dobrze mogła się zrobić dziura na masie. Dobrze by było, żebyś miał schemat do Fazera, żebyś wiedział co konkretnie sprawdzać. Nie pomogę niestety, bo padł mi w kompie dysk z całą skarbnicą dokumentacji :(

PS. Przerywacze elektroniczne też sygnalizują uszkodzenie w obwodzie szybszym miganiem, wszystko zależy od przerywacza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-22 14:18:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2315
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
glenroy napisał(a):
PS. Przerywacze elektroniczne też sygnalizują uszkodzenie w obwodzie szybszym miganiem, wszystko zależy od przerywacza

miło słyszeć, ale pewnie chińskie gónwo założone na dolatanie w czasie gdy nie wiem jak będzie wyglądał ukłąd po przeróbce nie ogarnia tematu, stąd moje podejście.

glenroy napisał(a):
bo tutaj akurat jest to na możliwie najprostszym układzie (przerywacz 2-pin).

jesli byłą by potrzeba mogę zrobić schemat jak podłączyć na 3 min bo to w sumie banalne jest, robiłem to w kawce żeby wspomniany wyżej szajs podpiąć


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org