Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-11-01 18:23:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Witam wszystkich

Mam problem z korkiem paliwa a mianowicie byłem na stacji zatankowalem do pełna zamknąłem korek po przyjeździe do domu chciałem otworzyć korek lecz nie moge przekręcić wogóle kluczyka próbowałem już różnych rzeczy i nic nie pomaga wiecie może jak można go otworzyć?? Jest jakaś blokada czy co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-01 18:23:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-11-01 19:53:49 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 780
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Ja tak miałem na wiosnę, pomogła odrobina wd40 wstrzyknięta do zamka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-01 19:59:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Spróbuję jutro rano i zobaczymy ale otwierałem 20 minut wcześniej i było ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-01 22:52:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2315
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
jakiś syf mógł wpaśc w zamek. mogło tez coś się w odpowietrzeinach zapchać i podciśnienie się robi - jak WD40 nie zadziała to naciśnij np zamek żeby zobaczyć co i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-02 00:29:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 780
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
W zamku masz zapadki które muszą być wypchnięte przez kluczyk na odpowiednią glebokosc, nie za płytko, nie za głęboko. Przy wkładaniu kluczyka niektóre zapadki są wypychane na chwilę głębiej, widocznie któraś zawiesiła sie w pozycji wypchniętej za daleko. Mechanizm zawsze jest lekko naoliwiony i po troszku zbiera kurz tworząc kleistą maziaje, z czasem gęstnieje i zablokuje delikatne elementy. WD40 spenetruje i nasączy syf który pod wpływem ruchów mechanizmu powinien ustąpić, włożenie kilkukrotne kluczyka powinno uwolnic przywieszoną zapadkę. Nie psikaj za duzo bo od nadmiaru bedziesz miał brudny tłusty kluczyk po każdym otwarciu baku.

A zimą na spokojnie jeśli masz dostęp do izopropylu (IPA), a najlepiej w sprayu z rurką, to po otwarciu klapki mozesz ją odchylić i przepłukać całość obficie izopropylem aż wycieknie z rozpuszczonym brudem zmieszanym ze starym smarowidłem, później po kilku dniach jak odparuje izopropyl - a odparuje bez pozostałości, jego główna zaleta - to będziesz miał wypłukany mechanizm ale również nienasmarowany, wprowadź trochę oliwki maszynowej i rozruszaj mechanizm żeby dotarla wszędzie w zamku i go zakonserwowała. Będziesz miał spokój na długi czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-02 11:43:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Ok Dzięki dziś spróbuje i napisze czy pomogło nie mam WD ale mam tam jakiś penetrator.


WD 40 pomogło :) a mam jeszcze takie coś jak tankuje paliwo mam już pełny bak i nagle paliwo schodzi niżej i znowu muszę dolewać i to z 4 razy to jest jakiś problem z odpowietrzaniem czy są tam jakiejś komory przelewowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-03 15:08:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2315
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
matijas_1994 napisał(a):
WD 40 pomogło


to spoko. ale tak jak wspomniałeś - wd40 to penetrujący a nie smarujący specyfik, pozwoli odblokować zamek, ale za jakiś czas po prostu odparuje i trzeba będzie manewr powtórzyć. można, choć słaba opcja. najlepiej jak już go przeczyściłeś WD40 przedmuchaj zamek spręzonym powietrzem (w puszcze można kupić w większości marketów np do czyszczenia kompa) i potem zastosuj jakiś porządniejszy smar. Ja stosuję silikonowy i działa ok, choć jakiś ślusarz mi wspominał że zbiera syf i lepiej teflonowe stosować... nie wiem, jak mi się co kilka lat przypomni to czyszczę WD40, psikam sylikonowym olewka. moto mam od 8 lat, dwa razy to robiłem więc wytrzymuje swoje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-03 20:28:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Są też smary do zamków może to zastosuje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org