Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-07-28 12:01:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-07-28 10:21:04
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Witam, mam Yamahe FZ6N 2004 od 10 miesięcy, zrobiłem na niej ok5 tyś km, I dopiero zauważyłem, że pozycja bardziej leżąca ala sportowa jest mega fajna ....zacząłem trzymać palce stóp na podnóżkach żeby mieć tą pozycję ale sportową, przy zmianie biegu muszę przesunąć całą stopę do przodu ...., I tu moje pytanie czy można dokupić sportowe sety do nakeda? lub regulowane sety? Tak aby set był przesunięty do tyłu i w górę ...? Przekopałem Ebay aliexpress itd udało mi się znależć coś takiego ...
Czy ktoś coś takiego widział na własne oczy ?

https://geckoracing.it/en/yamaha/rearse ... yamaha-fz6


Załączniki:
received_320112816063460.jpeg [139.46 KiB]
Pobrane 298 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 12:01:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-07-28 12:38:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wiesz, to normalne ze przesuwasz stope zeby zmienic bieg ;) a zamiast modyfikowac fz6 moze zerknij na inne moto, gsxr albo r6....
Akcesoryjne sety są drogie jesli mają być dobre, masz tez wtedy zabawe z przesuwaniem dzwigni biegow i z cięgnem biegow ktore przechodzi przez ramę. Serio kiepski pomysl przy fz6... Jak przestales jezdzic ze stopami na kaczke to juz progres, jak tak chwile pojezdzisz to zauwazysz ze to zaden problem przełożyć stopę i po zmianie wrocic na palce. Tak jest wlasnie prawidlowo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 13:22:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-07-28 10:21:04
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
sfazowany napisał(a):
Wiesz, to normalne ze przesuwasz stope zeby zmienic bieg ;) a zamiast modyfikowac fz6 moze zerknij na inne moto, gsxr albo r6....
Akcesoryjne sety są drogie jesli mają być dobre, masz tez wtedy zabawe z przesuwaniem dzwigni biegow i z cięgnem biegow ktore przechodzi przez ramę. Serio kiepski pomysl przy fz6... Jak przestales jezdzic ze stopami na kaczke to juz progres, jak tak chwile pojezdzisz to zauwazysz ze to zaden problem przełożyć stopę i po zmianie wrocic na palce. Tak jest wlasnie prawidlowo ;)


To mój pierwszy moto .. strasznie go polubiłem, chciałem mieć nejkeda ze sportowym zacięciem... kilka osób mi mówiło to kup sporta .... Tylko że ja nie chce sporta...., właśnie chodzi mi o to żeby nie przesuwać całej stopy do przy na tzw kaczka tylko przekładać nad I pod dźwignię zmiany biegów


Ostatnio edytowano 2020-07-28 15:10:09 przez Bolo_92, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 14:06:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to masz to co kazdy, chec przerabiania moto i pasje do poznawania nowych kombinacji :) modyfikowanie wszystkiego co sie da.... minie troche czasu i tez dojdziesz do tego ze lepiej miec moto ktore juz w fabryce zostalo zaprojektowane niz pozniej przerobione. Fz6 to cywilizowana wersja r6, usportowianie fz6 to przez to kiepski pomysl. Ruszysz sety to okaze sie ze fatalnie Ci sie siedzi, potem ze kierownica nie taka, a pozniej zawieszenie za miekkie.. i koniec koncem zrobisz na sile z fz6 kwazi-r6 ktore r6 i tak nigdy nie bedzie :)

Pozycje fz6 docenisz (w stosunku do sportowego) jak pojedziesz na wycieczke 4-6h jazdy. To jest motocykl uniwersalny ktorym pojedziesz i szybko i wolno, ale w zadne ekstremum nie ma co go ciągnąć bo to słaba platforma na sport i nie jest to tez rasowy turystyk. W sam raz na pierwsze do nauki i popelnienia swoich pierwszych błędów, potem jak okreslisz w ktora strone Cie ciagnie to zmienisz na coś co bedzie w zamysle dostosowane do Twoich preferencji bez udziwniania chinskimi modyfikacjami.

Jak chcesz cos sportowego w nakedzie to popatrz na street triple 675 albo thruxton r 1200.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 14:34:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Chłopak ma pasję, chęć zmiany jak każdy na początku, a ty go od razu zniechęcasz.

Nie widziałem setów które przeszły by na zasadzie odkręcasz seryjny, przykręcasz nowy i masz, ale mam w głowie pomysł jak to można by przerobić - tylko że wymagało by najlepiej możliwości ciecia grubszego metalu na CNC, a jak nie to jakiejś szlifierki. Wtedy mógłbyś kipić jakiegoś regulowanego seta jak np ten poniżej od CBR600rr i tylko dorobić płytę zaznaczoną strzałką pod fz6.
[ img ]

tylny hebel ma pompę mocowaną do seta więc raczej nie stanowiła by problemu, a z dćwignią biegów trzeba by było w tej blaszce zostawić miejsce na starą dźwignię która byś skrócił i z nową połączył odpowiednim popychaczem, coś jak zdjęcie poniżej. Wtedy dało by radę, ale wydaje mi się że to troszkę za wiele roboty.
[ img ]

ewentualnie googiel pokazał mi coś takiego - też wygląda na realne do wydlubania:
[ img ]


edit: cofam, znalazłem coś takiego. pytanie tylko czy 200 funtów to nie jest dla ciebie zaporowa cena...
https://www.motorcycle-exhausts.co.uk/V ... -5728.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 15:09:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Aj tam zaraz "zniechęcasz" :) zachecam, ale do poznania sie ze swoim motocyklem takim jakim mądre glowy zaprojektowaly, zmiany pod krecenie lepszych czasów na torze i podnoszenie setow zeby nie szorowaly o asfalt mają sens.. jesli robisz czasowki i szorujesz fabrycznymi setami o asfalt :) przy czym przy seryjnych setach rowniez da sie nauczyc poprawnej techniki jazdy, to nie motocykl na razie jest ograniczeniem ;)

Malo jest w kraju oplów astra II z tak obnizonym zawieszeniem ze nie mogą podjechać pod biedrę? :) sety sportowe w motocyklu miejskim to taka gleba w astrze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 15:18:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
przy czym przy seryjnych setach rowniez da sie nauczyc poprawnej techniki jazdy, to nie motocykl na razie jest ograniczeniem

to prawda, po kursie poprawiłem pozychję w zakręcie i lecąc szybceiej przestałem trzeć setami. ale tu powodem do zmiany nie było podbijanie czasów czy tarcie setami, a "mam wrażenie że będzie mi wygodniej" - i z tym się zgodzę, bo też jak jadę dłużej w trasie mam podobne wrażenie. ale ilość elementów które musiałbym zmienić mnie zniechęca do modyfikacji. Ale fakt faktem, mając stopę wyżej i bardziej z tyłu (aka "czubki palców na setach") wygodniej mi zacisnąć się nogami na baku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 15:32:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-07-28 10:21:04
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dzięki panowie, od razu napisze że nie chce zrobić z moto torowego sporta, chciałem zmienić tylko sety żeby poprostu pozycja na moto była bardziej leżąca sportowa, a nogi w trochę innym miejscu .. motocykl śmiga po mieście, w koło komina, do pracy zakupy itd, chce tylko zmienić pozycję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 15:47:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Bolo_92, to od razu podpowiem ci że zmiana kierownicy która może ci chodzić po głowie będzie ciężka - fz6 ma szeroki bak i możńa sobie kierownicą obić bak. podobny problem miałem w er5, wsadziłem clipony i... ok, lata się fajnie, prowadzi się w zakrętach fajnie, ale pozycja na dłuższe latanie (250km w weekend zrobiłem bo fz6 w serwisie) i było średnio wygodnie, a w mieście jak stoję na pole position to muszę mocno zadzierać głowę do góry żeby widzieć światła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-30 23:32:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Bolo_92 napisał(a):
że pozycja bardziej leżąca ala sportowa jest mega fajna ....zacząłem trzymać palce stóp na podnóżkach żeby mieć tą pozycję ale sportową, przy zmianie biegu muszę przesunąć całą stopę do przodu ...., I tu moje pytanie czy można dokupić sportowe sety do nakeda? lub regulowane sety? Tak aby set był przesunięty do tyłu i w górę ...?

Faktycznie, żeby pójść trochę do przodu z pozycją na fz6 przydałyby się sety trochę wyżej i nieco bardziej z tyłu. Ale nawet przy standardowych setach też trzeba dociskać podnóżki bardziej przednią częścią stopy. Nawet tym bardziej, że łatwiej zahaczyć butem w złożeniu. Tak jak misakw pisał, sama zmiana setów może nie wystarczyć - praktycznie razem z lewym setem w standardzie zaczyna trzeć stopka boczna, która się nie uchyla a tuż tuż jest mocowanie stopki do ramy oraz dźwignia zmiany biegów (to ostatnie pewnie mniejszy problem bo jest regulacja). Zauważ też, że w zdjęciu z linka który przesłał misiakw już jest od razu kombinowane coś ze stopką boczną.


Załączniki:
fz6 sety.jpg [184.02 KiB]
Pobrane 228 razy
Type1B.jpg [70.04 KiB]
Pobrane 232 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-31 09:22:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Ratchet napisał(a):
Zauważ też, że w zdjęciu z linka który przesłał misiakw już jest od razu kombinowane coś ze stopką boczną.

Na tym zdjeciu bym się nie bazował, bo na moje oko to to nie jest nawet FZ6 na zdjęciu, ale wyszedłem z założenia że jeśli oferta jest do FZ6 to po prostu kos błedne zdjęce wrzucił i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-14 16:23:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
podbijam temat bo znalazłem coś takiego - nie wiem jak to z wygodą ale na pewno warto podrzucić linka tu w temacie.

[ img ]

https://motoluka.pl/podnozki/115100-pod ... -tech.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 17:52:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dobra cena! Ciekaw jestem jak jest z wytrzymałością takich elementów na obciążenie ciężarem ciała np przy jezdzie na stojąco (podnosząc zadek na wertepach).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org