Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-10-13 15:20:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Witam

Czy to jest wykonalne?

Da się jakoś zamontować w fzs600 z 99 roku halogeny hella (spec w załączniku) w lampy, zamiast tych żarówek?
Skoro mają homologację to czy to nadal będzie legalne?

Jeżeli to po.... pomysł to tylko bez linczu proszę :)

http://cloud.tapatalk.com/s/5f85a80d39f94/1372_BI_Haloge_90mm_Performance_EN_print.pdf

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 15:20:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-10-13 15:56:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3820
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Pikulahay napisał(a):
Skoro mają homologację to czy to nadal będzie legalne?

nie. nie moge pobrać PDF'a ale zakładam ze chodzi ci o zestaw jak w linku poniżej:
http://www.myhellalights.com/index.php/ ... mp-module/

Gerneralnie sprawa jest taka - lampy sa homologowane jako zestaw. szkła, odbłysnik i dedykowana żarówka, i tak długo jak wszystkie elementy są w zestawie masz homologacje i luz. ale jak zmienisz cokolwiek w zestawie - a tutaj po prostu chcesz wsadzić soczewkę do oryginalnej lampy. nie maja homologacji europejskiej (żadne E<tuwstawnumerek>) więc same w sobie nie są u nas dopuszczone do ruchu. Nawet jeśli mają właściwe odcięcie itp to w przypadku wypadku nawet nie z twojej winy sprawca powie "nie widziałem, oślepił mnie" i załatwione, twoja wina, nawet jeśli masz właściwie ustawioną odcięcia są ok.

co do wsadzenia. raczej się da. nie wydają się jakieś mega wielkie, otwornicą wycinasz otwory w ori lampach, wsadzasz te i załatwione. napięcie 12V więc takie samo jak do normalnych żarówek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:00:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Może ten link zadziała.

https://drive.google.com/file/d/13TnVoO ... p=drivesdk

Mają E1 2397; E1 2398;


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:10:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3820
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
działa. i podtrzymuję to co pisałem. technicznie otwornica, dobry klej albo spawanie plastików i zamocujesz, tu jakiejś większej filozofii nie ma. tylko że to się grzeje więc trzeba by pomyśleć również o jakiejś wentylacji/chłodzeniu tego po samym zamontowaniu.

prawnie - to nie jest dopuszczone do użytku na drodze i może powodować kłopoty przy wypadku jeśli druga strona lub jej ubezpieczyciel to ogarnie.

natomiast jest jeszcze inna "droga" - niektóre fureczki mają halogeny jako przednie światła mgłowe - odpowiednio homologowane. jak w takie klosze uda ci się wkomponować te wkłady które podlinkowałeś i to zamocować bezpośrednio do motocykla (a nie przez motocyklowy klosz) to masz szansę przejśc badanie linii odcięcia na stacji diagnostycznej oraz ewentualne kontrole na drodze. tylko to nie znaczy że są legalne - a jedynie że trudniej bedzie zauwarzyć braki w legalności. inna sprawa że nie jestem przekonany czy nie będziesz oślepiał ludzi z naprzeciwka - a jak tam trafisz na terenówkę lub cieżarówkę z dodatkowym solidnym oświetleniem którym ktoś ci mrugnie, to możesz w nocy stracić opcję widzenia na kilkanaście sekund - nic miłego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:14:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Tak z ciekawości, to czemu to ma certyfikat E1?
To w Niemczech jest dozwolone, w Polsce nie?
Lub inaczej, gdzie to można zastosować zgodnie z przepisami?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:24:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Najprościej jak się da. Jakiekolwiek modyfikacje konstrukcyjne oryginalnego reflektora, automatycznie pozbawiają go homologacji, bez względu na to, co byś tam wsadził. W tym wypadku rzeźba wiąże się m.in z rozklejeniem reflektora, ingerencją w odbłyśnik i montaż całkowicie nowego projektora, który w konstrukcji reflektora nie został przewidziany, to już są bardzo daleko idące modyfikacje i generalnie, w chwili obecnej, musiał byś mieć niezłe chody, żeby nie dowalili się do tego na stacji diagnostycznej.
Druga sprawa, montaż takiej soczewki to nie jest prosta sprawa, chociażby ze względu na zachowanie geometrii świateł. Serio, szkoda zabawy moim zdaniem. A i niepotrzebne narażanie się na powrót w niewygodnych do spacerów ciuchach, z przyjemnej weekendowej przejażdżki, zakończonej kontrolą policyjną.

Ma certyfikat E1, bo w Niemczech uzyskało homologację. Stosowanie tego jest dozwolone, ale ingerencja w konstrukcję reflektora nie jest.

Osram wypuścił serię retrofitów LED z homologacją, tylko co z tego, skoro do reflektora tego nie wsadzisz, bo on sam nie jest homologowany pod tego typu źródło światła. Czaisz analogię?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:26:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Tak, po napisaniu pytania dotarło jak jest durne..
Ciężki dziś dzień w robocie i kiepsko już łapię :(

Czas do domu.

P.s.

Przy tych światłach w fzs600 z 99 to jedyne wyjście na jazdę wieczorem lub w nocy będzie jak kupię sobie noktowizor i do kasku zamontuję :(

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 23:14:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3820
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Pikulahay napisał(a):
Tak z ciekawości, to czemu to ma certyfikat E1?

bo możesz je wsadzić do niektórych pojazdów - masz nawet wypisane do jakich w długie i do jakich w drogowe. ale musisz to montować w nich bezpośrednio albo jako wkład do lamp już w ksenony homologowane. niestety do żadnego ze świateł nie masz moto. więc tak jak pisałem wcześniej - na drodze się wybronisz, u ubezpieczyciela - niekoniecznie

Pikulahay napisał(a):
Przy tych światłach w fzs600 z 99 to jedyne wyjście na jazdę wieczorem lub w nocy będzie jak kupię sobie noktowizor i do kasku zamontuję

dorzuć na gmole coś z homologacją, spięte z długimi. długie i tak odpalasz jak nikt nie jedzie z naprzeciwka to doświetlisz, a jak jedzie, to on ci doświetli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-15 15:29:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
misiakw napisał(a):
do jakich w długie i do jakich w drogowe.


Przeca "długie" to potoczna nazwa świateł drogowych :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-15 16:09:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mam 2 reflektory LED 10W z homologacją do uzycia jako drogowe, podlączone są wlaśnie pod obwód drogowych i doswietlam nimi zakrety jak nikt nie jedzie z przeciwka ani nie jadę za kimś. Używanie takich świateł w ciągu dnia jako "dzienne" lub nocą jako przeciwmgielne cały czas włączone to totalne chamstwo i generowanie zagrożeń.

Jeśli rzeczywiście dodatkowe/alternatywne redlektory mają prawdziwe odcięcie i są dobrze ustawione tak żeby nie raziły to pół biedy, ale jeśli mają dawać się we znaki, to dochodzimy do powodu dla ktorego te homologacje powstały i są wymagane. Nie bądźmy egoistami na drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-15 16:13:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3820
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
glenroy napisał(a):
Przeca "długie" to potoczna nazwa świateł drogowych


zawsze mi się pie...li drogowe z mijania, ale myśę że z kontekstu dało się odczytać o co mi chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-16 16:20:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wg mnie dodatkowe lampy (te mocowane np do gmoli) trzeba byłoby szukać takich z przesłoną jak w lampach mijania lub przeciwmgielnych i odpowiednio je zamontować. Dlaczego? Rzadko kiedy włączysz długie ze względu na spory ruch na drodze. W zasadzie zawsze ktoś jedzie z naprzeciwka lub za chwilę kogoś dogonisz. Lampy z przesłoną możesz uruchamiać np osobnym włącznikiem kiedy masz na to ochotę i nikogo nie będziesz oślepiać. Sam się nad tym zastanawiałem ale lamp takich nie ma za wiele i są po prostu drogie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-16 16:39:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Możesz podać jakąś konkretną?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-16 16:46:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Ogarniałem temat zimą i musiałbym poszukać ponownie w necie. Ogólnie chyba większość była taka bez obudowy jak te wyżej 90mm. Szukałem ledowych i ich jest bardzo mało a ceny mocno powalały. Najszybciej znajdziesz na H3 ale te znowu ciągną prądu i to jest raczej wada. Uważaj na homologację, bo większość sprzedawanych lamp ich nie ma. Jak będzie drogo tzn, że jakaś homologacja jest.
Tak na szybko znalazłem coś takiego https://motopasja.pl/pl/p/KAPPA-REFLEKTORY-HALOGENY-LED-KS322/13541 ale to nie jest do końca to.

Warto też przeczytać przepisy https://moto-kaplan.autokult.pl/28974,lightbary-i-halogeny-w-motocyklach-czy-i-kiedy-dodatkowe-oswietlenie-jest-zgodne-z-prawem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-16 18:15:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Szybkie pytanie, czy chcesz zwiekszyc ilosc swiatla na jezdni nocą, czy swoją widoczność dla aut z przeciwka?

Jesli to pierwsze to warto zacząć od próby uruchomienia drugiej lampy dodatkowo jako mijania, zewnetrznymi lampami żeby to miało ręce i nogi to naprawdę trzeba pokombinowac albo wydac troche grosza, przy moto z 99 moze to się średnio opłacać.

Jeśli to jest kwestia poprawy Twojej widocznosci na drodze to lampki 0,5-1W dają wystarczająco mnóstwo światła zeby zdecydowanie poprawic widoczność. Kupiłem ledy w miejsce postojowek na wsuwke 5W, po testach wrocilem do zwyklych bo LED 1W w polaczeniu z odblysnikiem dawaly juz za mocno po oczach.

Blendy na reflektorze do ograniczenia wiązki sprawdzą sie tylko jesli źródło światła jest w całości kierowane na odbłyśnik i to źródło samo w sobie nie swieci w kierunku jazdy, tylko wtedy blenda działa jak trzeba. Wlasnie dlatego żarówka H4 ma kapturek na włóknie mijania. Jesli to jest led z wielkim kwadratowym emiterem skierowany swoją płaszczyzną w kierunku jazdy gdzie odblysnik tylko dodatkowo ogranicza straty kierując rozproszone boczne promienie wprzód, to blenda będzie praktycznie bezużyteczna.

Jedyne swiatla gdzie uwazam ze ciezko przesadzic i powinny być jak najlepsze to kierunkowskazy ;)

Oglądałem na aukcjach jakies homologowane lampy led retrofit 9" z odbłyśnikiem to dioda byla przed odbłyśnikiem i skierowana tak, że swiecila tylko do tyłu i w górę, caly reflektor byl tez przedzielony poziomą przegrodą i jako mijania swiecila tylko górna część lampy, analogicznie jak w reflektorze z H4. Coś tego typu
[ img ]

Jeszcze patent który nadal nie jest legalny ale najbliższy praktycznemu bezpiecznemu zastosowaniu to wsadzenie zamiast zwykłych żarówek dobrych markowych lamp typu np Philips ultinon które wzorowo imitują wielkością i pozycją żarnik zwykłej żarówki. Wiązka jest wtedy prawidłowo odcięta i najszybciej można wrócić do oryginalnej konfiguracji bez demolki w motocyklu. Mimo wszystko taki zestaw nie jest legalny.


[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org