Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-12-19 20:18:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-17 11:39:38
Posty: 23
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam

Potrzebuję konsultacji i porady. Od sezonu jesiennego wraz ze spadkiem temperatury mam problem z zapalaniem. Jeżeli moto stoi nieużytkowane przez kilka dni (aku wymieniony 11/2020 na nowy + nowy filtr paiwa, moto stoi pod wiatą okryty pokrowcem) jest problem z odpaleniem moto. Elektrycznie wszystko działa rozrusznik kręci. Wygląda tak jakby paliwo nie dochodziło, podczas przekręcenia kluczyka nie ma też charakterystycznego odgłosu pykania z pompy paliwa. Moto zapala na 1-2 sekundy i gaśnie. Po podgrzaniu pompy (takim żelowym ocieplaczem do rąk lub małym palnikiem z odległości) Fazer zapala i potem nie ma już żadnych problemów.
Pytanie:
1. Czy opisany problem świadczy o uszkodzonej pompie paliwowej? Czy wymiana na nowy zamiennik zamknie temat?

Z góry dzięki za porady, jeżeli jest już taki temat to sorry szukałem i nie znalazłem.

pzd ŁP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-19 20:18:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-12-20 10:37:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja bym zaczął od sprawdzenia czy jak nie przykryjesz pokrowcem to też problem występuje. robi sie zimniej, pod pokrowcem wilgotniej, to i cała elektryka świruje. ogólnie jak jest zimniej trudniej odpalić - u mnie latem moto odpala przy pierwszym pyknięciu, a zimą tw 2-3 przekręcenia potrzebuje.

możesz też spróbowac odpiąc kostki od pompy paliwa i je przeczyścić/psiknąc jakimś sprayem dpo kontaktów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-21 16:48:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
W gaźnikowym fzs 600 zawsze było to samo - jak była wilgoć i zimno - to moto nie chciało palić mimo że kręcił jak wściekły.
Jak się go wsadziło pod koc z farelką to po godzinie palił na dotyk.
Odpalasz oczywiście na ssaniu na maxa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-21 17:53:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Przy jakiej temperaturze takie cyrki są normą?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-21 20:23:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Pikulahay napisał(a):
Przy jakiej temperaturze takie cyrki są normą?

FZS600 '99

Ja stałem zawsze w garażu w którym było +3+5 w zimie i od grudnia do marca miałem problem z odpalaniem...
Ale to było w czasach kiedy siedziałem w garażu w zimie żeby posłuchać silnika. teraz zarzucam pokrowiec w połowie listopada i nie ściągam do połowy lutego :P
No w tym sezonie to pokrowiec zarzuciłem 3 paźdzziernika - a w zasadzie mój kumpel bo ja leżałem w szpitalu - ale za parę dni stawiamy mt-10 na podnośnik i zaczynamy odbudowę :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-22 20:32:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-17 11:39:38
Posty: 23
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
U mnie w FZS 600 2002 r. taki cyrk pojawia się jak temp na zewnątrz wynosi od 2-3 stopni lub mniej. Moto kręci jak wściekły a palić ani myśli. Po chwili zaskakuje i gaśnie po 2 sek. później tak jakby paliwo nie dochodziło. Kiedyś w desperacji wsadziłem pod pompę paliwa taki ogrzewacz chemiczny do dłoni po 10 min moto paliło na dotyk myślałem, że to woda (chrzczone paliwo ze stacji) w pompie paliwa i zamarzło. Generalnie motung widać źle reaguje na wilgoć i niskie temperatury. Ja zapalam na ssaniu tak na max do połowy przesuniętej dżwigni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 02:32:41 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
W dniu, w którym sprzedałem FZS-a zrobiłem nim jeszcze rundkę dookoła komina, Fazer przy odpalaniu nie robił nawet pełnego obrotu wałem. Po nocy już, bo było już po 20 na pewno, przyjechali interesanci już w sumie zdecydowani na maszynę, na dworze było koło 0 stopni. Jaki dostałem strzał w twarz, kiedy wyprowadziłem moto z garażu, a ten juhas odpalił dopiero dosłownie ostatnim tchnieniem akumulatora :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 11:48:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Tak z ciekawości, jest na to jakieś inne rozwiązanie niż moto pod pierzynką gdy temperatura spada poniżej 10*C?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 12:32:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Fz6 na wtrysku :) Zima, lato, mam go już 8 rok i zawsze zapala tak samo, bez zająknięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 12:36:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Bez przesady. Przed wprowadzeniem wtrysku motocykle i samochody jakoś jeździły w okresie zimowym z temperaturami nie takimi jak teraz.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 15:25:51 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Pikulahay napisał(a):
Przed wprowadzeniem wtrysku motocykle i samochody jakoś jeździły w okresie zimowym z temperaturami nie takimi jak teraz.


I myślę, że jak w przypadku samochodów, tak i tutaj podgrzewanie gaźników mogło by poprawić sytuację :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 15:48:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja miałem zasilany gaźnikiem tylko jeden motocykl- hondę VTR, moto zapalało bez problemu nawet w temperaturach poniżej zera. Problemem był długi postój wtedy rzeczywiście trzeba było trochę pokręcić. Dlatego w okresie zimowych starałem się raz w tygodniu zapalić hondę i chodziła do momentu włączenia wentylatora. Z tego co pamiętam to w instrukcji obsługi była informacje że na czas dłuższego postoju należy spuścić paliwo z gaźnika i nalać po łyżce lub łyżeczce oleju silnikowego przez gniazdo świecy. Kawasaki które było z początku lat 80-tych miało już wtrysk który działał jak we współczesnych motocyklach bez zarzutu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 17:16:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
marcingda napisał(a):
i nalać po łyżce lub łyżeczce oleju silnikowego przez gniazdo świecy


Zalanie po łyżeczce oleju do cylindrów i rozprowadzenie go po ściankach cylindrów,to ogólnie zalecają w motocyklach na czas postoju zimowego,aby zapobiec pojawieniu się korozji.


Ostatnio edytowano 2020-12-24 00:39:02 przez Riccardoa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 17:49:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wydaje się to całkiem rozsądne ale już dzisiaj nie ma takiego zalecenia w instrukcji obsługi podejrzewam że że względu na katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 17:55:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
W instrukcji od FZ6 wydaje mi się,że jeszcze widziałem. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org