Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-02-05 12:04:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
sfazowany napisał(a):
zmień i powiedz co to dało i tyle.


Dokładnie. :thumbup:
Najlepiej jeszcze jedź na hamownię i zmierz przed i po zmianie.Wtedy będzie widać efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 12:04:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-02-05 19:51:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Riccardoa napisał(a):
zmień i powiedz co to dało i tyle.

Przy najbliższej okazji tak zrobię.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

-- 2021-03-31 18:43:39 --

Witam.

Obiecałem pomiary, więc dzielę się wynikami.
Tylko niestety jako, że jestem po operacji nie jeździłem tylko na stopce zapinałem biegi i pałowałem (proszę nie jechać na mnie).

Otóż u mnie jest filtr K&N i wydech IXIL.
Przy nastawach C1 i C2 = 0, lambda na jałowym wynosi 0,92 (bogato), ale jak rozpędzałem na stopce do 6 biegu to lambda wchodziła na 1,13 (ubogo).
Zwiększałem wartości aż doszedłem do C1 i C2 = 14 i wtedy na jałowym lambda wynosi 0,89, a przy rozpędzaniu na każdym biegu lambda wynosiła 0,98 (OK).
Wypada jeszcze sprawdzić pod obciążeniem, ale to już jak wrócę do pełnych sił :)

Może komuś ta informacja się przyda.

P.S.: Przy zmianie w ECU map (migający lub świecący CHECK) nie zauważyłem jakiś zmian w AFR.

Pozdrawiam

-- 2021-03-31 19:22:32 --

Witam.

Obiecałem pomiary, więc dzielę się wynikami.
Tylko niestety jako, że jestem po operacji nie jeździłem tylko na stopce zapinałem biegi i pałowałem (proszę nie jechać na mnie).

Otóż u mnie jest filtr K&N i wydech IXIL.
Przy nastawach C1 i C2 = 0, lambda na jałowym wynosi 0,92 (bogato), ale jak rozpędzałem na stopce do 6 biegu to lambda wchodziła na 1,13 (ubogo).
Zwiększałem wartości aż doszedłem do C1 i C2 = 14 i wtedy na jałowym lambda wynosi 0,89, a przy rozpędzaniu na każdym biegu lambda wynosiła 0,98 (OK).
Wypada jeszcze sprawdzić pod obciążeniem, ale to już jak wrócę do pełnych sił :)

Może komuś ta informacja się przyda.

P.S.: Przy zmianie w ECU map (migający lub świecący CHECK) nie zauważyłem jakiś zmian w AFR.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-12 12:26:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-11 17:42:32
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S1 FAZER
Powiedz mi w jaki sposób odbywały się pomiary C1 i C2 to pomiary na tłokach wewnętrznych i zewnętrznych mają różne temperatury pracy jak ustaliłeś że 14 jest ok dla obu ? druga sprawa czy masz kata przed ixilem? mając możliwość sprawdzić AFR -jesteś w stanie sprawdzić na std filtrze powietrza? pół forum czeka na takie info bo c1 i c2 w wykonaniu Yamahy to czarna magia mam założonego LV bez Cata (wydech zakładany u dealera) i parametry z którymi go kupiłem to C1=-9 C2=6 zabawa w tych ustawieniach może skończyć żywot głowicy dlatego badanie którego się podjęłeś może być kamieniem milowym dla forum


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 15:15:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Tak jak wspomniałeś, parametry C1 i C2 to temat nieznany i nigdzie nie ma info.
Posiłkowałem się serwisówką, że C1 to wtrysk 1 i 4, a C2 to wtrysk 2 i 3. Dodatkowo znalazłem filmik, który zamieściłem w wątku (jest na 2 stronie) i tam też wynika, że parametrami C1 i C2 steruję się czasem wtrysków. Podejrzewam, że jest to przesunięcie mapy paliwa o daną wartość dla wtrysków w C1 i C2.
Nie mam możliwości sprawdzenia czy AFR będzie prawidłowy dla wabrycznego filtra i wydechu, gdyż moto już takie kupiłem. Ale parametry C1 i C2 były po 0, a dodatkowo świece były jasne czyli za ubogo. I to samo potwierdził pomiar AFR.
Co prawda mierzyłem na postoju na centralnej stopce rozpędzając moto na każdym biegu. Za miesiąc będę mógł już jeździć (w lutym miałem opercaję) to zrobię pomiar AFR na drodze, aby było obciążenie i wtedy się okaże.
Ale podejrzewam, że będzie OK, bo już po pracy silnika na wolnych obrotach słychać, że równiej pracuje i lepiej na gaz reaguje, niż jak go przyprowadziłem. A dodatkowo później świece prawdę powiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 15:57:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Wg wielu for C1 C2 nie odnoszą się do cylindrów:
https://r1r6.pl/rozwi-zania-problemow/t ... t8917.html
https://www.r6-forum.com/threads/how-to ... nt.448562/

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 17:25:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Widziałem to.
A oglądałeś film, który ja zamieściłem? Ewidentnie widać co się dzieje w FZ6.
Jedynie co mi się nasuwa to to, że ECU, które ma 4 parametry C to tak może pracować, że one zależą od obrotów i TPS.

Najlepiej jakby ktoś od źródła zdradził tajemnicę.
Może jest ktoś na forum, który ma znajomości u YAMAHY i by coś się dowiedział?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 17:36:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Widziałem ale nie wiem co oni tam pokazują na tych miernikach bo napewno nie skład spalin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-13 18:03:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Na tych miernikach jest właśnie pokazany czas wtrysku w ms jaki ustawia ECU na dwa wtryski.
Skład mieszanki pokazują później jak włączyli analizator spalin i widać, że lambda się zmienia jak zmieniają parametry C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-15 12:26:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-11 17:42:32
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S1 FAZER
idąc dalej tropem bo śledzę wątki na ten temat od ponad roku i spokoju mi nie daje:) idąc na plus w parametrach c1 i c2 idziemy do bezpieczniejszego zalewania świec niż wypalania gniazd zaworowych ? czy jest to pewne i czy mogę prosić o materiał który to potwierdzi ? druga sprawa ja mam założonego LV z decatem zatem piotrek11086 interesuje mnie zmiana samego filtra na org nawet pożyczonego gdzieś od kogoś na czas pomiarów (nawet nieśmiałym nakłaniać do kupowania nowego do badań) druga sprawa jak wyłapałeś że AFR zgadza się na wszystkich tłokach ? skoro wydech to wypadkowa pracy 4 tłoków


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-15 13:12:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2316
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pożyczyc od kogoś z fz6 oznacza że ten ktoś będzie musiał dogrzebać sie do filtra, trochę angażujące biorąc pod uwagę budowę fz6 ;)

Kup papierowy filtr i flaszkę i wyslij koledze kurierem, moze wtedy przetestuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-15 13:45:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Przemoszn, no niestety nie jestem w stanie wyłapać AFR dla każdego z cylindrów. Posiadam zewnętrzną sondę AFR, której używam do strojenia instalacji LPG (no i 2 auta na DET3 zrobiłem :)) i tylko wypadkowy AFR można zmierzyć. Jeżeli chciałoby się każdy gar mierzyć to trzeba tulejki, sondy i spawarka.
Ale biorąc na logikę to ECU steruje po dwa wtryski tak samo, bo wysterowywuje je z jednego wyjścia (jest na schemacie), więc tymi parametrami C to jest przesunięcie (jakby dodatkowa korekta) dla całej mapy paliwa.
Możliwe, że ECU które posiada 4 parametry C, to te parametry odpowiadają za dawkowanie w określonych obrotach i obciążeniach.
Zresztą widać, że ECU w FZ1 czy R6, R1 wygląda zupełnie inaczej niż FZ6. W FZ6 jest Mitsubishi, a te pozostałe to Denso (ale nie jestem pewien).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-16 09:47:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-11 17:42:32
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S1 FAZER
a rozłożenie wydechu przy katalizatorze lub decat pipe'ie i wejście do konkretnego kanału (wew i zew) czy byłbyś tak miły i odpowiedział czy idąc na plus w ustawieniach c1 i c2 idziemy w bezpieczniejszą dla silnika stronę ? sfazowany użytkownicy forum i ogólnie motocykliści to nie samochodziarze to fanatycy którzy sobie pomagają druga sprawa podejrzewam ze dawca filtra chętnie skorzysta z pomiarów by poprawić pracę silnika z tego co widzę Yamaha ustawiała to na zasadzie wróżby z kart biorąc pod uwagę jak różne posiadamy ustawienia

piotrek11086 sprawdzałeś ustawienia c1 i c2 na +15 jak podają źródła Hamerykańskie? i oczywiście czekamy na badania terenowe pod obciążeniem :)

na prawdę korzystając z tego że ten wątek żyje chciałbym doprowadzić temat do deski by potomni też wiedzieli o co chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-16 13:05:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2316
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
O ile te ustawienia to rzeczywiscie to co wyszło z fabryki, nie podejrzewam yamahy o ustawianie tych parametrów na pałę. Średnia ilość poprzednich właścicieli obecnych fz6 nie mieści się na jednej ręce, a po samym forum widać że ludzie lubią poeksperymentować zmieniając parametry na czuja. 3mam kciuki, ja w końcu swoim fz6 nie byłem na pomiarze spalin i nie ruszałem tych parametrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-16 14:37:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Przemoszn, tak idąc na + z ustawieniami zwiększamy dawkę paliwa. Na AFR było to wyraźnie widać.
Tak jak mówiłem, jak lekarz powie, że już mogę normalnie funkcjonować to napewno sprawdzę AFR na drodze pod obciążeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-24 09:45:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-11 17:42:32
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S1 FAZER
piotrek11086 mamy już jakieś wieści z testu pod obciążeniem ? Lekarz w końcu Cię wypuścił na drogę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org