Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-05-02 17:59:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-01-31 02:41:49
Posty: 20
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2003
Chcę zmienić oryginalną kierownicę na szerszą Renthal 758 https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorc ... rod/466577 . Pierwszy raz to robię, więc prosze o jakieś porady wskazówki,żeby to dobrze zrobić.
Z opisu wynika, że kierownica ma średnicę zewnętrzną 22 mm , a wewnętrzną 14 mm. Szerokośc kiery to 73.3 cm

1.W jaki sposób zamontować żeby wszystko było stabilne i nie obracalo się.Chcę uniknąć wiercenia itp.
2.Podejrzewam że manetki i ciężarki oryginalne nie będą pasować. Czym się kierować przy ich doborze? Aby pasowały tylko na średnicę czy też długością ciężarków i manetek ? Mogę prosić o jakieś przykładowe linki do takich ,które by pasowały do tej kiery?
3.Ta kierownica nie ma chyba gwintu wewnętrznego do przykręcania ciężarków tak jak oryginał.Na jakiej zasadzie działa zamontowanie ciężarków "uniwersalnych".Podczas wkręcania śruby środek się rozpręża jak kołek rozporowy?
4.Jakie opinie macie n/t szerszych kierownic w fazerze ?Zalezy mi żeby uzyskać wygodniejszą pozycję dla nadgarstków i większą kontrolę w zakrętach.

miłej majówki :moto: :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-02 17:59:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-05-03 09:05:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hej, polecam napierw sprobowac podwyzszenie kierownicy, dużo daje a mało kosztuje. Akcesoryjne ciezarki są niemal wszystkie aluminiowe i jak wspomniałeś montuje się je rozporowo. Oryginalne ciężarki są stalowe, ciężkie i powinny takie być ponieważ są dobrane do motocykla w celu redukcji wibracji i prawidłowego wężykowania przedniego koła. Zmiana kierownicy i ciężarków może zmienić tą charakterystykę, może się nieco poprawić a może bardzo popsuć.

Nowa kierownica moze w pelnym skrecie wchodzic na bak lub owiewkę. Potrzebujesz nowych gripow, chyba ze uda Ci sie hakims cudem zdjac stare tak, zeby ich nie zniszczyc. Mozesz tez miec problem z sieganiem kabli i linek do dalej odsunietych manetek.

W fz6 dawalem podwyzszenie kierownicy w celu poprawy ergonomii w trasach i zdecydowanie polecam risery, kupilem takie z roznymi podkladkami zeby dopadowac sobie wysokosc i to rowniez sie przydalo, maksymalna grubość była już zbyt wysoka. Małe grubosci dają duże zmiany. Poprawiła się ergonomia pleców. Inny kąt ramion wzgledem kąta widelca rownież zmniejszył ilosc potrzebnej sily do przeciwskretu wiec jazda stala się nieco mniej wymagająca. Nie ma co przesadzać bo wtedy tracimy na precyzji.

Kierownica w fzs i fz6 wydawala mi sie akurat na szerokość, dobra na jazde w korkach. Teraz w becie mam z 10cm szerszą i jest słabo miedzy autami :)

Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 13:58:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-01-31 02:41:49
Posty: 20
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2003
sfazowany napisał(a):
Hej, polecam napierw sprobowac podwyzszenie kierownicy, dużo daje a mało kosztuje. Akcesoryjne ciezarki są niemal wszystkie aluminiowe i jak wspomniałeś montuje się je rozporowo. Oryginalne ciężarki są stalowe, ciężkie i powinny takie być ponieważ są dobrane do motocykla w celu redukcji wibracji i prawidłowego wężykowania przedniego koła. Zmiana kierownicy i ciężarków może zmienić tą charakterystykę, może się nieco poprawić a może bardzo popsuć.

Nowa kierownica moze w pelnym skrecie wchodzic na bak lub owiewkę. Potrzebujesz nowych gripow, chyba ze uda Ci sie hakims cudem zdjac stare tak, zeby ich nie zniszczyc. Mozesz tez miec problem z sieganiem kabli i linek do dalej odsunietych manetek.

W fz6 dawalem podwyzszenie kierownicy w celu poprawy ergonomii w trasach i zdecydowanie polecam risery, kupilem takie z roznymi podkladkami zeby dopadowac sobie wysokosc i to rowniez sie przydalo, maksymalna grubość była już zbyt wysoka. Małe grubosci dają duże zmiany. Poprawiła się ergonomia pleców. Inny kąt ramion wzgledem kąta widelca rownież zmniejszył ilosc potrzebnej sily do przeciwskretu wiec jazda stala się nieco mniej wymagająca. Nie ma co przesadzać bo wtedy tracimy na precyzji.

Kierownica w fzs i fz6 wydawala mi sie akurat na szerokość, dobra na jazde w korkach. Teraz w becie mam z 10cm szerszą i jest słabo miedzy autami :)

Załącznik:
universal-bar-riser-kit-for-standard-and-fatbars-9ab.jpg

Dzięki :) Zrobię tak, że zamówię kierownicę, ciężarki i wtedy spróbuje przełożyć gripy, a jak się nie uda to zamówię nowe.Czytałem na jakimś angielskim forum , że ta kierownica poprawia dużo komfort w FZS, ma inny kształt i jest chyba najbardziej optymalna, mimo że nie jest wyższa. Zamówiłbym te risery, ale problem jest taki ze jestem dosyć wysoki, mam długie ręce, a ta kierownica jest dla mnie za wąska i męczą mi się łokcie,a tak przeniósłbym trochę ciężar na barki. Później może ewentualnie zamówię risery.Szersza kierownica chyba za bardzo mi nie będzie przeszkadzać bo lusterka w polifcie wychodzą co najmniej 5 cm poza obrys kierownicy.A mógłbyś podlinkować te regulowane risery pasujące do Fazera? Dedykowane pewnie będą sporo droższe ale te uniwersalne są w przystępnych cenach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 19:18:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie widze ich na allegro, szukaj jako unibersal bar risers 22mm.

Moze za bardzo leżysz na kierownicy podczas jazdy? Trzeba nogami ściskać bak i napinac dolny odcinek pleców, wtedy praktycznie nie opierasz sie o kierownice i ramiona przestają sie męczyć. Prawde mowiac kierownice powinno sie tylko delikatnie trzymac luznym chwytem do obslugi manetek ale nie opierac sie o nią, jak sie wzmocnią nogi i plecy to ramiona baaaardzo odpoczywają. Podobnie jest ze stopami, jesli na podnozkach opierasz srodkiem stopy (na "kaczke") a nie najszerszą częścią blizej palcow to z automatu bardziej opierasz sie o motocykl rekami. Jak stopy są na podnozkach prawidlowo to o wiele latwiej jest się zakotwiczyć w moto dolną częścią ciała.

Mozesz tez sprawdzić inne pozycje klamek, powinny isc w linii ramienia, jesli są za wysoko te czesto nadgarstek jest wtedy trzymani niżej co bardziej meczy ręce. Jesli obie klamki masz za nisko to na probe poluzuj delikatnie kierownice i całą uchyl w górę doslownie o piczy kłak i przejedz sie na próbę.

Daj znac czy te drobne zmiany dały Ci jakieś odczuwalne różnice, czasem naprawde drobne ustawienia bardzo poprawiają komfort.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 20:02:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-01-31 02:41:49
Posty: 20
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2003
Robiłem tak jak mówisz.Wszystko regulowałem pod siebie - kierownice , klamki, dzwignie biegów, nawet zamontowałem tank gripy żeby mieć lepsze trzymanie motocykla.Nie było tragedii, ręce nie bolały ale mogłoby byc bardziej komfortowo.Zamówiłem juz kierownice , co wg opini w necie i tak poprawia komfort i jazdę w zakrętach. Później jak bedzie trzeba to zamontuje te risery z regulacją i dam znać po pierwszej przejażdzce, mam nadzieje w nastepny weekend.Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 20:05:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to spoko, malo kto reguluje cokolwiek pod siebie po zmianie moto ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org