Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-08-10 15:02:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Cześć,
czy ma ktoś może pomysł, co mogło być przyczyną poniższych uszkodzeń X-ringów?

DID ZVMX 530. Problem występuje na 7 czy 8 ogniwach, zarówno po lewej, jak i po prawej.
Łańcuch ma zaledwie 7 tys. km przebiegu (wymieniony na przełomie marca i kwietnia), był smarowany sprayem co 500km, od 1kkm jeździ na Scottoilerze.
Nigdy nie miał kontaktu ze szczotką ani ze środkami czyszczącymi. Nie psikałem też na niego bezpośrednio myjką ciśnieniową. Styl jazdy mam raczej dość łagodny.
Naciąg nadal jest w normie - był ustawiany 5 tys. km temu, osiowość koła również jest ustawiona poprawnie.

W Larssonie oczywiście przy zgłoszeniu reklamacji wciskają mi, że to nieprawidłowa eksploatacja, bo "jest brud na ogniwach" ( szczegół, że mój poprzedni łańcuch był dużo bardziej zaniedbany a jakoś 28 tys. km przeżył i żadna uszczelka mu nie wypadła... ).


Załączniki:
xring.jpg [309.73 KiB]
Pobrane 278 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 15:02:58 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-08-10 15:44:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Hej
A jaki masz olej w skocie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 15:49:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Hej,
standardowy niebieski - nie zużyłem jeszcze tego, który przyszedł "w pakiecie" z urządzeniem. Otwarcie mam ustawione na tyle mocno, żeby widzieć, że na rolkach jest ciągle trochę oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 16:13:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Larson p.doli glupoty, niech odpisze Ci ktoś, kto ma pojęcie o motocyklach. Zignoruj tą odpowiedź o brudzie na łańcuchu i gnęb ich dalej. Nie jezdzisz w offroadzie z wahaczem zanurzonym w blocie. Jeśli nie osłabiłeś gumek żadną chemią i jeździsz normalnie to nie ma za bardzo możliwości zebyś przyczynił się do takiej awarii. Napęd pracuje prosto? Nie kosi go? To by mogło powodować dodatkowy stres na bokach lańcucha. Blue7 miał kiedyś podobną wadę w łańcuchu w nowym tracerze, zdaje się yamaha wymieniła napęd na gwarancji i nie byl to odosobniony przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 16:19:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Nic no, roznituję go i wyślę wraz z formularzem do nich. Oni niby maja to przesłać do DIDa na "ekspertyzę". Jak tamci również się wypną to chyba zaangażuję w temat UOKiK...
Co do ewentualnego przekoszenia napędu - sprawdzałem to ich cudnym narzędziem, było wszystko OK, wizualnie tez wygląda to tak, że łańcuch idzie "w linii". Na poprzednim zestawie napędowym było lekkie przekoszenie, a mimo to żadnej uszczelki to nie załatwiło. Przednia i tylna zębatka są wytarte w takim samym stopniu po tej samej stronie. Gdyby było przekoszenie, to jedna byłaby wytarta bardziej po lewej, a druga po prawej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 16:57:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Jeśli nie osłabiłeś gumek żadną chemią

jak jeździłem "na Łańcuchu" to bardzo często go myłem (dedykowaną chemią) - do momentu kiedy nie założyłem scottoiler
nic nigdy się nie działo, łańcuch z tego co pamiętam wytrzymywał 25/30tyś (przy pojemnościach 1000cm3)
ostatni łańcuch DID (w tracer) rozciągnął się nierówno po 3/4 tyś. Pech albo spadek jakości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 21:16:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Larsson to odrxuci bo to uszkodzenie mechaniczne "z winy uxytkownika" sprawa nje do wygrania bo jest brud i nie udowodnisz im ze smarowales itp.
Wysylka do japonii na ekspertyze to 3-4miesiace a oni maja 14dni na odpowiedz wiec masz pewne jak w banku ze to odrzucą.

To jest dokladnie to o czym mowilem wczorwj w temacie o napedach - did sie bardzo mocno popsul w PL i mamy kolejny tego dowod...

Niestety wiem jak dzialaja inni dystrybutorzy - i przy tej fotce napedu z wyrwanymi oringami masz 100% odrzucenie z winy uzytkownika bo:
- lancuch zle uzytkowany
- lancuch uszkodzony szczotka
- lancuch niesmarowany
- lancuch zbyt mocno naviagniety
- lancuch zanieszczony z winy uzytkownika bo to lancuch pnroad a tam jest brud etc etc... wybierz dowolne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 21:47:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
rhazz
Czy afam przyjmie taką reklamację?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 21:52:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
tuzmen napisał(a):
rhazz
Czy afam przyjmie taką reklamację?

Powiem Ci szczerze jak forumowicz jeden drugiemu - od 3 lat mielismy 1 reklamacje na krzywa zebatke tyl - byla przekoszona osiowo i okazalo sie ze cala seria tej referencji jest zle zrobiona - na lancuch nigdy.
Co do reklamacji - jesli odda mi to forumowicz z takim opisem Z to osobiscie mu ta reklamacje podpiszę.
Jesli chodzi o kowalskiego z ulicy - nasz dzial reklamacji odrzucilby to z takimi samymi argumentami. Jesli klient by sie uparl - wyslalibysmy do Afama i pewnie by wzieli " z uwagi na dobra wspolprace z najwiekszym dystrybutorem" ale taka sytuacja sie nie zdarzyla bo na set sprzedanych lancuchow - NIE BYLO REKLAMACJI :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 22:11:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
rhazz
No właśnie, w niektórych branżach gwarancja to abstrakcja typu "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi"
Sznuję Twoje podejście ale jak sam piszesz sklep nie może brać na swoje barki jakiejś lipy producenta, a oni polaków i tak oleją tą pseudoekpertyzą
Szacun także dla yamahy że te didy wymieniała.

Z innej strony przyznam się że kiedyś załatwiłem łańcuch na cacy myjąc ją zasadą (taki śiuwaks do mycia sliników) i jakie moje ździwienie że na drugi dzień 99% oringów wylazło jak dżdżownice po deszczu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 22:57:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Rhazz, rozumiem co masz na myśli, ale taka ocena na podstawie zdjęcia z flashem z bardzo bliska to jak... oceniać laskę na podstawie zdjecia wnętrza ucha, albo zbliżenia na plombę w zębie. Na zdjęciu widzę łańcuch aż mokry od smarowania, daleko mu do przesuszonego, zaniedbanego łańcucha. Fotka wygląda niekorzystnie, ale jesli ktoś kuma fotografię, to wie, że nawet nowy lańcuch po dniu jazdy można tak cyknąć, że będzie wyglądał na śmietnik. Faktycznie można by go choć opłukać przed zrobieniem fotki do reklamacji, ale mimo wszystko, uważam, że taka weryfikacja i odrzucenie reklamacji na podstawie zdjęcia to bzdury. W ten sposób mogą odrzucić każdą reklamację.

Nawet tacy amatorzy jak my, wiedzą, że należałoby po dokładnym umyciu szczegółowo obejrzeć metal w poszukiwaniu nietypowych cech zużycia, sprawdzić stopień otarć od wewnetrznych stron ogniw, zmierzyć suwmiarką stopień rozciagnięcia, starcia rolek itp itd. Jeśli brud spowodował uszkodzenie oringów, to nadal tam jest, wystarczy rozpiąć kilka ogniw i zobaczyć czy ten brud tam rzeczywiście jest. Jeśli guma była zaatakowana chemikaliami, to cały oring po zdjęciu z ogniwa łatwo się rozerwie w porównaniu do nowiutkiego, pod lupą może bedzie widać, że jest spuchnięty lub popękany, a może nawet stopiony przegrzanym łańcuchem.

To nie skarpety z decathlonu żeby na widok dziury na palcach powiedzieć że klient musi obciąć paznokcie i zamknąć temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 23:01:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Dodam od siebie, że mam oryginalnie założonego w fabryce DIDa w Fz6, aktualnie mam przebieg 34 000km i oringi mają się doskonale. Ogólnie dbam o łańcuch dość mocno, ale nigdy go nadmiernie nie czyszczę, nie zawsze jest idealnie czysty, jedynie przecieram szmatką nasączoną naftą, nie używam szczotki. Brud wylatuje pod wpływem siły odśrodkowej. Według mnie jakość DID się pogorszyła i to mocno, do Fz6 w 2009 roku potrafili dawać dobrej jakości łańcuchy, do Tracera 900 już niekoniecznie (przykład blue7).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 23:18:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
sfazowany napisał(a):
uważam, że taka weryfikacja i odrzucenie reklamacji na podstawie zdjęcia to bzdury. W ten sposób mogą odrzucić każdą reklamację.

Odpowiedziales sobie na pytanie. Dystrybutor gowno zarabia na tym naledzie - szczegolnie w dzisiejszych czasach kiedy co drugi pajac wystawia towar w hurtowej cenie na allegro (wiem wiem wolno im)
Co za tym idzie - nie w interesie dystrybutora jest zeby taki naped uznawac i jesli mozna sie przyczepic to na bank to zrobia bo nikt nie wezmie na klate 300-500zl zeby zrobic komus dobrze skoro mozna odrzucic z pwoodu...jakiegokolwiek :)
Mowie Wam jak to wyglada od strony zwyklego kowalskiego. Ja osobiscie mam rowniez mozliwosc akceptacji takiej reklamacji bez ogladania - i to druga strona medalu.
To jak z akumulatorami - jesli aku spadnie ponizej 10V - niezaleznie z jakiego powodu - to jest to zla obsluga uzytkownika lub problem instalacji pojazdu - 10/10 odrzuconych.
Sa takie towary ktore sie latwo odrzuca (dla kupujacych niestety dla sprzedajacych stety) - tak to niestety dziala.
Nawet jesli ten lancuch sie urwie w czasie jazdy bo bedzie mial wadliwe ogniwo - to wina bedzie uzytkownika ze bla bla bla bla...
Jesli sprzedajacy bedzie chcial odrxucic - to odrzuci - taka jest smutna prawda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-10 23:38:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To oznacza, że gwarancje są tylko wirtualne i cofamy się do czasów PRL kiedy po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzględniało się, nawet jeśli z papieru zamiast kiełbasy odpakowałeś g... gruby sznurek. Tym bardziej bym walczył o swoją rację, nie może byc tak, że dystrybutor wypiera się odpowiedziaoności. Sorry ale do sprzedawców jakichkolwiek przekaz mam jeden, sprzedajesz - ryzykujesz. Jak nie chcesz ryzykowac to nie wchodzisz w ten biznes. Odrywanie kuponów kiedy wszystko idzie gladko i wypieranie się odpowiedzialności kiedy zdarzy się potknięcie to dziadowanie a nie biznes. Trudna sytuacja na rynku to żaden argument, sorry. Mogli pójść w mniej ryzykowny biznes, sprzedaż piasku, hulajnóg albo innych "dóbr". Jeśli sklep dalej trywialnie odrzucać będzie reklamację to bym spróbował dowiedzieć się w pzmot-cie czy rzeczoznawca jest w stanie zrobić oględziny takiego lańcucha, ile by to kosztowało i uderzył z tym jeszcze raz do dystrybutora i ostatecznie do UOKiK. Jest to dla mnie o tyle dziwne, ze ostatnimi laty choc rzadko coś reklamuję to zawsze pozytywnie to było rozpatrywane i mam dobra opinię o sklepach i sprzedawcach. Widać, że wiara w zadowolonego klienta jakaś jednak jest i bardzo dobrze. Wspomniany wcześniej decathlon i np ikea to wzory prawilnej obsługi klienta. Na allegro też mi sie zdarzyło pozytywnie zalatwić zwroty czy reklamacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-11 00:10:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Zupelnie sie z Toba zgadzam. Ale stoję po drugiej stronie barykady i tutaj mam odmienne zdanie. Masa ludzi to oszusci i niestety trzeba byc na to przygotowanym. Miejsce w ktorym pracuje to nie jest sklepik z 3 lancuchami i nie zalezy mi na tym zeby uwalac ludzi i odrzucac reklamacje - dzieje sie tak bo w wiekszoaci przypadkow to reklamacje sa z winy uzytkownikow. Lancuch zajechany chemia, akumulator zostawiony ze swiatlami do glebokiego rozladowania, filtr dowalony kluczem ze pekla uszczelka, klocki spalone przy pierwszym hamowaniu itp itd.
Ostatnio klient oddal mi zuzyty lancuch w pudelku po nowym jako zwrot i cisnal ze mu taki sprzedalismy. Inny kupuje crashpady i oddaje mi zestaw bez polowy srub twierdząc ze ich nie bylo...
Sory ale sa czasem takie akcje ze rece opadaja.
Nie wrzucam wszystkich do jednego worka ale co raz czesciej wychodze z zalozenia jak dr House - WSZYSCY KŁAMIĄ.

Dlaczego nikomu na tym forum nie sprzedalem dida? Bo nie chce uznawac lub odrzucac rekalamcji ktore sie pojawiaja dosc czesto.
Na forum zestaw z Afama kupilo juz lekko 50 uzytkownikow - czy ktos jest niezadowolony? Nikt :) i oby tak zostalo.

Wracajac do tematu - z doswiadczenia Ci powiem to jak klient bedzie pisal odwolania to w najlepszym wypadku dostanie jakis rabat na nowy. Ale przy napedzie takim jak tutaj - sprawa jest z gory przegrana. Larsson to wezmie wysle fotke do japonii bo szkoda kasy na wysylke lancucha i za kilka miesiecy dostanie kilkustornivowe wypracowanie w krzaczkach dlaczegk to niemozliwe zeby te oringi pekly...po czym napisza do klienta ze producent w japonii stwierdxi ze to niemozliwe. :)
.polecam kupowac w znanych zrodlach - gdzie nie bedzie problemu z ewentualna reklamacja (po znajomosci) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org