Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-01-24 10:27:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-24 10:18:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Szukam
Witam,

Znalazłem ładny model ale po sprawdzeniu Vin pokazuje, że motocykl jest zablokowany do 57 kW.

Po przeszukaniu internetu nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak to odblokować.

Czy może teraz ma ktoś wiedzę na ten temat lub miejsce gdzie wykonują takie usługi i w jakich kwotach ?

Nr Vin: JYARJ14B000000840

Jak by ktoś chciał sprawdzić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-24 10:27:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-01-24 15:06:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2323
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Za mojej kadencji od 2018 nikt nie robił tu na forum takiego odblokowania, tak jak napisałeś ciężko określić co trzeba zrobić. Może to być ogranicznik na rolgazie, może być komputer. Googlając kiedyś znalazłem jakieś wskazówki do uziemienia jednej z nóżek złącza modułu silnika do odblokowania pełnej mocy. Może okaże się że trzeba wymienić cały ECU i zgrać go z immobilizerem. O innych ogranicznikach typu restrykcyjne doloty nie słyszałem. Obstawiam blaszkę na osi przepustnicy i coś z ECU, niestety nigdy nie miałem osobistego kontaktu z taką wykastrowaną fz6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-24 17:55:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-24 10:18:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Szukam
Kontaktowałem się z 2 miejscami które zajmują się tego typu sprawami.

W jednym mi powiedzieli 2000 zł, że blokada jest na przepustnicy, ECU i być może króćce ssące.

W drugim miejscu dowiedziałem się że te modele przeważnie są blokowane mechanicznie i koszt takiej usługi 500 zł ewentualnie pomiary mocy 200 zł.

Jest filmik jak ktoś podpina do masy 2-gi pin z kostki, ale czy rzeczywiście to pomaga tego się nie dowiedziałem.

Sprawdzę jeszcze inne serwisy, może coś się wyjaśni


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-25 09:28:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2323
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Koniecznie daj znać, cenna wiedza dla innych na przyszłość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-25 11:12:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
osobiście polecałbym poprosrtu poszukać innego modelu. odblokowanie to jeden temat, zmiana danych w papierach jest potem problematyczna. Dizycznie możesz latać, ale jak coś pójdzie nie tak i zrobisz sporą szkodę, ubezieczyciel zobaczy że masz blokade i może zażadać sprawdzenia motocykla czy był zblokowany, i jak okaże się że nie - no to się wypnie. Słyszalem o takiej sytuacji (znajomy znajomego) który własnie taką sytuację miał, uratowało go to ze jego moto było zblokowane, więc ubezpieczyciel blokade znalazł w motocyklu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-25 12:39:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-24 10:18:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Szukam
Trafna uwaga, nie pomyślałem o tym.

Rzeczywiście w tym miejscu co chcieli 2000 zł
wspominał że jak bym chciał papiery do rejestracji to 600 zł dodatkowo.
W tamtym momencie pomyślałem że po co mi takie papiery ale teraz ma to sens.
Rzeczywiście lepiej poszukać innego modelu.
Dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 21:15:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Relogio napisał(a):
wspominał że jak bym chciał papiery do rejestracji to 600 zł dodatkowo.

to nie wszystko. Przerabiałem temat szukając MT07 dla żony (większość na A2 ale odblokowana). Papiery z serwisu to jedno, ale kontaktowałem się z diagnostami, generalnie większość mówiła że nie podejmuje się tematu zmiany danych w pojeździe, a dwóch którzy podjęliby się tego poza dokumentem z serwisu chcieli tez papierów z hamowni (to akurat do załatwienia ale też koszty) oraz papierów homologacyjnych od producenta. Tu był duży problem, bo ASO powiedziało że nie ma jak mi tego wydać, importer to powinien mieć, a importer nie odpowiadał na maile. Jak szukałem rozwiązania to ludzie w necie rejestrowali na rok motocykle za granicą, w Czechach gdzie łatwiej było zarejestrować na pełną moc i potem je przerejestrowywali na Polskę z powrotem.

jeśłi udało mi sie ciebie zniechęcić to super, ogólnie jestem przeciwnikiem odblokowanych motocykli na A2. Dla mnie to motocykle z wadą prawną. Przeszkadza mi to dla tego że jak w 2019r szukałem moto dla żony, to to była plaga - jeśli model od dealera wychodził w formie zblokowanej lub nie, to jakies 90% dostępnych sprzętów miało papiery na A2 ale było odblokowane. to jakaś paranoja, jakieś dziwne myślenie że to "plus". Uczenie młodziaków, którzy nie mają jeszcze pełnego A kombinowania, zamiast uczenia ich umiejętności, co jest zaskakujące, szczególnie że motocykle na A2 są wciąż szybkie i zwinne...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org