Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-01-28 01:40:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-28 01:31:06
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
Cześć,

Sytuacja wygląda następująco:
Pod koniec zeszłego sezonu Moto śmigało aż miło. Na zimę wyciągnąłem aku. Wczoraj włożyłem akumulator i chciałem go odpalić. Pompa działa, rozrusznik kręci a Moto nie odpala. Raz załapał na dosłownie sekundę po czym zgasł.
Akumulator stał w temperaturze pokojowej i był naładowany.

Miał ktoś taki problem? Może ma ktoś pomysł czemu tak się stało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-28 01:40:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-01-28 09:45:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 33
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Zleżała zupa w kotle? Problem z iskrą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 13:58:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
1. Sprawdziłeś błędy? Jest instrukcja na forum jak to zrobić
2. Czy masz czerwony kluczyk i próbowałeś nim odpalić?

Jak moto kręci i nie odpala - IMO może nie puszczać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 14:10:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-28 01:31:06
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
avalar napisał(a):
1. Sprawdziłeś błędy? Jest instrukcja na forum jak to zrobić
2. Czy masz czerwony kluczyk i próbowałeś nim odpalić?

Jak moto kręci i nie odpala - IMO może nie puszczać


Muszę poszukać w takim razie na forum tej instrukcji i sprawdzić bo nie zwróciłem uwagi czy wyskakuje jakiś błąd. Jeśli chodzi o czerwony kluczyk to mam ale nie próbowałem go nim odpalać. Sprawdzę jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu. Moto raz odpaliło na sekundę po czym zgasło. Dźwięk przy próbie odpalenia est taki jakby się paliwo cofnęło do zbiornika. Myślałem czy może zapowietrzył się układ paliwowy?

tomo80 napisał(a):
Zleżała zupa w kotle? Problem z iskrą?


Paliwo stoi w sumie dwa miesiące. Zalałem bak pod koniec listopada do pełna na zimowaniu. Nie powinno się zleżeć. Może problem z iskrą. Zweryfikuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 18:36:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Podnosiłeś bak? Może opuszczając zagiąłeś przewody paliwowe? Czy po przekręceniu kluczyka załącza się pompa na chwilę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 18:56:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-01-28 01:31:06
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n
sfazowany napisał(a):
Podnosiłeś bak? Może opuszczając zagiąłeś przewody paliwowe? Czy po przekręceniu kluczyka załącza się pompa na chwilę?

Sprawdziłem przewody przy opuszczaniu baku aby ich nie przyciąć. Słychać pompę po przekręceniu kluczyka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 21:02:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
podnieś bak ponownie, zerknij czy ci coś nie zamieszkało w airboxie.

generalnie jeśli aku było by walnięte, miał byś problem z zakręceniem silnikiem na start, a z tego co mówiłeś odpalił na chwilkę, więc kręcił.
jesli by to był immobiliser, to też byś nie zapalił, nawet na tę chwilkę. więc te tropy sprawdziłbym "pod koniec".

w 2 miesiące paliwo też raczej nie straciło by własciwości, ale bakiem można by pokręcić żeby troszkę pomieszać„ no bo jednak mogło się rozwarstwić. troszke mało opisaleś, więc będę strzelał zamiast diagnozować, ale moje strzały są takie:
- jednak przygniotłeś jakiś przewód i paliwa nie dostaje. "podpompuj" silnik paliwem kręcąc kluczykiem, potem wyłączając, włączając i tak kilka razy.
- coś zamieszkało w airboxie i paliwa nie dostaje. w sumie możesz to sprawdzić, przy okazji podniesiesz bak, zamieszasz paliwem, sprawdzić czy przewody paliwowe nie są zgniecione oraz czy jakiegoś kabelka nie przyciąłeś.
- coś ci zatkało odpowietrzenie baku i zasysa. raczej nie ta opcja, bo to by pochodził dłużej niż sekunde, ale spróbować odpalić moto z otwartym wlewem nie zaszkodzi
- coś zamieszkało w wydechu i spaliny nie mają jak "uciec"

możesz starając się odpalić lekko podkręcić gaz jak już będzie "prawie łapał". ale tak lekko, jakbyś delikatnie przyspieszał. Tak samo gdy już odpali, i zacznie przygasać, dodaj lekko gazu, postaraj się utrzymać silnik na chodzie. tak żeby się nagrzał, zimą w motocyklu zbiera się wilgoć i woda, na dzień dobry po dłuższym postoju silnik może być lekko zmoczony wewnątrz, warto go rozgrzać żeby odparował. Szczególnie tak jak w fz6 4 gary w rzędzie, każdy cylinder ma inną "fazę" zapłonu, więc na pewno będzie jeden cylinder z zaworami wylotowymi i jeden z zaworami dolotowymi otwartymi, te mogły mieć więcej wilgoci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-01-29 21:57:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Na pewno nic nie miąchałeś? Albo pompa nie daje ciśnienia albo odpiął się mapsensor nie wiem jak dużo diagnostyki jest w fz6 ale mapsensor powinien wyjść w błędach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org