Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-06-06 12:51:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Witam, jakiś czas temu zmieniałem świece,poprzedni właściciel musiał czymś te świece posmarować bo wykręcały się z lekkim oporem a miejscami nawet z dużym,ok jakoś wymieniłem z tym że na 4 szło bardzo opornie kilka razy sprawdzałem zanim poszła na amen czy idzie i wkręca się prosto ,gwint i stara świeca była uwalone jakąś kleistą mazią,zrobiłem ponad 3tyś i chciałem sprawdzić świece (kolor elektrod) i ta 4 wykręca się na 2 obr. i stop, dokręciłem i zostawiłem.Ale przyjdzie za jakiś czas wymienić świeczki i zapewne zerwie się gwint ,czy są jakiś sprawdzone metody naprawy bez zdejmowania głowicy słyszałem o helicoli ,może ktoś ma w podobny sposób naprawione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-06-06 12:51:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-06 13:02:16 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Moj kolega w serwisie samochodowym naprawia tak uszkodzone gwinty w glowicy i to działa. sa specjalne "gwinty" wlasnie te helicoil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-06 15:18:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
ok ,ale czy te gwinty są trwałe? i jak puźniej z kolejną wymianą świec?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-06 20:14:38 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
no trwałe to raczej tak a z wymiana hmmm musze sie zapytac ale mysle ze to tworzy jakby nowy gwint bo to przegwintowujesz i wkrecasz ten helicoil yto jest taka sprezynka jakby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-07 13:08:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Postaram się coś dowiedzieć w tym temacie, jak już będzie tak daleko to dam znać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-09 17:47:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
no i wykrakałem,przy próbie zmiany świec ukręciła się a reszta gwintu została w głowicy , nawet się nie przyłożyłem do odkręcania,chwilowo się wyleczyłem z motorka.jutro coś wymyślę a w między czasie pomysły mile widziane??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-12 20:46:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
Zerwany gwint w głowicy naprawia się metodą tulejowania, tzn. rozwierca się otwór w głowicy, gwintuje się i wkręca się tuleję redukcyjną w ten otwór. tuleja ta ma gwint na zewnątrz który wkręca się w głowice (na klej) i gwint wewnątrz w który wkręca się świeca. Metoda tak trwała jak oryginalny gwint w głowicy i w niczym to nie przeszkadza. Jak miałem XJ to ktoś to robił przede mną bo na drugi dzień po zakupie dojrzałem że było tam właśnie takie coś robione.
Jest też oczywiście metoda wkręcania sprężynki Heli-Coil o gwincie wewnętrznym jak oryginał i zewnętrznym większym w powiększony wcześniej i nagwintowany otwór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-15 20:31:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Witam, sprawa rozwiązana ,znów mogę śmigać, --- kupiłem drugi silnik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org