Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-29 22:33:00 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-01 21:24:04
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Witam. Niestety pogoda już zaczyna się psuc, asfalt juz nie jest taki przyczepny, coraz częściej pada deszcz i jest zimno. A co za tym idzie mniej jezdzi się na moto. Ostatnio zastanawiałem się z racji tego ze w tym sezonie moje fz6 zrobilo juz 22tys km, czy , a jeśli tak to czemu należałoby się przyjzec lub wymienic przez zimę. Aktualny stan licznika to 27tys km.
Czy przy takim przebiegu w ogóle robi się coś w fz6 ? rocznik 2005. Wiadomo, nie mowie o takich rzeczach jak filtry czy oleje, mam na mysli powazniejsze sprawy jak regulacje , czy ewentulanie rozrząd. Moto raczej nie dostawało w dupe, zawsze skrupulatnie pilnuje terminu wymiany płynów i innych niezbędnych rzeczy, poza tym to jednak troche kilometrów w tym sezonie zrobiło i należałby się mu jakiś przegląd... co o tym myślicie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2009-09-29 22:33:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-29 22:46:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Marcyś nie raz zdarzyło mi się zakuwać rozrząd na silniku, ale wtedy nie udzielam żadnej gwarancji i klient na piśmie to podpisuje, że nie ponoszę za to odpowiedzialności. Ogólnie jest to głupota, ale niektórzy wolą zaoszczędzić pare złotych a później kolizja jak się łańcuszek urwie.

Łańcuchy są zakuwane na prasie paru-tonowej ( fabrycznie ), rozkuwa się ręcznie na małej ręcznej prasce, później zakuwa i wygładza. Tylko jest pewne ale ? taka ręczna praska to wcisk rzędu 200kg nawet nie. I w tym momencie powstaje najsłabsze ogniwo, bo tamte były zagniecione ( mowa o sworzniach ) na wcisku paro tonowym a tutaj ledwie 200kg ( wagę podałem około bo nigdy tego nie mierzyłem )

A uświadomię tych co idą po łatwiźnie, to nie o to chodzi że strzeli głowica, ale strzelą zęby na wale korbowym, a tego już się nie napawa i silnik szrot. Są tacy co całe życie latają na zakuwanych i nie neguje tego, ale to są tylko maszyny, każde ogniwo nigdy nie jest jednakowo twarde a jak trafi nam się wada materiału to jest w czarnej dupie.


Grzesiek650 rozrząd u Ciebie dopiero cos koło 40-50 tys km się robi. Jedynie kontrola luzów zaworowych, filtr paliwa, powietrza, oleje itp to jest podstawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-30 09:46:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
wojt@s toś mnie zmartwił troche, bo ewidentnie objawy wskazują ze trzeba łańcuch zmienić a właśnie jeśli przeprowadzić to książkowo to koszt grubo ponad 1000pln. kurde to moj pierwszy moto i odrazu taka historia :( no ale nic jak trzeba to trzeba, dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-30 21:53:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Marcyś ale to koszt raz na 40-50 tys więc nie tragizuj. raz wydasz i masz spokój oprócz podstawowego serwisu.

U mnie kosztuje jakieś 700-800zł tylko do tego dolicz nową uszczelkę pod cylindry, na kolektory ssące, pod głowicę , na kolektory wydechowy i nowe uszczelniacze boczne wału korbowego. A cena jest taka bo musisz rozebrać silnik do zera, zostaje Ci dolna połówka, wał korbowy i skrzynia, wał podnosisz do góry, zakładasz łańcuszek i składasz spowrotem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org