Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-06-09 18:02:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ok, pulsowanie usunięte, tylko jestem ciekaw ile jeszcze wytrzyma sam łańcuch, szczególnie że teraz zmienią mu się warunki pracy. Uważam, że czasem nie warto już tak szukać oszczędności, tym bardziej, że prawdopodobnie teraz po założeniu nowego łańcucha rownież byś odczuł poprawę pracy napędu. Zawodowo nigdy nie łączę elementów zużywanych nowych ze starymi, jedne i drugie nie pasują wtedy do siebie i jeszcze szybciej sie zużywają. Wyjątkiem są okładziny cierne i inne "miękkie" elementy.

Stara zebatka jeśli miała wyrobione dołki i zrobily się głębsze, to dla łańcucha zmieniła sie średnica zębatki i dołki zrobily się bliżej siebie. Przez to kolejne ogniwo zamiast siadać w dołku schodzi na ząb przez co go atakuje i zużywa, przez to dołki robią się niesymetryczne a kły wygladają jak wykrzywione. Teraz jest nowa zębatka i rozciągnięty łańcuch więc rolki znów będą nie pasować do rozstawu dołków i atakować zęby, dodatkowy stres dla łańcucha i znów szybkie zużycie nowej zębatki. Nie pasowanie łańcucha do zębatki moze objawiac się podrzucaniem łańcucha, kleszczeniem, przeskakiwaniem itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-09 18:02:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-06-09 19:33:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tuzmen napisał(a):
toooomelo
Jesteś chyba pierwszy, który przyznał się publicznie do wymiany samej zębatki :-)
Ogólnie, to jak ktoś tak robi, to jest wińczowany za to! :-D


E tam, każdy tak robi, np. czy słyszałeś że ktoś zmienia łańcuch rozrządu z kompletem zębatek?

sfazowany
moja teoria jest taka że skoro zębatka szybciej się zużywa to na nowej łańcuch układa się łatwiej. Ten zabieg wydłuży życie łańcucha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-09 21:24:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Nie ma co porównywać napędu rozrządu, który stale sobie chlupie w oleju do łańcucha napędowego tzw. suchego. Bez wątpienia zgadzam się z tym co napisał sfazowany, cudów nie ma, zużyty częściowo łańcuch, w którym rozstaw rolek z powodu wytarcia jest większy niż nominalnie "zje" szybciej nową zębatkę zdawczą, czy tam tylną i to według mnie cały negatywny aspekt takiego zabiegu, którego absolutnie nie oceniam negatywnie, sam się zastanawiam, czy go nie zastosować, aktualnie mój napęd ma 33 000km nalotu i łańcuch oraz tylna zębatka jest w doskonałej kondycji a zębatka zdawcza ma już asymetryczne zęby, mimo tego napęd pracuje poprawnie. Biorąc pod uwagę niski koszt samych zębatek w zamienniku oraz brak kosztów ich wymiany w przypadku samodzielnie wykonanej wymiany, to naprawdę niewiele się ryzykuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-12 09:04:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Po wymianie zniszczonej i powodującej "pukanie" przedniej zębatki, wczoraj wymiana tylnej.
Tylna nie była mocno zużyta, ale dla dalszej równej eksploatacji łańcucha, wjeżdża nowa.
Mam nadzieję przejechać następne 25.000km na tym samym łańcuchu :-)


Załączniki:
IMG_20210611_144355 600.jpg [222.11 KiB]
Pobrane 266 razy
IMG_20210611_144348 600.jpg [228.92 KiB]
Pobrane 259 razy
IMG_20210611_151327 600.jpg [192.29 KiB]
Pobrane 268 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-12 10:47:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
toooomelo to czekamy na kolejną część gdzie zmieniony zostanie sam łańcuch :lol: w ten sposób powstanie piękna trylogia.
Nie oceniam, nie osądzam - jestem ciekaw tego jakie będą rezultaty i wnioski z tego eksperymentu ponieważ kiedyś w Fazerze tez miałem podobny dylemat. Łańcuch był OK ale przednia zębatka już wykazywała ślady zużycia choć nic się z nią złego nie działo, przebieg był słuszny. A że ja nie lubię jeździć na tykającej bombie to zmieniłem cały układ żeby nic mnie nie zaskoczyło w trasie. Nie jeżdżąc zbyt daleko takie próby mają sens, bynajmniej żeby się przekonać co z czego wynika i czy jedynie zmiana całości napedu jest rzeczywiście słuszna.

Przy okazji może podzielę się ciekawym materiałem który interesuje chyba wszystkich zmotoryzowanych a mianowicie na temat częstotliwości zmiany oleju I zasady nieprzekraczania interwału 10.000km.
Cenna lekcja którą ktoś odrobił dla naszej wiedzy:
https://youtu.be/_XpeFBfV8jg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-12 13:12:49 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
blue7 napisał(a):
toooomelo to czekamy na kolejną część gdzie zmieniony zostanie sam łańcuch :lol: w ten sposób powstanie piękna trylogia.

Planuję następnym razem wymienić kompletny napęd.
Chyba, że... łańcuch dalej będzie dobry. Wtedy znowu wymienię same zębatki! :-D
Zobaczę jak to będzie wyglądało za jakieś 2 lata. Tyle powinno mi zająć przejechanie kolejnych 25tyś. km ;-)


P.S.
Trafił mi się chyba dobry łańcuch. Nie wiem ile przeciętnie robi się kilometrów na DiD 530VX X-Ring. Mi ten przekulał ok.25.000 i zużycie jest niemal zerowe.
A mam go od naszego forumowego kolegi taz1612 :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-12 14:34:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Wszystko zależy jak traktujesz napęd - nie da się określić ile wytrzyma ale przy mądrym używaniu i cywilnym motocyklu 25-30tys to normalny wynik :)
Jak ktos gumuje katuje szarpie bez miedzygazu to łańcuch wyszarpie mu się w 10.
Inna sprawa że jakość dida od paru lat dramatycznie spada i ludzie szukają alternatywy. My np. 100% klientow odsýłamy z Afamem i jest 100% zadowolenia zawsze

Co do wymian podzespołów. 2 przednie zębatki na 1 tylną - łańcuch w zależności jak kto dba i używa ale zgadzam się z poprzednikami że tylko wymiana CAŁOŚCI daje pełną satysfakcję prxez spasowanie elementów i brak luzów między elementami. Nowe zawsze dopasuje się do starego przez co żywotność się zmniejsza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-12 20:51:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
z tym olejem to lekka przesada
każdy producent ustala interwały wymiany, proste/tanie auta mają wskaźnik kiedy olej należy wymienić i adnotację w instrukcji obsługi, że w przypadku ciężkich warunków eksploatacji interwały należy skrócić nawet o połowę (np. w przypadku jazdy miejskiej)
czyli rzadko kiedy olej wymienia się co 30tyś a raczej co 15 ale trzeba czytać wymagania producenta
w autach bardziej zaawansowanych wskazanie wymiany oleju to algorytm opierający się na wielu parametrach, widać to od razu np. przy dłuższej trasie
olej co 10tyś/raz w roku wymieniało się w samochodach 40lat temu
u mnie w samochodach (silniki benzynowe) wymiana wypada wg wskazań "komputera" co 18/23tyś/raz w roku w zależności od warunków eksploatacji
w motocyklu olej wymieniałem przed wyjazdem do Włoch, był koloru słomkowego i po 5tyś nadal taki jest, prawie nie widać go w okienku
wymienię go przy 8500km a nie przy 10 tak jak zaleca się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-10 21:04:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Witam!

Wracam z tematem napędu.
Po 17 miesiącach (od pierwszego postu) przyszedł czas na wymianę łańcucha. Spowodowała to jego usterka.
A to wiąże się też ze zmianą zębatek, czyli całego układu napędowego.
Coś mi znowu zaczęło stukać w napędzie, ale zwalałem to na zapieczone ogniwo, które jakiś czas temu zauważyłem.
Jednak okazało się coś innego. Chlasło jedno ogniwo! (zdj.1.)
Tu już nie ma co blubrać, tylko brać się za robotę! :-D

Napęd dzisiaj wymieniony.
Ale piszę, bo nasuwają sie wnioski.
Jak ktoś obserwował wątek, to wie, że w czerwcu zeszłego roku, po przejechaniu 25 000 km. odczuwałem w napędzie jakieś stukanie.
Wbrew ogólnym opiniom, że należy wymieniać cały zestaw, wymieniłem wtedy samą przednią zębatkę zdawczą.
Zabieg powiódł się i pozbyłem się problemu.
Ale łańcuch też ma swoją żywotność. I teraz przyszedł czas i na niego.
Z tym, że zrobione następne ok. 18 000 km.
Logicznym jest, że łańcuch w połowie swojej żywotności nie wytrzyma drugie tyle, czyli dwóch zębatek zdawczych, bo już jest w pewnym stopniu zużyty.
To i też nie dał rady zrobić drugie tyle.
Ale nakulałem na nim niemal następne dwa sezony!
Wydaje mi się, że to przyzwoity wynik i swój cel osiągnąłem.
Nie tylko w kilometrach, ale też w wiedzy i doświadczeniu. A także, nie czarujmy się - w pieniążkach ;-)
Puetna i podsumowanie jest takie, że opłaca się w połowie żywotności łańcucha wymienić samą zębatkę zdawczą, gdy sam łańcuch jest jeszcze w dobrej formie :-)
Oczywiście, są to tylko moje przemyślenia. Nikt nie musi ich stosować. Każdy ma swój rozum.
Chciałem się tylko z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami.

Pozdrawiam i lewa w górę!
Ja jeszcze sezonu nie kończę ;-)


Załączniki:
IMG_20221029_141834 800.jpg [367.95 KiB]
Pobrane 127 razy
IMG_20221110_135846 foto-tag 2.jpg [472.3 KiB]
Pobrane 124 razy


Ostatnio edytowano 2022-11-10 23:29:54 przez toooomelo, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-10 23:12:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
toooomelo taki post to cenna lekcja, lepiej znać fakty niż powielać mity.
Uszkodzenie lub degradacja oringów nieuchronnie prowadzi do zatarcia i szybkiego końca napędu, w skrajnych przypadkach pękają właśnie rolki. Często nawet o tym można nie wiedzieć że coś jest nie tak więc warto przeglądać okresowo łańcuch oraz zębatki żeby wyłapać anomalia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-10 23:37:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Różnie to bywa, zależy od sposobu eksploatacji łańcucha, czyli smarowanie, styl jazdy (agresywna, spokojna) oraz warunków pogodowych, w których eksploatuje się motocykl. U mnie napęd z pierwszego montażu dobił do 39 000km. Obie zębatki nie ruszane, tylna wygląda niemalże jak nowa, na zdawczej widać wyraźniej asymetrię zębów. Napęd jeszcze działa poprawnie, do 40 000km dociągnie spokojnie. Łańcuch wyciągnięty równo, zakres regulacji w połowie zakresu. Na łańcuchu zauważam podczas smarowania ślady korozji wydobywającej się spod niektórych rolek, oringi wszystkie na miejscu. Napęd ma już swój wiek, bo został założony do motocykla w 2009, zapewne wiek uszczelnień ma też wpływ ich skuteczność. Od kilku miesięcy mam już zakupiony najmocniejszy napęd Afama (oczywiście od rhazza), w kolorze niebieskim, zębatka z gumowym tłumikiem, do tego zakuwarka Afam też czeka, już nie mogę się doczekać jak wleci do motocykla taka biżuteria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-10 23:42:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na Twojej perełce będzie fajnie wyglądał ;)

Toooomelo, dobrze, że nie strzelił podczas jazdy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-11 00:49:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
U mnie w tigerze 40kkm na tym samym łańcuchu, zmieniałem przednią zębatkę i powiem że chyba do 50kkm dociągnę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 12:18:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
tuzmen napisał(a):
U mnie w tigerze 40kkm na tym samym łańcuchu, zmieniałem przednią zębatkę i powiem że chyba do 50kkm dociągnę

A wszyscy gadają, że zawsze trzeba zmieniać cały komplet 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 20:46:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Zawsze jest dylemat czy już zmieniać. Ja ostatnio studiowałem literaturę od multistrady 1260 i tam zalecają sprawdzanie łańcucha w taki sposób, że na długości 12 nitów należy dokonać pomiaru naciągniętego łańcucha. Jeśli długość między nitami przekracza pewną wartość to łańcuch kwalifikuje się do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Riccardoa


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org