Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-20 20:05:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-30 00:04:41
Posty: 15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Wiadomo strach jest przed podróbą ale kupuje tak od 3 lat w normalnym sklepie (nie wysyłkowo) dużo moich znajomych motocyklistów też tam kupuje, nawet mechanicy z miasta gdzie mieszkam polecają ich sklep.

Motula 5100 mają po 97 zł za 4l dobra cena za ten olej ale do FZ1 nie polecam (do DL 650 lałem i było super), jest za słaby miałem w tym sezonie, teraz kupiłem Motula 300V i jak zmienie to zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-20 20:05:11 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-20 20:20:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-25 11:48:38
Posty: 106
Lokalizacja: DLW
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 FZ1 N
z tymi sklepami to jest różnie chodzi mi o cene, mieszkam w małej mieścinie (3-4 sklepy) w jednym gościu mi powiedział za 5100 motula 180 zł, jak zobaczył moją reakcje to zeszedł na 160, dla porównania w sieci za 125 z filtrem meiwy.
(skyseba)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-29 16:50:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
W zeszłym sezonie przelatałem Motula 5100 10W40 i było spoko. Pomimo upału dobrze odprowadzał ciepło, nie ubyło go ani troszkę. Nie musiałem dolewać więc pewnie zapas, który został mi z zeszłego roku pójdzie do malowania płota razem z przepalonym ;) Mogliby sprzedawać w 3l opakowaniach. Co do podróbek to nie dajmy się zwariować. Kupuję filtr i olej w małym sklepiku "ze średniej półki" i sobie chwalę. Właściciel też śmiga więc liczę na motocyklową solidarność w nie robieniu klientów w konia ;)

Cena: 50zł/1L lub 116zł/4L Przy pojemności układu 2,8L jakby nie patrzeć lepiej wziąć z górką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-29 20:31:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-06-19 15:08:48
Posty: 55
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Sprzedawca czasami może sam nie być świadomy tego co sprzedaje. Ja osobiście zmieniłem motul 5100 na belray. Aby napisać o spostrzeżeniach o jednym i drugim muszę trochę pojeździć na belray. Ale po zalaniu do f3 zauważyłem że lepiej odpala i jakby trochę ciszej pracował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 02:23:03 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
a co powiecie o tym oleju
http://allegro.pl/castrol-power-1-racin ... 69468.html
cenowo daje rade i castrol kojarzy mi się z dobrą marką


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 08:54:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-04 05:25:15
Posty: 92
Lokalizacja: Miłocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693142599
Obecne moto: na razie nic
A ja w tym roku wleje Yamalube. Tamten sezon na Motulu 7100 przelatałem więc się porówna.
http://www.olej-yamalube.pl/sklep/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 09:02:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-09-08 01:26:57
Posty: 287
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608588454
Obecne moto: VFR V-tec
taz1612 napisał(a):
castrol kojarzy mi się z dobrą marką


W zasadzie wiekszosc opinii jakie slyszalem o olejach z ust motocyklistow, sprzedawcow i innych bardziej zorientowanych niz ja brzmiala wez cokolwiek byle nie castrola...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 11:34:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Pozwoliłem sobie zacytować post znajomego z innego forum. Może się przydać ;-)

Krótki przegląd olejów syntetycznych oraz półsyntetycznych do motocykli dostępnych na rynku polskim, właściwości oraz specyfikacja:


Agip Tec 4T 15w/50
---------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 128,0
Lepkość 100oC [mm/s] 17,6
Wsk. Lepkości 150
Temp. zapłonu [oC] 230
Temp. płynięcia[oC] -33
API SJ; ACEA A3; CCMC G4

Agip Racing 4T 10W60 -ten olej ma bardzo dobre parametry
-----------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 160,0
Lepkość 100oC [mm/s] 23,5
Wsk. Lepkości 177
Temp. zapłonu [oC] 220
Temp. płynięcia[oC] -36
Specyfikacja:
API SG; CCMC G5, PD2 JASO MA


Castrol GPS 4T 10W40
--------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 108
Lepkość 100oC [mm/s] 15,3
Wsk. Lepkości 154
Temp. zapłonu [oC] 210
Temp. płynięcia[oC] -27
TBN [mgKOH/g] 5,8
Specyfikacja:
API SG; JASO MA

Castrol R4 Superbike 10W50
--------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 120
Lepkość 100oC [mm/s] 17,7
Wsk. Lepkości 165
Temp. zapłonu [oC] ?
Temp. płynięcia[oC] ?
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SG; JASO MA

MOTUL 300V 4T Factory Line 5W40
--------------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 73,5
Lepkość 100oC [mm/s] 13,6
Wsk. Lepkości 196
Temp. zapłonu [oC] 220
Temp. płynięcia[oC] < - 36
TBN [mgKOH/g] 11,4
Specyfikacja:
API SG; CCMC G4 - JASO T904

MOTUL l300v 4T Double Ester Factory Line 10W40
---------------------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 78
Lepkość 100oC [mm/s] 15,6
Wsk. Lepkości 171
Temp. zapłonu [oC] 220
Temp. płynięcia[oC] < - 36
TBN [mgKOH/g] 9,3
Specyfikacja:
API SG; CCMC G4 - JASO T904

MOTUL 300V 4T COMPETITION 15W50
--------------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 127
Lepkość 100oC [mm/s] 17,5
Wsk. Lepkości 155
Temp. zapłonu [oC] 220
Temp. płynięcia[oC] < - 36
TBN [mgKOH/g] 9,8
Specyfikacja:
API SG; CCMC G4 - JASO T904

MOTUL 5100 ESTER 4T 15W50
-------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 131,5
Lepkość 100oC [mm/s] 17,5
Wsk. Lepkości 147
Temp. zapłonu [oC] 228
Temp. płynięcia[oC] < - 33
TBN [mgKOH/g] 8,7
Specyfikacja:
API SG; CCMC G4; JASO MA

Mobil Extra 4T 10W40
-------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 98
Lepkość 100oC [mm/s] 14,4
Wsk. Lepkości 157
Temp. zapłonu [oC] ?
Temp. płynięcia[oC] -30
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SJ; JASO MA


Mobil 1 Racing 4T 15W50
-------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 152
Lepkość 100oC [mm/s] 20,7
Wsk. Lepkości 159
Temp. zapłonu [oC] 230
Temp. płynięcia[oC] -45
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SH; JASO MA

PLATINUM MOTO 4T 10W50
----------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] ?
Lepkość 100oC [mm/s] 17,0
Wsk. Lepkości 162
Temp. zapłonu [oC] 250
Temp. płynięcia[oC] -50
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SJ; JASO MA

Shell Advance Ultra 4 10W40
-----------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 82
Lepkość 100oC [mm/s] 14,3
Wsk. Lepkości 186
Temp. zapłonu [oC] 202
Temp. płynięcia[oC] -30
TBN [mgKOH/g] 10,3
Specyfikacja:
API SG

Shell Advance Ultra 4 15W50
-------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 115
Lepkość 100oC [mm/s] 17,5
Wsk. Lepkości 168
Temp. zapłonu [oC] 206
Temp. płynięcia[oC] -27
TBN [mgKOH/g] 10,3
Specyfikacja:
API SG

Shell Advance VSX 10W40
-------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 94,2
Lepkość 100oC [mm/s] 14,46
Wsk. Lepkości 159
Temp. zapłonu [oC] 228
Temp. płynięcia[oC] -33
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SG; JASO MA

Shell Advance VSX 15W50
------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 115
Lepkość 100oC [mm/s] 19,5
Wsk. Lepkości 157
Temp. zapłonu [oC] 218
Temp. płynięcia[oC] -27
TBN [mgKOH/g] ?
Specyfikacja:
API SG; JASO MA

Liqui Moly Racing 4T 10W40
--------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 88,5
Lepkość 100oC [mm/s] 14,2
Wsk. Lepkości 135
Temp. zapłonu [oC] 224
Temp. płynięcia[oC] -41
TBN [mgKOH/g] 9,0
Specyfikacja:
API SG/SH; JASO MA

Liqui Moly Racing Synth 4T 10W50
-------------------------------------
Lepkość 40oC [mm/s] 118
Lepkość 100oC [mm/s] 18,0
Wsk. Lepkości 165
Temp. zapłonu [oC] 236
Temp. płynięcia[oC] -45
TBN [mgKOH/g] 9,0
Specyfikacja:
API SH; JASO MA

Zwróćcie uwagę na lepkość w wysokiej temperaturze osobiście mnie to determinuje choć czynników jest wiele wpływających na to czy olej jest dobry czy zły :-)



Kilka dodatkowych informacji:
Po pierwsze i najważniejsze - zalewamy silnik tylko taką ilością oleju jaka jest wymagana i podawana przez producenta. Zbyt mała ilość oleju to zatarcie silnika, a za duże to prawdopodobieństwo zniszczenia całego silnika poprzez rozwalenie wała korbowego, korbowodów, tłoków, cylindrów i całej reszty.


Najczęściej zadawanym pytaniem podczas zakupu oleju jest: "mineralny, półsyntetyk czy może syntetyczny olej Pan sobie życzy?" Pomijając proces tworzenia takich olejów można powiedzieć jedno: nie ma ściśle określonego, najlepszego typu oleju. Oczywiście najlepsze smarowanie, zwłaszcza do silników wysokoobrotowych zapewniają oleje syntetyczne, ze względu na swoją niską lepkość i liniowy (bardziej niż mineralne) stosunek lepkości od temperatury. To sprawia, że lepiej pokrywają one powierzchnie zmniejszając tarcie. Nie oznacza to, że każdy może go stosować.
Problem tkwi w jego właściwościach. Oczywiście czyszczą one silnik znakomicie, ale do tego są agresywne dla elementów wykonanych z gumy. Oznacza to, że nasze uszczelki nie są szczęśliwe z jego używania. Z tego właśnie powodu powinno się je używać w młodych sprzętach. Kiedy już raz zatankowaliśmy silnik innym olejem nie powinniśmy po jakimś czasie powracać do syntetyka.

Kolejne "Dlaczego?". Z biegiem czasu stosowania olejów np mineralnych drobinki osadów jakie oleje nie wypłukują osadzają się w drobnych szczelinkach naszego silnika uszczelniając go. Jeżeli nagle wymienimy go na syntetyk, to nie dość, że nasze uszczelki będą się szybko rozpadać to i wypłukanie wszelkich osadów, które do tej pory uszczelniały nasz silnik może go przemienić w sitko przepuszczające olej z każdej szczeliny.

Tak więc półsyntetyk? Można tak powiedzieć, no ale i tak jest on bardziej agresywny dla uszczelek niż mineralny, choć mniej niż pełen syntetyk. Zaleca się go do stosowania w sprzętach o średnim wieku, albo w średnim wieku i dobrym stanie technicznym. To nie jest jednak regułą!


A więc mineralny? Nie. Zalanie starej R1 mineralnym olejem może skończyć się jej szybkim zużyciem. Mineralny nie pokryje tak powierzchni w silniku kręcącym się powyżej 10 000 obr/min jak półsyntetyk albo syntetyczny.


Zawsze najlepiej zapytać się mechanika z salonu - on powie co jest najlepszego i co producenci zalecają dla takiego i takiego modelu, z odpowiednim przebiegiem.

Co do doboru typu oleju to zawsze należy stosować go albo taki sam jak poprzednio, albo o poziom niższy. To znaczy, że możemy zastosować się do takich kolejności:
syntetyk > półsyntetyk
syntetyk > mineralny
półsyntetyk > mineralny


Nie powinno stosować się ich po sobie w odwrotnej kolejności:

W niektórych, zwłaszcza w wyżyłowanych silnikach nie powinno stosować olejów mineralnych. Zapoznaj się z instrukcja obsługi pojazdu bądź skonsultuj się z mechanikiem lub farmaceutą


Kolejnym wyborem przed jakim staniemy będzie wybór lepkości oleju. Najczęściej posługujemy się oznaczeniem SEA przyjętym powszechnie na całym świecie.
Oznaczenie to składa się z dwóch części 10W40 lub 10W50. Pierwszy człon składa się z liczby od 0 do 25. Oznaczają one temperatury przy których gęstość oleju umożliwia jeszcze uruchomienie silnika.
- 0W od -30*C do -35*C
- 5W od -25*C do -30*C
- 10W od -20*C do -25*C
- 15W od -15*C do -20*C
- 20W od -10*C do -15*C
- 25W od -10*C do 0*C

Drugi człon może się składać z numeracji 20, 30, 40, 50 i 60. Określa to stopień trwałości oleju przy wysokich temperaturach.

Jednym słowem - jeśli nie masz pojęcia co zalać, zadzwoń do serwisu swojej marki i zapytaj - odpowiedzą.
Na samym początku musimy przypomnieć jedną z rzeczy. Oleje powinniśmy stosować w zawszę o takiej samej klasy lub o klasę niższą. Czyli:
syntetyk > półsyntetyk
syntetyk > mineralny
półsyntetyk > mineralny

Nie powinno stosować się ich po sobie w odwrotnej kolejności:
mineralny > półsyntetyk
mineralny > syntetyk
półsyntetyk > syntetyk

Zastosowanie olejów wyższej klasy w silnikach bardziej wyeksploatowanych może doprowadzić do wypłukania osadów, które uszczelniają nasz silnik. Oznacza to, że możemy nagle tracić olej z każdego łączenia w silniku. Pomijamy fakt agresywnego wpływu olejów syntetycznych na uszczelki - nie ten temat.

Musimy przyjąć do wiadomości, że oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne różnią się od siebie wieloma rzeczami. Gęstością, lepkością, penetracją, przebiegami lepkości i gęstości od temperatury i jeszcze trylionem innych rzeczy. Najbardziej gęstym olejem w danej temperaturze pracy jest olej mineralny a syntetyczny jest najmniej gesty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 14:00:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
piniu w twoim poście jest napisane że nie wolno stosować syntetyka po pół a to już chyba zostało obalone w tym temacie nie raz

powiem szczerze że nie mam obecnie pojęcia czym zalać motocykl żeby było dobrze a nie wiem czym był zalany wczesniej
fz1 35k przebiegu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 14:27:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
zalej tym ,co napisali instrukcji.i po klopocie/zreszta troche sztucznym :P/.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 20:59:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-30 00:04:41
Posty: 15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
taz1612 też mam ten problem, posiadam FZ1 z 2007 roku przebieg 29 tyś i wlany był Motul 5100. Silnik chodzi trochę głośno, sprzęgło dość ciężko i skrzynia wali szczególnie 1 i zmiana biegów w dół. Teraz kupiłem Motula 300V tak mi poradził kumpel mechanik. Co o tym sądzicie bo jest to zmiana wbrew zasady, która jest tutaj wymieniona. Myślę, że Motul 300 V jest jednym z lepszych oleji i chyba nie zaszkodzi mojej kruszynce. :mrgreen: Jest olejem syntetycznym tak jak zalecany Yamalube :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-30 23:43:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Lucas napisał(a):
taz1612 Silnik chodzi trochę głośno, sprzęgło dość ciężko i skrzynia wali szczególnie 1 i zmiana biegów w dół. Teraz kupiłem Motula 300V tak mi poradził kumpel mechanik. Co o tym sądzicie bo jest to zmiana wbrew zasady, która jest tutaj wymieniona. Myślę, że Motul 300 V jest jednym z lepszych oleji i chyba nie zaszkodzi mojej kruszynce. :mrgreen: Jest olejem syntetycznym tak jak zalecany Yamalube :mrgreen:


Jedynka zawsze będzie waliła przy włączeniu tak już specyfika tych skrzyń...szczególnie jak silnik jest zimny. A motul 300 V na pewno będzie dobry. Swoją drogą żadna instrukcja obsługi nie podaje wprost czy olej ma byc mineralny, poł/czy full syntetyk. Napsane są tylko minimalne wartości jakościowe i lepkościowe, ewentualnie marketingowe zalecenia -czyli swego czasu Yamaha polecała Shella a teraz lansuje Yamalube, który pewnie jest Motulem lub Shellem z inną naklejką :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 13:20:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
macie sprzety z symbolicznymi przebiegami i zastanawiacie sie syntetyk czy nie?
syntetyk,najlepiej oryginal - w klasie jakosciowej podanej w instrukcji.i tyle.
opinii o danym oleju jest wiecej niz jego uzytkownikow.

a skrot od tysiąc to tys. ,a nie tyś..
tyś to moze byc tyż/takie regionalne też/ jak ktos sepleni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 14:53:19 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
panowie odnośnie tego motula 5100 10W40 ma ktoś JEDNOZNACZNE info jak poznać podróbę link parę stron wcześniej dotyczył samochodowego motula tam podróba ma ciemniejszy kolor w motocyklowym 5100 10W40 oryginał ma właśnie być dość ciemny do tego polskie znaki na etykiecie.
Czy wszystkie oryginalne motule5100 10W40 powinny mieć napisy "pod etykietą"???
Jak jeszcze się rozpoznaje oryginał??
tu jest o kolorze i zapachu:
http://www.motocykle.slask.pl/topic/128 ... aja-rynek/
ale czy są jeszcze jakieś znaki szczególne?

Naczytałem się że łatwo nadziać się na minę nawet w sklepie więc chce wiedzieć na 100% do tej pory nie zwracałem na to uwagi że taki proceder z tymi podróbami jest nie chce zmieniać na inny bo do tej pory udawało mi się kupować dobry chyba....skrzynia chodziła ok,nigdy nie musiałem dolewki robić więc chce zostać przy tej marce tylko chce wiedzieć jak rozpoznać dobry żeby jakiegoś kujawskiego nie zalać z 5 tego tłoczenia :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 15:20:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
To jest właśnie piękno forum. Jeden wrzuca posta z podrabianym olejem i nagle całe forum trzęsie dupą że leją albo kupią podróbę :P Omg. kup tam gdzie kupiłeś ostatnio, skoro był bez zastrzeżeń. Teraz każdy użytkownik który na wiosnę będzie kupował MOTULA będzie wrzucał fotkę, a inni będą rozkminiać czy oryginał czy podróba :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org