Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 15:38:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
rhazz napisał(a):
To jest właśnie piękno forum. Jeden wrzuca posta z podrabianym olejem i nagle całe forum trzęsie dupą że leją albo kupią podróbę :P Omg. kup tam gdzie kupiłeś ostatnio, skoro był bez zastrzeżeń. Teraz każdy użytkownik który na wiosnę będzie kupował MOTULA będzie wrzucał fotkę, a inni będą rozkminiać czy oryginał czy podróba :P


A pozostali faktycznie stwierdzą że chyba kupili podróbę bo coś silnik chodzi głośno, mocy nie ma i zapala 3 sek. dłużnej jak kiedyś :roll:
Pamiętam, że była jakaś afera z Castrolem i sam sobie głowę robiłem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 15:38:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 20:00:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
rhazz,lukimaster jednemu guzik wisi co wleje do silnika innemu nie,na tylu użytkowników forum spora szansa że ktoś podróbę kupi może świeżak a może stary jeździec szkoda tylko motorka i nerwów właściciela.
"Jeden wrzuca posta z podrabianym olejem i nagle całe forum trzęsie dupą" jak można sprawdzić nie tylko to forum.. wiec problem jest,skoro się za coś płaci to chyba warto by było mieć pewność co do towaru???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 20:05:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jasne, że tak :) Chodzi tylko o podejście. Każdy z Nas ma świadomość że może się naciąć, ale 2tyg jest taka nagonka na podrabiane oleje, że wszyscy się boją że kupią shit ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-01-31 21:03:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
rhazz napisał(a):
ale 2tyg jest taka nagonka na podrabiane oleje, że wszyscy się boją że kupią shit


Bo ludzie nagle się obudzili, że motul za 90zł 4l może być podróbką...... Wszystko podrabiają, wystarczy kupować w sprawdzonych sklepach albo od dystrybutorów (tak wiem, drogo ... ale ile remont silnika kosztuje ? ;) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-03 16:09:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-02-03 15:59:28
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Krakow
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale wedlug tej tabelki z olejami wynika "TEORETYCZNIE" ze olej orlen platinium jest lepszy od motul 5100 a w cenie spora roznica a i orlena to sie bardzo nie oplaca podrabiac . I dostepny bedzie orginal na kazdej stacji Orlenu. Jesli minalem sie z prawda to wyprowadzcie mnie z bledu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 09:36:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-26 19:14:46
Posty: 30
Lokalizacja: Bychawa-Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: mam
Obecne moto: FZS 600
Przeczytałem watek i już nic chyba nie wiem :( moto z Włoch wiec nie wiem co lane wcześniej, jak widzę pod uwagę brane tu są dwie firmy CASTROL i MOTUL no i możne jeszcze jako trzecia YAMALUBE raczej wszystkie w półsyntetyku. Moje moto ma 38tys z hakiem po telefonie do serwisu pan powiedział że dla naszych warunków atmosferycznych to najlepszy będzie i to podkreślił olej mineralny marka motul lub yamalube. I teraz zgryz co wlać to co polecają tutaj koledzy czy serwis ? Znajomi jedni lej castrol półsyntetyk drudzy tylko nie to. Jestem świeży w tym temacie i nie mam wypracowanej opinii dlatego pytam czy ten mineralny przy takim przebiegu jest potrzebny ? :?: :?: :!: :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 11:39:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
nie no litości. lej półsyntetyk to na pewno, a jak Cię stać i maszyna zasługuje to syntetyk. ja wlewam półsyntetyczny Motul 5100 10W40 i jestem zadowolony. różnica jest taka, że olej półsyntetyczny w stosunku do mineralnego jest uszlachetniony w swojej budowie o różne składniki pomagające silnikowi. czystym syntetykom zarzuca się duże zdolności penetracji mogące w konsekwencji wypłukiwać naturalnie zebrany nagar z miejsc uszczelnień, gdzie mogą pojawiać się przecieki. większość leje i jest szczęśliwa, reszta ulega legendom podobnym do tych o pękających ramach :confused2: . prawda taka, że powinieneś dostosować olej do warunków w jakich sam jeździsz. zakres temperatur, obciążenie motoru motocykla itd. jak go nie stawiasz no koło, nie latasz na gumie i nie pałujesz na torze to półsyntetyk w zupełności Ci wystarczy. przebieg podobny do Twojego nie ma jeszcze takiego znaczenia - mam podobny (35kkm). :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 12:04:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-26 19:14:46
Posty: 30
Lokalizacja: Bychawa-Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: mam
Obecne moto: FZS 600
:D dzięki za odpowiedz :D "z litości" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 15:05:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
przepraszam, ale sezon już blisko. wiele się pojawia podobnych pytań w Internecie i jakoś mnie tknęło :roll: ;) do zobaczyska na trasie :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 15:12:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja w tym roku zakupiłem BelRay Półsyntetyk, powiem Wam jak to wygląda za 10tys km ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-25 17:24:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-01 23:23:37
Posty: 29
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 2002 Thundercat
Ja przez tą nagonkę z podróbkami Motula, kupiłem półsyntetyk Yamalube z oryginalnym filtrem oleju. Zakładam, że różnicy nie będzie, ale gdyby pojawiła się jakaś różnica na "+" albo "-" to z pewnością podzielę się moimi odczuciami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-26 02:24:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-29 15:56:25
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk/ Warszawa Wola
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Panowie a brał ktoś Motula 5100 ze stron ścigacz.pl ? Można im zaufać, że nie sprzedają podróbek ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-26 09:13:18 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Ja kupowałem w tym roku ze ścigacza,jest ok....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-26 10:13:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Po czym Wy rozpoznajecie podróbki? :confused2: Baniak Motula 5100 kupiony jakiś czas temu jest identyczny z tym kupionym w zeszłym roku... więcej stwierdzić trudno, a chętnie się dowiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 2013-02-26 10:18:16 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
są różnice trzeba wejść na stronę motula nawet na YT jest tutorial jak znajdę link to wkleje

do tego zacytuje kolegę MORS'a z forum VFR bo gość pięknie zebrał wiadomości o oleju jak wklejalem you sory
Cytuj:
Może warto zebrać w jednym miejscu kilka podstawowych informacji na temat oleju silnikowego. Pojawiło się pare mitów, które warto wypalić ogniem i żelazem


1. Co mówi INSTRUKCJA (zwana często MANUAŁEM)

klasa jakości:
Używaj wyłącznie wysokojakościowego oleju silnikowego z dodatkiem dużej ilości środków powierzchniowo-czynnych (detergentów), który CO NAJMNIEJ spełnia normę API SE, SF albo SG

lepkość:
lepkość oleju powinna wynikać ze ŚREDNIEJ TEMPERATURY ATMOSFERYCZNEJ regionu, w którym sie poruszasz.
przewodnik po klasach lepkości - kod lepkości oleju składa się z dwóch liczb oddzielonych literą W.
XX W -YY

XX - odpowiada za dolną granicę zakresu pracy oleju:
10 - od temp. -15C
15 - od temp. -5C
20 - od temp 0C

YY - odpowiada za górną granicę zakresu pracy oleju:
30 - do temp. +35C
40 - do temp. +45C
50 - do temp. powyżej +45C

pytanie sprawdzające:
jaki olej mam dobrać gdy latam od +5C do +40C?
odpowiedź: 20W-40

a co będzie jak wleję 10W-50?
a nic nie będzie - zapłacisz więcej, ale jak wyskoczysz do Maroka w lipcu albo Nowosybirska w lutym to silnik będzie właściwie smarowany

TYLKO TYLE i AŻ TYLE pisze HONDA SAN o smarowaniu swoich motocykli

czy można zalać silnik olejem mineralnym?

Jeżeli uważasz że olej mineralny jest "...wysokojakościowym olejem silnikowym z dodatkiem dużej ilości środków powierzchniowo-czynnych (detergentów), który CO NAJMNIEJ spełnia normę API SE, SF albo SG"
to jakiż problem? HONDA San NIE ZABRANIA stosowania OLEJÓW MINERALNYCH o ile spełniają wymienione kryterium

A półsyntetyczne? a to samo co powyżej...


a teraz coś dla dociekliwych

TEORIA SMAROWANIA kto nie smaruje - nie jedzie

Do czego służy olej silnikowy?

1. Oddziela dwie współpracujące powierzchnie tworząc film smarny o pewnej nośności uniemożliwiając ich bezpośredni kontakt (smarowanie hydrodynamiczne)

2.Zmniejsza współczynnik tarcia pomiędzy dwiema współpracującymi powierzchniami

3. Odbiera nadmiar energii cieplnej współpracujących powierzchni i oddaje ją w chłodnicy oleju

4. usuwa zanieczyszczenia wewnątrz silnika (opiłki metalu - efekt tarcia bez wystarczającej ilości oleju, nagary, niespalone cząstki paliwa i oleju, piasek kurz pył i brud generalnie szajs, który przeszedł przez filtr powietrza i dostał się do cylindra)


Budowa Oleju Silnikowego

olej silnikowy składa się z tzw. oleju bazowego oraz dodatków uszlachetniających

olej bazowy może składać się z oleju mineralnego, mieszaniny oleju mineralnego i syntetycznego (olej półsyntetyczny) oraz wyłącznie oleju syntetycznego.
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.

Starzenie OLEJU SILNIKOWEGO

W wyniku pracy oleju w silniku następuje jego starzenie (utlenianie w wysokiej temperaturze) zarówno samego oleju bazowego jak i dodatków uszlachetniających. Powodem tego jest wysoka temperatura, rozcieńczenie paliwem, wodą, kontakt z powietrzem, gazami spalinowymi itp.
Nawet niepracujący olej podlega procesom starzenia.

Różnica pomiędzy olejami mineralnymi i syntetycznymi

Oleje syntetyczne charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.

Co to są estry - jak działają i do czego służą w olejach silnikowych?

Estry - to związki chemiczne uzyskane w wyniku oddziaływania kwasu na alkohol
estrami są Nitrogliceryna ale także DNA. Nie znaczy to, że jak dodamy potrójnie estrowanego oleju to odpał będzie jak na nitro albo po Hiroszimie.
Podstawową cechą estrów w olejach silnikowych to ich polarność (coś dla morsa ) a dokładnie pewien potencjał elektryczny. Jak to działa - kleją sie do metalu nie tylko poprzez lepkość ale właśnie ładunkiem elektrycznym przeciwnym do metalu.
Zwykły olej - szczególnie z gorącej gładzi tulei cylindrowej spłynie do karteru i kiedy następnym razem odpalamy rzęcha - mamy do czynienia z tarciem suchym dopóki pompa olejowa nie nabije ciśnienia a układ smarowania nie rozprowadzi go wszystkich współpracujących elementach.
W przypadku estrów, których zadaniem jest "klejenie" się elektrostatyczne olej nie spływa ze ścianek, ale trzyma się jak pijany płotu. Zimny start jest startem przynajmniej mieszany, a często hydrodynamicznym.
Gesty olej tradycyjny - lepiej się trzyma gładzi bo po podgrzaniu jest bardziej lepki niż rzadki ale daje większe opory bo ma wyższy współczynnik tarcia. Jeśli olej jest na bazie estrów można stosować niższą lepkość więc silnik ma mniejsze tzw opory wewnętrzne i daje mniejsze zużycie paliwa i/lub większa moc.
Oleje estrowe mają wyższą odporność na ścinanie i niższy współczynnik tarcia. Łatwiej docierają w trudno dostepne przestzrenie wymagające smarowania.


PRAWDY i MITY o olejach silnikowych

czy mając powyższa wiedzę jesteśmy w stanie korzystając z oleju zawartego w pojemniku, na który nakładamy beret ( a który nie służy do tego, aby deszcz nie lał nam się do środka) odpowiedzieć sobie na kilka mitycznych pytań związanych z zastosowaniem oleju w silniku?

no to do dzieła

- Jaki olej tworzy lepszy film smarny? Mineralny czy syntetyczny, a może półsyntetyczny

- który film smarny ma większa przyczepność do powierzchni, które powinien rozdzielać - mineralny czy syntetyczny?

- jakie warunki (temperatura, ciśnienia) panują w motocyklowym wysokoobrotowym silniku widlastym, a jakie w rzedówce np. Poloneza?

- jaki mamy stopień sprężania w silniku Honda VFR? (11.6:1)

- jaka mamy moc z jednego cm3 pojemności silnika Honda VFR, a jaką z jednego cm3 silnika BMW Cabrio 1.8i? (VFR 0,14KM/ccm - BMW 0.08KM/ccm)

- jaką moc rozwijałaby Honda VFR gdyby miała pojemność 3000ccm? (odp. 420KM - Bez doładowania!!!)

- który olej wytrzyma wysokie temperatury i wysokie ciśnienie w komorze spalania?

- jaki silnik generuje więcej osadów, nagarów, syfu, opiłków - motocyklowy wysokoobrotowy czy samochodowy?

- czy gęściejszy olej służy do zatykania nieszczelności w niesprawnym silniku? i co to są za nieszczelności? pomiędzy gładzią tulei cylindrowej, a zużytymi pierścieniami? A może na uszczelniaczach? a może luz w panewkach mają zredukować?
Jeśli odpowiedź brzmi - TAK, to proponuje dodać jeszcze smalcu, nastruganych wiórków ze świeczki łyżke smoły i garść lub dwie trocin. efekt będzie zdecydowanie lepszy.

A może należy silnik wyremontować i dać mu najlepszy możliwy olej zapewniający maksymalny komfort pracy i mniejsze zużycie niż na szajs-oleju?


a tak a propos - wolicie pić bimber czy 18-letnią łychę?

PiSS i krótki dowcip na koniec

Pod szpitalem psychiatrycznym facet uprawia truskawki. Z okna wychyla się pensjonariusz (ksywka - mors) i woła: - "Panie co pan tam robisz?"
Ogrodnik - "Nawożę truskawki"
"Co pan robisz?" - dopytuje się wariat
"No truskawki nawożę!" - odkrzykuje głośniej plantator
"Ale co pan robisz?" - nadal docieka czubek
"Posypuję truskawki gównem!!!" wkurza się zdenerwowany badylarz
" Ja to posypuję cukrem... ale ja to wariat jestem" - komentuje psychiczny


ja tez posypuję cukrem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org