Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-10-07 15:08:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-05-07 19:51:36
Posty: 3
Lokalizacja: Bełchatów
Witam koledzy poszperałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem a mam taki problem. Mój fazerek jest z 2006r. rejestracja 2007r. od pierwszego właściciela i ma przebieg 9tys km. ja na nim zrobiłem 4tyś. od kupna i mam takie pytanko mianowicie gdy silnik pracuje to słychać cykanie i jak dodaje gazu to cykanie przyśpiesza tak samo jak obroty. Nie zakładam że to rozrząd albo zawory bo przebieg jest nie wielki ale tak sobie myślę czy to może być wtrysk paliwa tzn. wtryskiwacze jak w ogóle są w tym silniku. Denerwuje mnie to i nie wiem czy nie podjechać do jakiegoś mechanika tylko z tymi mechanikami to jest różnie, a nie chce od razu wymieniać pół silnika przez błędna diagnozę. Jak znacie dobrego mechanika motocykli w Bełchatowie albo w Łodzi to będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-07 15:08:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 15:34:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
Nasz kolega forumowy Wojt@s ma warsztat motocyklowy w Łodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 16:08:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
9 tys km to na pewno nie jest rzeczywisty przebieg!! nie pamiętam jak w fazie ale tam akurat zawory mogą zacząć dopiero grać przy 30 tys km, przynajmniej z mojego doświadczenia tak wyniki że wcześniej się tam nie zagląda. Masz wersje na wtrysku paliwa.

Regularne cykanie wraz ze wzrostem obrotów to dobrze nie wróży, albo masz za luźny łańcuszek ( też potrafią cykać łańcuszki ) albo któryś zawór Ci hałasuje. A cykanie jest i na zimnym i na ciepłym??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 17:12:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-01 21:24:04
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Kolego, musze Cie zmartwic. Mój kumpel kupil jakies pol roku temu fz6. Dał ciała, bo to jego 1 moto, w ogole się nie zna , pojechał sam do handlarza na drugi koniec polski a on wcisnął mu to fz6. Pozniej okazało sie ze fazer po szlifie i na pewno przebieg nie jest rzeczywisty. Ale to pół biedy. W pewnym momencie w silniku cos zrobilo wielki trahhhh i fazer padł. Okazało się ze rozrząd juz był taki wydymany, ze przeskoczył napinacz i narobilo tam niezłego dziadostwa. Inny kumpel ktory jest mechanikiem i ma do tego złote ręce, jakos się z tym uporał ale teraz slychac wlasnie głosne "cykanie" zaworu, a z tym juz niebardzo potrafi sobie poradzic. W efekcie fazer pracuje bardzo nieładnie, nawet jakby chciał to sprzedac to kazdy przyjdzie i powie ze cos tu bylo kombinowane. Mysle ze powinienes bardzo dokładnie przejrzec swoj motocykl zanim bedziesz chciał sie nim gdzies wybrac , zeby nie narobic sobie problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 10:48:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-05-07 19:51:36
Posty: 3
Lokalizacja: Bełchatów
Dzięki za odpowiedzi. Co do przebiegu jestem pewien ponieważ mam kwitki z serwisu gdzie dzwoniłem i sprawdzałem czy był serwisowany.
Koledzy czy jest ktoś z Łodzi lub Bełchatowa i ma FZ6 bo bym podjechał i posłuchał silnika jak pracuje, może mnie się tylko wydaje że coś nie tak z silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 14:39:30 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-01 21:24:04
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Wiesz, ja koncem lata też miałem małą rozkmine dotyczącą pracy silnika. Przed wyjadem do chorwacji , dla odmiany zalałem olej pełen syntetyk. Zawsze lałem półsyntetyk, ale kilka osób dorzadziło, oraz sam pomyslałem ze z pewnoscią silnikowi nie zaszkodzi jak tym razem wleje full syntetyk a w silniku wszystko dokładniej przeczysci.
Po wymianie zauważyłem ze silnik pracuje głośniej, i mniej kulturalnie , coś a'la bandit. W ogóle nie powiązałem faktów wymiany oleju oraz głosniejszej pracy silnika, ale dopiero poźniej dowiedziałem sie ze pełen syntetyk ma to do siebie że silnik pracuje głośniej.
Czy ktoś może to potwierdzic? Troche mi się w to nie chciało wierzyc, ale fakty mówią same za siebie, ostatnio wróciłem to pół syntetyku i silnik pracuje zdecydowanie kulutalniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 15:35:18 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Grzesiek650 napisał(a):
Czy ktoś może to potwierdzic?

No ja nie mogę za bardzo, bo na niczym innym nie jeździłem, tylko na syntetyku, więc nie mam porównania :)
Mogę jedynie powiedzieć, że nie zauważyłem by silnik pracował jakoś głośno czy brakowało mu kultury :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 16:49:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Grzesiek650 do fazera serwisówka zaleca lać olej pól syntetyczny!! te motocykle nie są przystosowane do olei pełni syntetycznych, dlatego grają głośno. Jeśli tak Ci znajomi doradzili to zmień znajomych albo ich nie słuchaj.

OCINUS przy 9 tys przebiegu nic nie ma prawa być słychać niepokojącego, chyba że jest wada fabryczna jakąś bo takowe się zdarzają albo przebieg trzeba przemnożyć. A pamiętaj że przeważnie jak moto miało dzwona to się zmienia liczniki wtedy przebiegi maleją
8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 18:47:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-01 21:24:04
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
Wojt@s , wiem że fz6 jest przystosowany do półsyntetyku, jednak nie wydaje mi się zebym zrobił krzywdę silnikowi wlewając mu lepszej jakości olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 19:13:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Grzesiek650 nie wiem kto Ci doradzil wlac po polsyntetyku pelen syntetyk :roll: Wiecej bym bynajmniej takich osob nie sluchal... nigdy nie robi sie upgrade'u oleju, co najwyzej downgrade jesli silnik przezyl swoje...

Bardziej mozesz tym zaszkodzic silnikowi niz mu pomoc. Pomijajac juz fakt, ze fabrycznie fz6 zalewane sa polsyntetykiem Syntetyk ma jakies dodatkowe substancje czyszczace, ktore powoduja rozpuszczenie syfu, ktory nagromadzil sie przez x tys kilometrow. A ten syf potem lata Ci razem z olejem po silniku :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 20:01:38 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Wojt@s napisał(a):
Grzesiek650 do fazera serwisówka zaleca lać olej pól syntetyczny!!

A możesz podrzucić stosowny fragment, albo jakiegoś linka?
W mojej oryginalnej instrukcji do Fazera niczego takiego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 20:50:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-01 21:24:04
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
z całym szacunkiem ale nie zgodze się z tym co mówisz Nemm i będe obstawał przy swoim :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 21:13:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Grzesiek posłuchaj: olej syntetyczny sam z siebie zawiera środki czyszczące i rozpuszczające nagar, dlatego nie stosuje się go w silnik po jakimś większym przebiegu bo w pewnym momencie zapcha magistralę olejową i pomimo filtru olejowego, sitka na ssaku motocykl stanie. Wiadomo pełna synteza to jest jest tylko in priori, ale nie dla naszych motocykli, fabrycznie były zalewane półsyntetykiem, wiem że przecież ktoś zaraz wyskoczy że mamy 10W40 syntetyk też, ale właśnie pod jego skład nie były produkowane nasze silniki ( chyba żeby fabryka tak lała od początku ), wszystko się tyczy użytych uszczelek, uszczelniaczy na czopach wału, uszczelniaczy na trzonkach zaworów. Dlatego nigdy się nie robi manewru pół-synetyk na syntetyk. NIe musi zaszkodzić ale w 80% robi bardzo dużą krzywdę.

Duddits jaką producent zaleca klasę oleju?? min. SF?:> bo oleje syntetyczne mają swoje klasy dużo wyżej SN,SM i tak dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 21:19:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-05-06 17:59:50
Posty: 48
Lokalizacja: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 1000
ocinus, ewentualnie podjedź na obsłuchanie do pana Jurka Z. z Czaplinieckiej bo widzę że jesteś z Bełchatowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 21:35:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Wojt@s napisał(a):
Duddits jaką producent zaleca klasę oleju?? min. SF?

W PDF-ie do FZ6 '06 mam SG, ale to już jest "obsolete" od paru ładnych lat. Jutro zobaczę w papierowej instrukcji od FZ6 '08 co jest na ten temat napisane. Mi w każdym razie autoryzowany serwis Yamahy zalał Fazerka syntetykiem po dotarciu (10W40). Nie zauważyłem by po tej operacji kultura pracy silnika się pogorszyła czy jakoś zmieniła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org