Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-11-26 23:46:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Witam, od trzech dni jestem szczęśliwym posiadaczem i tak naprawdę jak na razie mam tylko jeden drobny problem.
Czy kluczyk w stacyjce przekręca Wam się bez żadnych problemów? U mnie trzeba go wcisnąć i przy delikatnym wysuwaniu przekręcić w prawo. Inaczej za nic nie chce się przekręcić. Poprzedni właściciel powiedział że tak było zawsze i kwestia wprawy. Prawda to?
A przy okazji: czy dorabiał ktoś może oryginalny kluczyk w serwisie Yamaha? Jeżeli tak to ile to mniej więcej kosztuje?
Dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 kluczyk-stacyjka
PostNapisane: 2009-11-26 23:46:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-11-26 23:57:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
coś mi się kojarzy że był już gdzieś temat na forum z problemami przy przekręcaniu kluczyka w pozycje ON/OFF ale nie mogłem go znaleźć. I chyba sporo osób ma taki problem ja też mam, ale nauczyłem się że zawsze przy przekręcaniu kluczyka popycham go delikatnie do przodu i w takiej pozycji działa bez zarzutu.
Jedni mówią że pomaga im WD40 drudzy mówią że WD40 jakoś tam szkodzi, jest tyle opinii na ten temat co użytkowników. Ja osobiście WD40 psikałem i zmian nie zauważyłem. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 00:18:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
ja tam zauważyłem ze Yamahy kawy i suzi tak tez maja. ja jak kupielm fazera tez byłem osrany jak ten kluczyk przekręcać nieraz 10 min mi to zajmowało ale zaraz na drugi dzień obczailem ze u mnie akurat go popycham w strone baku iwtedy przekrecem bez problemu, w suzuki SV do przodu trzeba pchnąc i w kawach niektórych tez. hondy chyba tylko mają normalnie bez udziwnień przekręcanie stacyjki :D :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 10:11:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
U mnie tez trzeba go delikatnie wcisnac przy przekrecaniu. Na poczatku tez sprawialo mi to problemy ale najwidoczniej to kwestia przyzwyczajenia bo teraz nawet o tym nie mysle.
Problem z kluczykiem mam taki sam bo posiadam tylko jedna sztuke. Kiedys szukalem na allegro kogos kto dorabia i koduje ale jak uslyszalem od goscia cene to zrezygnowalem (300zl oryginalny lub podrobka 120zl + 600zl kodowanie :shock: ) . Na szczescie znalazlem goscia w Krakowie ktory robi to za 160zl (podrobka + kodowanie) :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 17:42:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Sprawę załatwi przesmarowanie stacyjki. Kup olej do zamków, ważne by to był olejek, nie olej, lub smar. Musi być żadki, bo gęste sklejają zapadki i łapią zanieczyszczenia. Wpóść trochę i kilkakrotnie przekręć kluczyk, oczyść kluczyk, bo będzie brudny i ponownie obróć kilka razy w stacyjce, aż się rozrusza. W pierwszej i drugiej FZ6, jak postała na deszczu ( nasze forumowe deszczowe imprezy :D ) to później stacyjka wymagała naoliwienia. Nie stosuj WD 40, na krótką metę pomoże, a później może być jeszcze gorzej, bo WD zawiera substancje żrące by rozpuszczać osady i rdzę, a później odparowuje prawie całkowicie i kwaśne resztki powodują korozję i śniedzenie elementów metalowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 18:31:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Jak na razie sprawdziłem tą metodę z popchnięciem w kierunku baku. Sukces 100% :D . Wkładam kluczyk, popycham go lekko do siebie i bez najmniejszego oporu się przekręca. Wielkie dzięki, mądrego dobrze posłuchać :D
A co do olejku to też spróbuję chociaż gdy powiedziałem poprzedniemu właścicelowi że coś nie tak z tą stacyjką to od razu mi przesmarował, niestety chyba WD40. Dokładnie nawet nie wiem taki zagrzany byłem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 18:39:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Posmaruj, a zdziwisz się jak kluczyk śmiga bez żadnych kombinacji ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-27 18:54:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
OK, na pewno to zrobię. Jutro szykuję się na większe mycie, smarowanie, ogólnie na większą zabawę w garażu. Rano będę kupował trochę środków do konserwacji więc kupię też ten olejek. Dzięki wielkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 12:23:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-03-31 09:08:45
Posty: 97
Lokalizacja: kob/krk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600 game over
ktoś na forum już pisał czy dawał linka do opisu że dobrze jest stacyjki w motocyklach czyścić spirytusem, kluczyk zanurzony w spirytusie do stacyjki pokręcić, wytrzeć do sucha z powrotem do spirytusu i do stacyjki i kręcenie i tak w kółko aż kluczyk wyjęty będzie czysty, podobno żmudna praca ale się opłaca, sam nie sprawdzałem bo jak na razie stacyjka działa bez zarzutów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 18:11:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Ostatnio zastosowałem Kontakt OS firmy Wurth. Nie jest to specjalistyczny środek do zamków, ale efekt przeszedł moje oczekiwania, stacyjka śmiga tak łatwo, że jak blokuję kierownicę to co drugi raz przekręcam zbyt daleko, tak, że blokuję kierę i włączam światła pozycyjne. Przed zastosowaniem miałem problem z jakimkolwiek przekręceniem kluczyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 18:16:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
t_racer_ napisał(a):
Ostatnio zastosowałem Kontakt OS firmy Wurth. Nie jest to specjalistyczny środek do zamków, ale efekt przeszedł moje oczekiwania, stacyjka śmiga tak łatwo, że jak blokuję kierownicę to co drugi raz przekręcam zbyt daleko, tak, że blokuję kierę i włączam światła pozycyjne. Przed zastosowaniem miałem problem z jakimkolwiek przekręceniem kluczyka.

To jak się przekręci kluczyk jeszcze za blokadę to włączają się pozycyjne??? Cały dzień dzisiaj spędziłem przy moto a okazuje się że jeszcze wiele o nim nie wiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 19:17:43 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Gregor72 napisał(a):
To jak się przekręci kluczyk jeszcze za blokadę to włączają się pozycyjne??? Cały dzień dzisiaj spędziłem przy moto a okazuje się że jeszcze wiele o nim nie wiem...

To może zajrzyj do manuala :)
Masz na obrębie stacyjki opisane co robi kluczyk będąc w danym położeniu. Jak przekręcisz w lewo za OFF w pozycję oznaczoną "P" to właśnie włączają się światła postojowe (parking position).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 19:50:12 
Niezastąpiony Skarbnik

Dołączył(a): 2009-02-14 01:59:50
Posty: 328
Lokalizacja: كوزتسالين
Płeć: Kobieta
Telefon: الوردي في الزهور
Obecne moto: HONDA CBR 600 F4 06
Z doświadczenia powiem, że zdarzyło mi się ze 2 razy przekręcić kluczyk w celu zablokowania fajzera i włączyć pozycyjne. Raz w garażu, zamykając zastanowiło mnie dlaczego jest jasno, chociaż jest wieczór (nie chcę myśleć co byłoby jakbym wróciła na drugi dzień a tu aku padło :shock: )? Drugi raz na jednym ze zlotów, ale to koledzy mnie poinformowali, że pozycyjne włączyłam...
No i nauka metodą prób i błędów ustawienia zegara (nie chciało mi się wydrukować z forum...) oraz kasowania licznika dziennego :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-29 14:58:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Wielkie dzięki za wszelkie informacje.
Przy okazji spytam jeszcze o jedno (nie mogę tego znaleźć w instrukcji). Chodzi mi o to kiedy zaczyna się rezerwa paliwa. Czy wtedy gdy na wyświetlaczu zostaje tylko ta kreska ze znaczkiem i literką E, czy już wtedy jak są jeszcze dwie czyli ta ze znaczkami plus jeszcze jedna pełna?
Jeszcze nie tankowałem bo kupiłem z pełnym bakiem a nie chciał bym jakiejś sensacji na drodze.
Ile da się średnio przejechać na pełnym baku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-29 15:08:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Gregor72 napisał(a):
Wielkie dzięki za wszelkie informacje.
Przy okazji spytam jeszcze o jedno (nie mogę tego znaleźć w instrukcji). Chodzi mi o to kiedy zaczyna się rezerwa paliwa. Czy wtedy gdy na wyświetlaczu zostaje tylko ta kreska ze znaczkiem i literką E, czy już wtedy jak są jeszcze dwie czyli ta ze znaczkami plus jeszcze jedna pełna?
Jeszcze nie tankowałem bo kupiłem z pełnym bakiem a nie chciał bym jakiejś sensacji na drodze.
Ile da się średnio przejechać na pełnym baku?

Rezerwa zaczyna się w momencie, kiedy ostatni kwadracik zaczyna pulsować.
Co do średniego zasięgu to różnie, zależnie od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe poza miastem przejedziesz nawet jakieś 300-350km (mi się udawało ~320km w trasie zrobić), ale w miejskiej jeździe to drastycznie spada (nawet do 200-220km), zwłaszcza teraz kiedy zimno i silnik potrzebuje więcej energii by się rozgrzać do temperatury swojej pracy. Teraz ile przejedziesz na rezerwie. Nigdy tego do końca nie sprawdzałem, ale raz przejechałem ~40km zanim znalazłem stację. Myślę, że to będzie ~50km.
To tyle z moich obserwacji, dużo jednak zależy od stylu jazdy (ze mnie raczej spokojny rider jest).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org