Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-12-08 10:03:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Witam,

Mam zaparowane i dość nieczyste od wewnątrz szybki zegarów. Czy jest jakiś prosty sposób ich rozebrania i wyczyszczenia?

Jak ściąga się półowiewkę? Czy są jakieś kruczki z tym związane, czy wystarczy odkręcić odpowiednie śruby?

Czy można gdzieś kupić tarczę zegarów odwrotną do angielskiej, czyli km/h na zewnętrznej stronie i mile/h bliżej środka? A może nie jest trudne samodzielne wykonanie takiej tarczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-08 10:03:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-12-08 14:09:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
odkręcasz śruby (imbus, krzyżak) bez żadnych problemów. wypełnienia plastikowe za pomocą delikatnego szarpnięcia wyjdą. zegary sa przykręcone nakrętką 10mm. łatwiej bedzie jeśli odkręcisz sobie szybę owiewki. po odłączeniu zegarów odkręcasz śruby krzyżakowe i wyciągasz bebechy zegara. a co do tarczy to sam zobaczysz co i jak. lepiej zakupić zamiennik jakiś niż samemu kombinować bo to nie jest takie łatwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-08 21:17:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Przyglądałem się owiewce i widzę tylko dwie śruby w pobliżu kierownicy, które trzymają ją z resztą motocykla. Czy wystarczy odkręcić te dwie śruby? No i co z kierunkowskazami? A może macie jakąś serwisówkę, która mówi, jak się rozbiera to ustrojstwo?

Próbowałem też odkręcić szybki zegarów od góry, ale marnie to idzie. Chyba jednak nie są rozbieralne (ktoś mi dzisiaj sugerował, że są). Generalnie wilgoć zebrała się wewnątrz zegarów i gdy dzisiaj sobie jeździłem przed chwilą - to zaczęły ponownie od środka parować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-08 21:35:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
ja na twoim miejscu bym to dobrze osuszył i odpuścił rozbieranie, może długo stał, wilgoć się zebrała ale w przyszłości się to może nie powtarzać, a jak rozbierzesz to różnie może być a jeśli już to uszczelnij dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-08 22:35:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
MarcinN napisał(a):
widzę tylko dwie śruby w pobliżu kierownicy, które trzymają ją z resztą motocykla

no to panie słabo widzisz:D nie musisz ich odkręcać aby ściągnąć licznik. o ile myślimy o tych samych śrubach...
MarcinN napisał(a):
Próbowałem też odkręcić szybki zegarów od góry, ale marnie to idzie

?? jak to robiłeś ??

zegary odkręcisz jeśli ściągniesz szybę owiewki aby dostać się do złącza oraz śrub mocujących zegary.

co do parowania... nasze liczniki nie są hermetyczne (brak uszczelki) mi tez parują w sytuacji gdy para się wydziela (chłód elementu + nawiew ciepłego powietrza) może jak zastosujesz jakiś preparat na szybke od wewnątrz zapobiegający parowaniu (są takie przecież) to kto wie:) generalnie jeśli masz narzędzia i chwile czasu to zegary rozebrać nie problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 15:14:08 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Sciągnąłem szybę owiewki. Widzę jakąś złączkę, widzę też jedną śrubę od zegarów, ale chyba jest ich tam więcej. Generalnie dostęp dalej marny.

Podpowiedzcie mi - krok po kroku - jak ściągnąć tę cholerną owiewkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 17:10:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
czarne plastikowe wypełnienia są przykręcona dwoma śrubami każda. po ich poluzowaniu ciągniesz do siebie energicznie z czuciem. filozofii tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 17:34:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Czyli w ogóle nie muszę próbować odkręcić zewnętrznej (polakierowanej) części owiewki od wewnętrznej - czarnej?

"Ciągnę do siebie" - czyli gdzie? Stoję przed motocyklem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 18:21:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
mam przeczucie że się to źle skończy, odkręć najpierw czarne wypełnienia które są przymocowane śrubkami na końcach owiewki i pociągnij je w strone tyłu motocykla bo są nasadzane na owiewkę. jak zdejmiesz wypełnienia to pokażą ci się inne śrubki mocujące czachę i zegary i lampę, rozkręc wszystko, wypnij kierunki i ściągnij co chcesz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 20:49:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
No i poradziłem sobie. Trzeba było od razu mówić, że sztuka polega na wyciągnięciu czarnych wypełnień, a nie zawnętrznej osłony.

Opiszę tu dokładniej, jak się to rozbiera - będzie dla innych:

Cały czas myślałem, że to czarne w środku to jeden wielki element, na którym wisi zewnętrzna owiewka. Tymczasem dosyć, żę jest odwrotnie, to jeszcze to czarne - składa się z dwóch połówek. Każda na dwóch czarnych śrubach.

Zegary mam już w domu - były zamontowane trzema śrubami no i połączone jedną wiązką przewodów. Z wtyczką trochę się pomęczyłem, ale w końcu wyszła.

Rozebranie zegarów to żadna sztuka - wystarczy odkręcić śruby z tyłu. Nic więcej. Obie części zewnętrznej obudowy potem można oddzielić od "serca" ze wskazówkami.

Kompletnie nie mam pojęcia, jak w miejsce kontrolki luzu ma się zmieścić wyświetlacz z numerem biegu. Nie odważę się samemu tego przerabiać. Może kiedyś.

Tu kilka zdjęć:

bez plastików, szyby i zegarów:
[ img ]

[ img ]


zegary bez obudowy:
[ img ]

[ img ]


Ostatnio edytowano 2009-12-11 11:58:15 przez MarcinN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 21:11:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
brawooooo :twisted:

a do licznika fazerka nikt z tego forum nie montował tam wyświetlacza! (przynajmniej sie nie pochwalił nie lada wyczynem). Jeśli miałby się tam zmieścić LED7segm. musiałby mieć wymiary kwadratu o boku ok 14mm. są takie jak i mniejsze, ale wiąże się z małą cyfrą odczytu, m.in. kingbright robi takie. Ja się pochwale jak skończę swój wyświetlacz z pewnym udogodnieniem (automatyczną kontrolą jasności, nie na uC!, czysta analogówka. dziś testowane i pieroństwo działa :mrgreen: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 21:26:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
No to koniecznie pokaż zdjęcia - także z prac monterskich. Ułatwisz tym naśladowcom. Licznik też oparty na czujniku luzu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 23:25:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
ja planuję zrobić wyświetlacz w miejsce kontrolki luzu, jak coś ruszy/zrobię to się pochwalę pozdro :) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-10 16:25:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
orientuje się ktoś na jakiej zasadzie podświetlane są (na zielono) elementy na tarczy zegarów?
czy ten materiał jest zielony, i odpowiednie miejsca obklejone na czarno, czy jest to jakaś zielona folia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-10 16:36:34 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
co to masz za kolor tego Fzs-a ?: :shock: A co do zegarów to mieć angielskie tarcze z milami to jest porażka po pierwsze że nie ładnie wyglądają a poza tym trzeba się przyglądać ile się jedzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org