Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=3589
Strona 1 z 2

Autor:  MarcinN [ 2009-12-08 10:03:56 ]
Tytuł:  FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

Witam,

Mam zaparowane i dość nieczyste od wewnątrz szybki zegarów. Czy jest jakiś prosty sposób ich rozebrania i wyczyszczenia?

Jak ściąga się półowiewkę? Czy są jakieś kruczki z tym związane, czy wystarczy odkręcić odpowiednie śruby?

Czy można gdzieś kupić tarczę zegarów odwrotną do angielskiej, czyli km/h na zewnętrznej stronie i mile/h bliżej środka? A może nie jest trudne samodzielne wykonanie takiej tarczy?

Autor:  lewy [ 2009-12-08 14:09:28 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

odkręcasz śruby (imbus, krzyżak) bez żadnych problemów. wypełnienia plastikowe za pomocą delikatnego szarpnięcia wyjdą. zegary sa przykręcone nakrętką 10mm. łatwiej bedzie jeśli odkręcisz sobie szybę owiewki. po odłączeniu zegarów odkręcasz śruby krzyżakowe i wyciągasz bebechy zegara. a co do tarczy to sam zobaczysz co i jak. lepiej zakupić zamiennik jakiś niż samemu kombinować bo to nie jest takie łatwe.

Autor:  MarcinN [ 2009-12-08 21:17:47 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

Przyglądałem się owiewce i widzę tylko dwie śruby w pobliżu kierownicy, które trzymają ją z resztą motocykla. Czy wystarczy odkręcić te dwie śruby? No i co z kierunkowskazami? A może macie jakąś serwisówkę, która mówi, jak się rozbiera to ustrojstwo?

Próbowałem też odkręcić szybki zegarów od góry, ale marnie to idzie. Chyba jednak nie są rozbieralne (ktoś mi dzisiaj sugerował, że są). Generalnie wilgoć zebrała się wewnątrz zegarów i gdy dzisiaj sobie jeździłem przed chwilą - to zaczęły ponownie od środka parować.

Autor:  scarface26 [ 2009-12-08 21:35:14 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

ja na twoim miejscu bym to dobrze osuszył i odpuścił rozbieranie, może długo stał, wilgoć się zebrała ale w przyszłości się to może nie powtarzać, a jak rozbierzesz to różnie może być a jeśli już to uszczelnij dobrze

Autor:  lewy [ 2009-12-08 22:35:01 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

MarcinN napisał(a):
widzę tylko dwie śruby w pobliżu kierownicy, które trzymają ją z resztą motocykla

no to panie słabo widzisz:D nie musisz ich odkręcać aby ściągnąć licznik. o ile myślimy o tych samych śrubach...
MarcinN napisał(a):
Próbowałem też odkręcić szybki zegarów od góry, ale marnie to idzie

?? jak to robiłeś ??

zegary odkręcisz jeśli ściągniesz szybę owiewki aby dostać się do złącza oraz śrub mocujących zegary.

co do parowania... nasze liczniki nie są hermetyczne (brak uszczelki) mi tez parują w sytuacji gdy para się wydziela (chłód elementu + nawiew ciepłego powietrza) może jak zastosujesz jakiś preparat na szybke od wewnątrz zapobiegający parowaniu (są takie przecież) to kto wie:) generalnie jeśli masz narzędzia i chwile czasu to zegary rozebrać nie problem.

Autor:  MarcinN [ 2009-12-09 15:14:08 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

Sciągnąłem szybę owiewki. Widzę jakąś złączkę, widzę też jedną śrubę od zegarów, ale chyba jest ich tam więcej. Generalnie dostęp dalej marny.

Podpowiedzcie mi - krok po kroku - jak ściągnąć tę cholerną owiewkę.

Autor:  lewy [ 2009-12-09 17:10:09 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

czarne plastikowe wypełnienia są przykręcona dwoma śrubami każda. po ich poluzowaniu ciągniesz do siebie energicznie z czuciem. filozofii tam nie ma.

Autor:  MarcinN [ 2009-12-09 17:34:28 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

Czyli w ogóle nie muszę próbować odkręcić zewnętrznej (polakierowanej) części owiewki od wewnętrznej - czarnej?

"Ciągnę do siebie" - czyli gdzie? Stoję przed motocyklem?

Autor:  scarface26 [ 2009-12-09 18:21:33 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

mam przeczucie że się to źle skończy, odkręć najpierw czarne wypełnienia które są przymocowane śrubkami na końcach owiewki i pociągnij je w strone tyłu motocykla bo są nasadzane na owiewkę. jak zdejmiesz wypełnienia to pokażą ci się inne śrubki mocujące czachę i zegary i lampę, rozkręc wszystko, wypnij kierunki i ściągnij co chcesz

Autor:  MarcinN [ 2009-12-09 20:49:57 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

No i poradziłem sobie. Trzeba było od razu mówić, że sztuka polega na wyciągnięciu czarnych wypełnień, a nie zawnętrznej osłony.

Opiszę tu dokładniej, jak się to rozbiera - będzie dla innych:

Cały czas myślałem, że to czarne w środku to jeden wielki element, na którym wisi zewnętrzna owiewka. Tymczasem dosyć, żę jest odwrotnie, to jeszcze to czarne - składa się z dwóch połówek. Każda na dwóch czarnych śrubach.

Zegary mam już w domu - były zamontowane trzema śrubami no i połączone jedną wiązką przewodów. Z wtyczką trochę się pomęczyłem, ale w końcu wyszła.

Rozebranie zegarów to żadna sztuka - wystarczy odkręcić śruby z tyłu. Nic więcej. Obie części zewnętrznej obudowy potem można oddzielić od "serca" ze wskazówkami.

Kompletnie nie mam pojęcia, jak w miejsce kontrolki luzu ma się zmieścić wyświetlacz z numerem biegu. Nie odważę się samemu tego przerabiać. Może kiedyś.

Tu kilka zdjęć:

bez plastików, szyby i zegarów:
[ img ]

[ img ]


zegary bez obudowy:
[ img ]

[ img ]

Autor:  lewy [ 2009-12-09 21:11:40 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

brawooooo :twisted:

a do licznika fazerka nikt z tego forum nie montował tam wyświetlacza! (przynajmniej sie nie pochwalił nie lada wyczynem). Jeśli miałby się tam zmieścić LED7segm. musiałby mieć wymiary kwadratu o boku ok 14mm. są takie jak i mniejsze, ale wiąże się z małą cyfrą odczytu, m.in. kingbright robi takie. Ja się pochwale jak skończę swój wyświetlacz z pewnym udogodnieniem (automatyczną kontrolą jasności, nie na uC!, czysta analogówka. dziś testowane i pieroństwo działa :mrgreen: )

Autor:  MarcinN [ 2009-12-09 21:26:05 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

No to koniecznie pokaż zdjęcia - także z prac monterskich. Ułatwisz tym naśladowcom. Licznik też oparty na czujniku luzu?

Autor:  Yaco [ 2009-12-09 23:25:00 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

ja planuję zrobić wyświetlacz w miejsce kontrolki luzu, jak coś ruszy/zrobię to się pochwalę pozdro :) ;)

Autor:  scOti [ 2012-02-10 16:25:12 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

orientuje się ktoś na jakiej zasadzie podświetlane są (na zielono) elementy na tarczy zegarów?
czy ten materiał jest zielony, i odpowiednie miejsca obklejone na czarno, czy jest to jakaś zielona folia ?

Autor:  bartek-keks [ 2012-02-10 16:36:34 ]
Tytuł:  Re: FZS 600 2002 - Domontaż półowiewki i rozbieranie zegarów

co to masz za kolor tego Fzs-a ?: :shock: A co do zegarów to mieć angielskie tarcze z milami to jest porażka po pierwsze że nie ładnie wyglądają a poza tym trzeba się przyglądać ile się jedzie...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/