Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-02-24 01:10:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
Witam wszystkich!

Mam problem z ustawieniem rozrządu w moim fazerze. wymienialem uszczelke pod głowicą i moje zaznaczone punkty na wałkach i łancuszku zmyły sie przez przypadek podczes mycia benzyną. Prosze o kilka wskazówek na które znaki patrzeć i wzgledem czego ustawiac i w jakim połozeniu tłoków. sprawa jest niecierpiąca zwłoki więc byłbym wdzieczny za jakiąs konkretną informacje. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 01:10:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-02-24 11:27:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ustawiasz na pierwszy cylinder zawsze, tłok w GMP, znak na zapłonie musisz złapać i znaki na wałkach, zaraz Ci wkleję z instrukcji foto bo jest ładnie to pokazane.

Daj mi swojego maila bo nie mogę coś wkleić obrazków.

A jest pokazane jak krowie na granicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 14:10:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
wasiul1@wp.pl to dziś udało mi sie ustawic ten rozrząd własnymi siłami i wszystkie fazy pracy silnika mi sie zgadzaja, wszysatko lekko sie kreci wiec chyba jest ok. mam natomiast inny problem. Nie mam wogóle kompresji w motorze, na 1,2,3 mam po 3,5 bara jedynie na 4 cylindrze mam 7. Dodam ze z tego powodu wymieniałem uszczelke pod głowica- miałem identyczne odczyty pomiaru ciśnienia. jakie mogą byc inna przyczyna??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 14:40:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
1. czy gniazda zaworowe trzymają??
2. zdejmowałeś cylindry przez przypadek?? bo jak tak to ustawiłeś zamki pierścionków co 120 stopni??
3. głowica jest prosta?? dawałeś ją do sprawdzenia
4. głowicę dokręciłeś kluczem dynamometrycznym po równo i na trzy razy??
5. zrób próbę olejową, po 10-15ml oleju na każdy cylinder, jeśli Ci z tych 3,5 zrobi się 5-6 jak nie lepiej to dół masz do wyrzucenia i pierścionki nie trzymają.

Zaraz Ci prześle na maila zrzut z instrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 15:22:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
dzięki za info, zaraz ide do warsztatu i sprawdze wszystko. głowica prosta po planowaniu. głowice dokrecilem na 35 kn na trzy razy. czuje ze to moga byc te pierscienie i dol silnika a to by dobrze nie wrozylo. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 22:54:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
tak jak myslałem próba olejowa pokazała 16 barów na kazdym garku a tam gdzie wczesniej było 7 pokazało mi ponad 20 atmosfer - dzieki za podsuniecie sposobu:) rozebrałem znowu to wszystko i okazalo sie ze pierscienie sa zapieczone tak mocno ze ścisło siedziały w tłoku. WD 40 cienki szpic i troche umiejetnosci manualnych zalatwilo sprawe. gładzie cylindryczne sa w idealnym stanie, ciekaw jestem co mogło spowodowac tak nagłe zakleszczenie sie pierscieni w tłoku. pozdrawiam i dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-24 22:56:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
tak jak myslałem próba olejowa pokazała 16 barów na kazdym garku a tam gdzie wczesniej było 7 pokazało mi ponad 20 atmosfer - dzieki za podsuniecie sposobu:) rozebrałem znowu to wszystko i okazalo sie ze pierscienie sa zapieczone tak mocno ze ścisło siedziały w tłoku. WD 40 cienki szpic i troche umiejetnosci manualnych zalatwilo sprawe. gładzie cylindryczne sa w idealnym stanie, ciekaw jestem co mogło spowodowac tak nagłe zakleszczenie sie pierscieni w tłoku. pozdrawiam i dzieki za pomoc


wymocz wszystko w nafcie, posprawdzaj luzy na zamkach, podane masz w książce wartości. Co do pomiaru to według mnie dół do wyrzucenia, gładź może być ładna, mieć jodełke ale co z tego ze pierscionki mają pewnie po 1mm na zamku a cylinder jest jajko.

Co mogło spowodować?? wpieprza olej, proste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-25 00:27:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
luz na zamku na oko na dwie zyletki, naprawde nie ma tragedii. ten motor chodzil idealnie i odpaliłem go teraz w zime, pochodził na wolnych obrotach wyłaczylem i juz nie mogłem odpalic. tłoki pasują do cylindrów powiedzialbym idealnie. no nie ma co chcwalic dnia przed zachodem słońca. złoze ten cały mandzur jutro i zobacze jaki bedzie efekt, miejmy nadzieje ze ozyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 10:34:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
motor naprawiony. okazało sie ze pierścienie zapiekły sie w tłokach - wszystko było sztywne jakby pokleił to klejem. wszystko oszyściłem wymoczyłem i po złożeniu chodzi jak nowy. pierscienie prawdopodobnie w mrozy dostały temperatury po odpalniu i gotowe. kumpel na nim jechał pewnie dostal po garkach i dlatego sie to wydarzyło. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-02 14:42:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Morał z tego taki co powtarzam niejednokrotnie, lepiej zostawić moto i nie odpalać przez całą zimę, niż odpalić do rozgrzania bo czasem mogą się dziać cuda jak w/w .

Grunt że dałeś radę, przynajmniej moto przejrzane, też mam teraz fazera w puzzlach, z przebiegiem ok 60-70 tys km i też lekko widać pierścionki zasyfione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-04 00:31:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-02-24 01:00:02
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer
no ja juz mam to za soba, jakbys miał jakies problemy to pisz postaram sie pomóc w koncu troche nawojowałem z tym fazerem ostatnio. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org