Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-03 11:46:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-08-30 12:30:38
Posty: 40
Lokalizacja: Gniezno
Witam.

Zakupiłem nie dawno Suzuki RF600. Przy zakupie wszystko było ok, przynajmniej nie zauważyłem problemu.

O co chodzi? Po odpaleniu motocykl bardoz mocno dymi w kolorze białym. Po rzejechaniu się dym jakby ustał. Silnik ostygł po czym odpaliłem go po nownie. Na biegu jałowym dymił nawet po całkowitym nagrzeniu silnika (kolor biały), tym razem nie przejechałem się. Przy nastawieniu reki do wydechu i przygazowaniu do około 6tyś obrotów mokra dłoń (jakby woda). Na gazowaniu po odcięciu bucha czarny dym. Silnik wkręcia się i schodzi z obrotów dobrze... Nie wiem czy się przejmować, że koleś wpakował mnie na jakieś gówno, czy nie? Jak macie jakąś wiedzę, albo doświadczenie w tej sprawię prosze o odpowiedź.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 11:46:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-03 12:15:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak woda to poliż, jeśli będzie słodkie to przedostaje się ciecz do komory spalania. Nie ciepłym nie ma prawa nic w ogóle dymić.

Przykapcanie na czarno to nadmiar paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 12:20:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-08-30 12:30:38
Posty: 40
Lokalizacja: Gniezno
Wojt@s napisał(a):
Jak woda to poliż, jeśli będzie słodkie to przedostaje się ciecz do komory spalania. Nie ciepłym nie ma prawa nic w ogóle dymić.

Przykapcanie na czarno to nadmiar paliwa.


A może być, że jak się przejadę to dym ustepuje, a na jałowym przed jazdą dymi? Ewentualnie co do wymiany? Jakie koszty mniej więcej?


Ostatnio edytowano 2010-03-03 12:23:29 przez aiwen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 12:21:21 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Może byc pękniętą uszczelka pod głowicą dobrze mówię Wojt@s?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 12:28:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
1. uszczelka pod głowicą
2. pęknięta głowica
3. pęknięty cylinder i ciecz przecieka


Zobacz czy Ci w zbiorniczku wyrównawczym nie bombluje przypadkiem, czy olej nie zrobił się jak masło, spaliny jeśli płyn jest w układzie spalania będą słodkie.


I się zdecyduj, czy po zgaszeniu jak jest ciepłym, poczekaniu minuty i odpaleniu nadal dymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 12:40:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
poczekaj do lata i problem zniknie :mrgreen: :mrgreen: Myśle, że kolega jest przewrażliwony a przy takich temp. nawet jak moto rozgrzane i postoi chwile dostanie w palnik to i tak para wodna bedzie... PS Nie stresujcie chłopa ze mu głwica się posypała, fakt może to też być ale ątpie aby w tym przypadku co kolega opisuje to było to, jak by nie patrzeć auto nawet po 100km jazdy jak wkręcisz na czerwone pole to raczej też dymi :mrgreen: a jakoś nikt nie robi z tego problemu wiec odpwiedz sobie sam, pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 12:54:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-08-30 12:30:38
Posty: 40
Lokalizacja: Gniezno
Wojt@s napisał(a):
I się zdecyduj, czy po zgaszeniu jak jest ciepłym, poczekaniu minuty i odpaleniu nadal dymi.


Napiszę tak. Przejechał się jeden raz może z 10km (pogoda)- przestal dymić, tylko kopcił na odcięciu. Po zagaszeniu odczekaniu np. minuty, już nie dymił.

Odczekałem z 2h i znowu go odpaliłem. Dymił cały czas, nawet po załączeniu wentylatora (nie jeździłem). W zbiorniczku wyruwnawczym nie mam nic płynu (to tenobok siedzenia, tak?:)). Jutro deleje- dziś w pracy....

Dzieki za Wasze szybkie odpowiedzi. AAA. i fakt- jestem przewrażliwiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 13:41:31 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
najlepiej zapadaj film na youtuba. i będzie janse wszystko wtedy jak to zobaczymy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 20:02:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
jest na dworze zimno to będzie dymił na biało para para i jeszcze raz para dolej płynu i zobaczysz jak ubywa to masz problem, tylko stan płynu sprawdzaj na silniku o tej samej temp. najlepiej zimnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-05 23:26:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-18 15:07:21
Posty: 248
Lokalizacja: Pniów/Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R Thundercat
Jak dla mnie to objawy typowe przedostawania się płynu chłodzącego do silnika, sprawdź jeszcze jaki kolor ma olej w okienku. Jeżeli "kawa z mleczkiem" to możesz być pewien że płyn miesza się z olejem i lepiej na czymś takim nie jeździć tylko jak najszybciej zrobić. Miałem to samo :/ Przeważnie powodem jest nieszczelna uszczelka pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org