Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-23 22:03:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
arkham masz może jakiegoś kolegę elektryka/elektronika z minimalną wiedzą w tych dziedzinach, bo pomiary wykonane źle :!:

Diody nie sprawdzisz na ustawieniu 200ohm tylko na tzw "piszczku" gdzie mierzysz ciągłość przewodów - (złączysz sondy i miernik piszczy). Ewentualnie może być namalowany symbol diody obok pozycji 2000ohm lub w innym miejscu na skali miernika?
Czerwona sonda na kabel B/Y czarna na Sb przekaźnika i na mierniku powinno być pomiędzy 500 a 700 w przybliżeniu (zależnie od miernika). Sondy na odwrót i powinno być 1.
U Ciebie teoretycznie powinno być teraz 1 niezależnie jak przyłożysz sondy, co będzie oznaczało uszkodzoną diodę.
Pomiary diody robisz na WYŁĄCZONYM zapłonie.

Napięcie natomiast mierzysz na zakresie DCV - 20V miernika i czarna sonda musi być na "masie" cały czas a czerwoną sprawdzasz napięcie.
I to robisz na WŁĄCZONYM zapłonie.

Z Twojego opisu wynika, że na omomierzu sprawdzałeś napięcie a tak nie może być!
Dla przykładu na zdjęciu zaznaczyłeś sprzęgło "Clutch switch" - kabel B/Y na którym na 100% zmienia Ci się napięcie z 12V na 0V bo sam wcześniej pisałeś, że przekaźnik cyka gdy naciskasz sprzęgło na złożonej stopce. (Czerwona sonda na B/Y sprzęgła - czarna na masę - miernik na DCV 20V i sprawdź jeszcze raz)

Czujnik biegu jałowego musisz mieć sprawny, bo pisałeś że kontrolka "N" zachowuje się poprawnie. Świeci na luzie i gaśnie na biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 22:03:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-04-15 15:52:56 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Korzystając z kilku mokrych dni przystąpiłem do wyflaczenia elektryki w mojej YoShE, żeby się z tym ustrojstwem w końcu uporać.
Ponieważ nic nie trzymało się kupy (teoretycznie wszystkie pomiary wskazywały, że elektryka działa prawidłowo), zrobiłem coś, co powinienem był zrobić już dawno,
a wydawało się mało oczywiste...
Podmieniłem od kumpla przekaźnik pompy paliwa (to to ustrojstwo na fotce w którym opisywałem "tyknięcie" - opisane jako 3EN-81950-00) i...
:!: It's a kind of MAGIC :D :!:
Ku pamięci, cobyście nie robili niepotrzebnie 10-ciu dan z elektroniki :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-16 00:24:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Eureka! :D

No przecież cały czas wałkujemy tą skrzyneczkę która Ci tyka i sam widzisz że tam jest problem! Nadal myślę, że to tylko ta dioda tam padła i możesz to naprawić. A ogólnie to się zgadza, bo w tej skrzyneczce jest też przekaźnik pompy paliwa, ale on Cię nie powinien interesować, bo paliwko yts OK-przecież pompa chodziła ;) i od początku było oczywiste, że jak podstawisz cały przekaźnik to problem ze stopką zniknie.. Chodziło o to żeby minimalizować koszty!

Jesteś już prawie na mecie! 8) Bo po co wydawać kasę na całą skrzyneczkę 3EN-81950-00 jak wymienisz elemencik za 20gr.
Swoją drogą podziwiam Twoją cierpliwość i te wszystkie dni, bo ja bym już na samym początku rozebrał ten przekaźnik choćby piłą mechaniczną :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-16 08:58:20 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Wiem querva że mordowałem się jak dziki dzik, ale nie miałem chwilowo kumpla ze swoim fazim, żeby to od razu wykluczyć, mimo, że podejrzewałem od początku.
Narazie szukam zamienników (w ASO 85e :!: :lol: ), bo dramatu nie ma - motong chodzi, a w sumie niezły immobiliser mi się zrobił.
Jak będzie dramat to przekaźnik rozpierdaszę bo istotnie pewnie jedna dioda padła.
Co ciekawe wypierdasiło mi też diodę sygnalizacyjną od alarmu... Nie wiem co jest grane dlatego nie zaszkodziło poprzeglądać nieco instalację, a że nie dopatrzyłem się więcej nieścisłości...
Dzięki zibi za objęcie kursu "10 dan z elektroniki dla betonów" swoim zacnym patronatem... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-18 10:38:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-13 19:40:14
Posty: 138
Lokalizacja: Orzesze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 01r
nie wiem czy moge podpiąć się pod ten temat, ale spróbuje.
Czyli z tego co piszecie wynika, że jeżeli tan przekaźnik "cyka" to oznacza że moto powinno zapalić od razu z rozrusznika ponieważ ma sygnał że jest luz tak? bo jeśli tak powinno być to mój fazi powinien odpalić, a tak się nie dzieje, nie ważne czy stopke mam złożoną czy nie, czy sprzęgło wciśnięte czy nie, jak naciskam na przycisk rozrusznika wogóle nie załapuje. Próbowałem włączyć rozrusznik na krótko, zaczął kręcić, wiec raczej jest sprawny, poszedłem dalej i sprawdziłem w tym momencie iskrę, i okazuje się że jej nie ma (zapłon i stacyjka włączone) możliwe że jej wogóle nie powinno być nie wiem nie znam sie na tym. Wiec takie pytanie, co mogę sprawdzić, co podmienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-16 12:20:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-10 13:54:37
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Miałem podobne objawy w moim FZS-ie. Wszystko ładnie chodziło do czasu rozłożenia stopki bocznej. Posiłkując się tematem pomierzyłem wszystko, zakupiłem diodę, zamontowałem i wszystko śmiga. Dzięki chłopaki :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-16 12:58:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Po to tu jesteśmy :wink:
Niech wozi :!:
Ech... Aż mi się łezka w oku zakręciła... To były czasy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org