Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-22 23:22:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
Jako że przejrzałem wszystkie wątki na tym forum w działach kota i fazera i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi :shock: wiec zakładam osobny temat :D Dokładnie chodzi mi o to w jaki (dokładnie opisany) sposób odpowietrza się pompę hamulcową i czy zawsze jest to konieczne czy też możemy mieć farta i pompa się nie zapowietrzyła :mrgreen:. Znalazłem podobne wątki ale nie były one sprecyzowane bo chodziło o zaciski a to wiem jak odpowietrzać, zastanawia mnie tylko ta pompa bo mam rozebrane wszystko i nie próbowałem jeszcze nic robić ale wole wiedzieć szybciej niż w trakcie roboty mają się dziać jakieś cuda :) fazer ma pompe razem ze zbiorniczkiem chodzi o przód wiec też zapowietrzenie ma miejsce?? czy raczej dzieję się to w sportowych moto gdzie pompa jest niżej aniżeli osobny zbiorniczek? śrubki odpowietrzającej nie znalazłem wiec nie ma takowej i trzeba robić to na przewodach ale doładną procedurę jak by ktoś opisał to by się przydało mi i może też innym :?: :idea: :idea: :D A i jeszcze jedno bo też coś mi się obiło tą gumkę wkładamy taką jak jest czy ją trzeba złożyć jakoś przed skręceniem zbiorniczka :?: To chyba tyle jak coś mi sie przypomni to napiszę bo dotąd odpowietrzanie raczej nie było dla mnie skomplikowane i to robiłem ale nie wiedziałem o tym że pompa się może zapowietrzyć, i jeśli już coś takiego ma miejsce to wole być na to należycie przygotowany. Czekam na konkretne wskazówki i objasnienia :) pzdr z góry dzięki za odp --> lewa w góre :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-22 23:22:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-23 00:12:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jeśli w motongu nie ma odpowietrznika na pompie to odpowietrzamy tak czy siak.

Szmatka pod wyjście z pompy gdzie mamy dokręcony przewód/przewody, pompujemy klamką, trzymamy, popuszczamy i będzie tylko na początku słychać syk, zakręcamy, po paru kolejnych pompowaniach w/w metodą, pojawi się płyn z bomblami a na końcu sam płyn. Niestety zapowietrzona pompa to słaba wydolność układu hamulcowego i nie możliwość uzyskania twardej klamki. Po zakończonej operacji dokręcamy kluczem dynamometrycznym i po temacie.

Jeśli rozbieraliście zaciski a przewody zostały ale były podciągnięte ku górze, na 90% nie będzie takowej potrzeby , ale jeśli spuściliście cały płyn to na pewno zajdzie, tak samo przy wymianie przewodów na oploty itp.

Gumkę myjemy w ekstrakcji, ma być czyściutka jak łza, składamy ją i wkładamy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 00:26:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
Wojt@s - dzięki za fachową porade, tak też myślałem ze w ten sposób trzeba to bedzie zrobić, a odpowietrzanie tej pompy trzeba powtórzyć kilka razy czy tylko raz podpompowac i popuścić śróbe?? :?: czy zrobić to ze 2-3 razy kolejno ?? :?: i dopiero potem zabierać się za odpowietrzanie zacisków. ja mam akurat rozebrane wszystko na stole to pewnie bedzie mnie to czekać jedna, a tą gumkę że ją niby spłaszczyć trzeba czy jak :idea: ?? bo nie za bardzo chce sie spłaszczyć bo wraca do stanu w takim jaką ją ściągłem :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 00:33:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
kilka naście razy, czasami nawet samo odpowietrznie pompy zajmuje 20min.
Kolejność jest taka pompa>zaciski, nigdy na odwrót.

Gumkę jak jest już wyciągnięta to wsadź ją taką jaką jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-13 22:48:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
witam jako że z 2 tyg temu odpowietrzyłem heble, z pompą się bawiłem chyba z pół godz ale wreszcie uległa :mrgreen: ;) wszystko niby git ale po jeździe zauważyłem ze w okolicach odpowietrzników jest tak delikatnie spocone nie ze ciekło ale wilgne takie tak jak by z pod gwintu nie od góry :idea: :o , nie dawało mi to spokoju klamka wszystko twarde myśle walnięty odpowietgrznik bo był pordzewiany to znów wywaliłem go założylem nowy znów odpoietrzyłem ale juz same zaciski bo płynu nie spuszczalem z pompy i nie puszczają raczej bo klamk twarda i nie puszcza płynu górą odpowietrznika ale dzisiaj patrze i znów takie spocone wokół odpwietrznika i mało mnie juz nie trafi chyba opary z odpowietrznika co zostały wypycha bo juz sam nie wiem, poradźcie coś bo już nie mam siły :shock: obstawiam że o to co zostaje w odpowietrzniku sie ulatnia po troszke i nie ma nawetk ropli tylko takie jakby spocone troszke , pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-14 19:03:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
po prostu mocno trzeba dokręcić odpowietrznik, ale już to pewnie zrobiłeś, ja bym się nie przejmował sprawdź tylko co jakiś czas czy się nic nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-14 21:46:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
ja miałem identycznie..też na gwincie mi się pociło. wykręć odpowietrznik, owiń teflonem lub cokolwiek co uszczelni i problem zniknie:) ja owinąłem teflonem i wszystko gitarka:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-22 13:19:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-02 13:30:43
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Witam..pozwolcie ze odgrzeje temat..niedawno zakupiony fzs 1000 hamulce w stalowym oplocie. Od dnia zakupu miekka klamka przodu odpowietrzylem pompe zaciski wymienilem klocki ..tloczki nie chodza rewelacyjnie ale tragedi nie ma...klamka nadal miekka...jakies rady??..nie zagladalem do pompy..sam juz nie wiem..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org